Toon posts:

draad loos en bedraad internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
ik ben nieuw op het forum en ook niet helemaal thuis met computer netwerken

Ik heb rond gekeken naar vergelijkbare situaties en ben tot conclusie gekomen hoe meer ik lees hoe meer ik er niks van begrijp, vandaar dat ik hulp vraag in een eigen toppic.
jullie kunnen mij misschien stap voor stap helpen bij het configureren van een draadloos netwerk.

Mijn situatie is alsvolgd:

Adsl----router/modem/wireless [tele2 geleverd apparaat] --------- wireless repeater met eternet poort [velleman wifi-r1] --------ethernet kabel----------vaste computer met netwerkkaart [xp machine]

Het idee is dat ik de vaste computer die alleen een ethernetkaart heeft internet krijgt via de bedrade poort van de repeater.

Het wifi netwerk is goed te ondvangen voor de repeater/accespoint van 'velleman' maar de beschrijving heeft het alleen over configureren van het AP middels de LAN poort

Help

Het heeft een paardagen gewerkt, imiddels zie ik mijn buurman ook op site survey van de repeater. De modem van tele2 heeft ook 2 netweken ineens (tele2 en tele2_ext) en werkt het internet op de vaste pc niet meer

Ik kom er niet meer uit en hoop hier wat hoop te vinden. Het zal toch wel mogelijk zijn 8)7

M.v.g simon

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

Wat jij wil is een wireless bridge opzetten. Ik weet niet of je repeater (welk merk/model is het?) dat ondersteund in repeater modus, vaak kan ook een andere modus ingesteld worden (bijvoorbeeld bridge of client).
offtopic:
Groeten is niet nodig (hoe vriendelijk het ook bedoeld is), dat doen we op GoT impliciet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door lier op 13-02-2013 08:53 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
hay,

de reapeater is
http://www.velleman.eu/products/view/?id=408286

en de modem weet ik inmiddels is DV 201 amr
ik heb wel bridge gezier ergens op de reapeater.

simon