• J.S. Bach
  • Registratie: september 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel raar probleem waar ik maar niet komt.
Ik heb een Gigabyte Z77X-UD3H die hele gare problemen doet.
Op het moederbord zit een Intel I7 3770 met waterkoeling, en die staat op 30 graden.
Ik heb 16GB ram geheugen en al deze modules hebben de een run gehad van 5x met memtest 86. Geen error reporting, helemaal niks. Op het mobo zit verder, een GTX570 van EVGA en een Creative soundblaster. Verder heb ik een Logitech G9X en Een g19 en een webcam, verder zit een D-Link USB Wifi stickje aangesloten. Nu doet het volgende probleem voor:
Ik ben gewoon aan het internetten of iets anders: en dan valt alles uit, gewoon beeld blijft staan, USB valt weg en dan gebeurd er niks meer. De muziek blijft hangen op die ene 100ste seconden. Alleen een hard reset lost het op.
Ik heb de nieuwste BIOS erop zitten niet de BETA, drivers zijn bijgewerkt.
Het enigste wat ik structureel tegenkom is deze foutmelding:

Foutbucket -1275725584, type 5
Naam van gebeurtenis: WPNConnectionFailure
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: Data Reconnect
P2: 8007273d
P3: WNP
P4: IPv4
P5: None
P6: Other
P7: 1
P8: 176
P9:
P10:

Toegevoegde bestanden:
C:\Users\BLABLABLA\AppData\Local\Temp\wpn_5312275425307392742.evtx

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0
Rapport-id: 294df5e9-7538-11e2-bf25-902b34316e47
Rapportstatus: 16
Opgedeelde bucket: af564c28a9e0f3524d7c2e2675651563

En als deze foutmelding is geweest loopt ie een paar minuten later vast.
Het is nu al 1.5 week aan de gang, en het gebeurd alleen hier in denemarken en Nederland gebeurd het niet!
En alle kabels zijn aangesloten!

Graag zie ik iets tegemoet!

Update: Net maar een sfc/scannow gedaan heeft wel wat gedaan zegt CMD!

[Voor 3% gewijzigd door J.S. Bach op 12-02-2013 18:57]

Johann Sebastian Bach

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-10 12:34
Voeding is het belangrijkste van je pc, welke heb je?
Voeding uitwisselen indien je er nog een hebt liggen.

Harde schijven? alle hardware vermelden anders kun je niet geholpen worden.

Soundblaster kaart eruit halen, werkt het nu wel?

Zoveel mogelijk hardware verwijderen, zodat de pc nog net loopt, wat gebeurd er dan?

Pc is verplaatst, zit nog alles vast in de kast, kaarten, stekkers, etc kontroleren.

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Aan hetgene Jan99999 schrijft wil ik nog aan toevoegen dat je eens kan proberen met een ander toetsenboard want de G19 kan ook voor problemen zorgen. Dus inderdaad het systeem zo standaard en kaal mogelijk maken en dan langzaam maar zeker weer componenten toevoegen.

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Om nog maar even toe te voegen:
Cooler Master Silent pro Hybrid 1050 Watt
Intel 320 SSD
Western digital 1,5 TB
Seagate 2 TB
Western digital 320 GB
Net alles los gekoppeld.maar het echt werken wil het niet!
Uitgezonderd me SSD.

Wat jullie hebben gezegd, heb ik gedaan, maar krijg na een uurtje toch weer het probleem!

[Voor 24% gewijzigd door J.S. Bach op 12-02-2013 20:55]

Johann Sebastian Bach

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Die Silent pro, is dat niet een voeding waarvan de fan pas aanslaat als de temperatuur oploopt? Ik weet het niet zeker maar dacht iets gelezen te hebben dat de fan aardig laat aanslaat en dat dit kan leiden tot oververhitting.
Heb hem al: http://www.techpowerup.co..._Pro_Hybrid_1050W/10.html
Ik weet niet of dat de veroorzaker kan zijn, kun je testen met een andere voeding eventueel?

Doet graag mooie dingen met geluid

• InfinityG35
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:41
Allereerst zou ik de drivers nalopen van de USB-WIFI, en van de Via USB 3.0. Disable de onboard LAN, misschien is er een conflict.

Voor de zekerheid zou ik de usb wifi in 1 van de Intel USB 3.0 poorten doen. Ik heb in het begin wat rare boot issues gehad met een WIFI usb in 1 van de Via poorten bij het booten.

Daarnaast zou ik even goed de bios doorlopen. Load optimized defaults. Check vooral de voltages van de CPU en mem, dit kan dit soort rare vastlopers geven. Alles op auto zetten voor de veiligheid. Disable LAN, onboard sound en alles.

Mocht dit allemaal niet baten zou ik die Creative geluidskaart eruit halen. Heb wel eens een PC gehad die ook allemaal vage klachten had door een wazige Creative geluidskaart.

Ryzen 5 3600, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, Gigabyte GTX1070, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Right, Vandaag Bios F18 erop gezegd, nadat hij klaar was, ging hij uit en heb ik hem een reset gegeven. (dus CMOS clear) nu loopt de pc al 2 uur probleemloos! Ik denk dat door reset, toch weer iets is goed gezet!
Maar we houden het in de gaten!

[Voor 7% gewijzigd door J.S. Bach op 13-02-2013 18:48]

Johann Sebastian Bach

• snakeye
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Hmm ik heb een identiek probleem met mijn pc. Zeflde mb en proccesor.
Echter bij mij gebeurd het sporadisch 1 hooguit 2 keer per maand en dan alleen als ik aan het gamen ben.
onder belasting dus. zal ook maar eens een nieuwere bios versie installeren.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Topicstarter
Opgelost, door de volgende moves
First SFC/Scannow
Toen BIOS F18 erop gezet.
Bios rest gegeven, en nu doet hij het weer goed.

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee