AirPlay en Android

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 14:45
Kan iemand mij uitleggen als dit überhaupt mogelijk is:

Ik zou mij een een bowers & wilkins A5 Speaker System willen aanschaffen maar hebt whatsoever geen Apple apparaten in huis, wel
- Motorola Razr maxx
- Galaxy S3
- Google Nexus 7
Inderdaad, allemaal Android

En een Vaio laptop met Windows 8

Als je de specificaties van het toestel leest, het is bereikbaar via Wifi maar vooral gefocust op AirPlay.

Wat wil ik kunnen doen
- Muziek afspelen vanaf mijn telefoon ?
- Muziek afspelen vanaf mijn laptop, MP3
- Muziek afspelen vanaf mijn laptop, via Spotify

Dit natuurlijk allemaal draadloos.

Ik heb het gevoel dat via iOS dit allemaal kinderspel is maar voor android een soep is.

Het is daarentegen ook geen probleem om iTunes te installeren op mijn windows PC, heb ik al mee vaak gewerkt en heb ik geen probleem mee. Maar hoe zit dat dan voor spotify.

Uitleg wordt geapprecieerd want ik wil zo graag die B&W A5 kopen.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door lowlow op 12-02-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
iTunes op je PC zal wel werken maar verder niet denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 13:15
Nope, je zal ff een speakerset die bluetooth audio ondersteund moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor je PC kan je Airfoil gebruiken, voor Andriod heb ik helaas ook nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
Ok, bedankt voor de updates! Verder onderzoek wijst uit dat iTunes wel moet werken als je Firewall toestemming geeft en Bonjour service ingeschakeld laat. En je router mee wilt werken.

Voor android is er inderdaad (blijkbaar) niet echt een oplossing beschikbaar.
Iets als 'Airdroid' ... 'Airplay op Android bestaat helaas niet.

Gezien deze vaststellingen denk ik dat de B&W een fantastisch apparaat is maar misschien toch meer voor (échte) Apple gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
lowlow schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:56:
Voor android is er inderdaad (blijkbaar) niet echt een oplossing beschikbaar.
Iets als 'Airdroid' ... 'Airplay op Android bestaat helaas niet.
Airdroid bestaat wel, maar niet waar jij het voor wil gebruiken :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:59

CeesKees

I rest my Kees

Waarom zou je niet iets verder zoeken, en dan uitkomen op een SONOS systeem?

http://www.sonos.com/shop...OCZ6IjBs7UCFUvHtAodzgEAMA

Een play 5 en een bridge.. Doet hetzelfde (+meer) dan die Bowes & Wilkins

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05
Je kan op Android apps installeren waarmee je audio naar airplay kan streamen. Ben de naam even kwijt maar heb het eens getest.

Het werkt maar je moet je audio dan wel via die player afspelen. Integratie met de audio out in iOS gaat je (denk ik) niet lukken. Spotify bijvoorbeeld krijg je dus lastig via airplay afgespeeld maar een losse mp3 wel (via een andere player).

Ik zou inderdaad naar bluetooth oplossingen kijken of iets met DLNA (waar ik niet kapot van ben).

iTunes via windows gaat lukken. Echter dan kan je alleen maar iTunes content afspelen. Je kan wel via oplossingen als AirFoil je complete audio naar airplay krijgen (voor bijvoorbeeld spotify) maar werkt niet ultra soepel.

Mijn advies: geen apple apparaten in huis? Geef je geld niet uit aan dit apparaat :)
Wil je hem echt (en denk je in de toekomst Apple spullen te kopen) dan kan je ook nog voor 10 euro oid een bluetooth to minijack dongle kopen. Deze achter je B&W proppen. Dan kan je via bluetooth toch nog gebruik maken van dat ding :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Airplay op android heb ik werkend gehad. Dat was met iMedia Share. (ben nu over naar apple)
Mijn windows laptop heb ik Airparrot op draaien om airplay te gebruiken (werkt super), vooral voor monitoring.
Daarnaast Itunes om muziek te delen met ATV's.

• lowlow
CeesKees schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:37:
Waarom zou je niet iets verder zoeken, en dan uitkomen op een SONOS systeem?

http://www.sonos.com/shop...OCZ6IjBs7UCFUvHtAodzgEAMA

Een play 5 en een bridge.. Doet hetzelfde (+meer) dan die Bowes & Wilkins
Je hebt gelijk. Het moet niet gezegd worden maar de geluidskwaliteit van zo'n B&W is ongetwijfeld beter maar SONOS heeft inderdaad veel mogelijkheden. Zeker gezien ik, wij thuis, allemaal Android gebrukers zijn. Waarom is alles van Apple hardware altijd mooier... :)

Een kleine beetje offtopic maar ik lees dat de SONOS Play 5 enkel spotify premium ondersteunt ? Toch wel een bummer op een mooi apparaat (of heb ik het mis)

In the end wil je met je tablet of smartphone in de zetel kunnen vallen na het werk en snel wat muziek afspelen zonder al die afhankelijkheden of points of failure

Dank voor de tips

[ Voor 8% gewijzigd door lowlow op 14-02-2013 17:18 ]

• LiquidT_NL
Ik weet niet wat de kwaliteit is van de audio is, maar de non-premium variant vond ik toch echt om te janken toen ik destijds een feestje gaf. Uiteindelijk maar een maandje premium genomen. Ik snap niet waarom je honderden euro's wil uitgeven aan speakers om vervolgens low-bitrate muziek af te spelen.

En het zal aan mij liggen, maar ik van die B&W A5s ontzettend lelijk :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• lowlow
LiquidT_NL schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:28:
Ik weet niet wat de kwaliteit is van de audio is, maar de non-premium variant vond ik toch echt om te janken toen ik destijds een feestje gaf. Uiteindelijk maar een maandje premium genomen. Ik snap niet waarom je honderden euro's wil uitgeven aan speakers om vervolgens low-bitrate muziek af te spelen.

En het zal aan mij liggen, maar ik van die B&W A5s ontzettend lelijk :+
Die A5 vind ik zeer mooi, dus het zal verschil in smaken zijn :) Doesn't matter.
Na wat denk- en speurwerk ga ik voor de SONOS Playbar gaan
http://www.sonos.com/shop/products/playbar

Ik ben zeker dat de Play:5 goed klinkt maar volgens mij is die playbar nog een andere league...
Op feestjes moet hij ook mee kunnen en dan heb ik mijn twijfels over die Play:5
(of wil ik gewoon altijd het nieuwste en beste)

Wat je daar zegt van die Premium heb je volledig correct. Momenteel luister ik alleen Spotify door mijn brakke Vaio speakertjes maar bij zo'n SONOS maakt het idd wel verschil

Maar je zegt dat je dus wel non-premium kunt afspelen ? Premium is geen verplichting ?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05
Sonos ga je geen spijt van krijgen. Spul is echt briljant
Spotify op alles behalve de officiele pc/mac app is altijd betaald dus ook op de sonos :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• LiquidT_NL
lowlow schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:09:

Maar je zegt dat je dus wel non-premium kunt afspelen ? Premium is geen verplichting ?
Nee, sorry voor de verwarring. Ik wilde enkel aangeven dat je waarschijnlijk toch premium wil hebben. Maar hier boven mij wordt al antwoord gegeven, en volgens mij klopt dat ook: muziek van spotify afspelen via een mobiel apparaat moet je inderdaad premium voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502340

TS is stiekem Ali B?

Ik zit ook met een vraagje. Kun je muziek via de iphone streamen naar je pc via de wifi-router. Zodat het afspeelt via de speakers die op je desktop staan aangesloten?

Ik heb nog een vraagje. Ik zit dus ook te kijken naar een wireless-audio oplossing. Het lijkt erop dat alle audio wordt teruggebracht in kwaliteit voor het draadloos wordt overgedragen. Vanwege bandbreedte. Klopt dit?

Zijn er draadloze oplossingen die bijv flac kunnen ontvangen en zelf decoden net voor het geluid naar de hifi gaat?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 502340 op 02-03-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Als je toch voor Airplay wilt gaan, al dan niet met die B&W A5, dan is het ook nog een oplossing thuis een Synology NAS neer te zetten. Met de audio station die erbij zit kun je van zowel Apple als Android naar Airplay of DLNA, via de PC, mobiel, tablet of zelfs via een webbrowser. (Is wel weer een extra investering ja ;) )

Details; http://www.synology.com/dsm/home_home_applications_audio_station.php?lang=nld

Werkt wel erg goed en ben je platform onafhankelijk.
Pagina: 1