Welke 1TB USB 3.0 + firewire 800 Externe Hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:

• florisboer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik ben op zoek naar een 1 TB harde schijf die zowel een USB 3.0 als een firewire 800 interface heeft. Ik ben zelf de volgende tegengekomen maar heb geen idee welke de beste is of dat er een betere is die er niet tussenstaat. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben de volgende tegengekomen:

http://www.freecom.nl/Pro...rd-Drives/Mobile-Drive-Mg
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10553
http://www.g-technology.com/products/g-drive-mobile.cfm

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-02 09:19
niet die freecom dus, die heeft usb3 en thunderbolt nml.

android since G1.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Waarom moet die beiden hebben? Als het is om vanaf 2 systemen aan te sluiten, zou je een NAS kunnen overwegen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• florisboer
Nee, je kan kiezen tussen firewire en thunderbolt.

• florisboer
USB om hem op mijn tv aan te kunnen sluiten en FireWire om hem op mijn mac aan te kunnen sluiten. Deze heeft geen usb 3.0, daarom wil ik FireWire. Dan is ie wat sneller.

[ Voor 27% gewijzigd door florisboer op 12-02-2013 16:57 ]

Verwijderd

Kun je je mac niet uitbreiden met een insteekkaartje? Dan kun je het bij USB houden. Ondersteunt je tv trouwens USB3 (en daarbij is de vraag of je USB3 uberhaupt nodig hebt, aangezien USB2.0 snel genoeg is voor het streamen van video naar je TV).

• florisboer
Hoe bedoel je uitbreiden met een insteekkaartje? Ik wil gewoon een hardeschijf die ik kan aansluiten op mijn MacBook en op mijn tv. Dan kan ik films van de hardeschijf afspelen op beide apparaten. Omdat ik geen USB 3.0 heb op mijn MacBook wil ik graag gebruik maken van de firewire poort (thunderbolt kan niet, die is al in gebruik). USB 3.0 wil ik vast hebben voor de toekomst.

Verwijderd

Nevermind, je kunt macbooks blijkbaar niet uitbreiden met ExpressCards.

• florisboer
Niemand die me kan helpen met de keuze van een schijf?

• florisboer
Nog steeds niemand? Ik dacht dat dit zo'n geweldig behulpzaam forum was...

[ Voor 59% gewijzigd door florisboer op 14-02-2013 14:25 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-03 13:45

ResuCigam

BOFH

florisboer schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:24:
Nog steeds niemand? Ik dacht dat dit zo'n geweldig behulpzaam forum was...
Niemand die een schijf met firewire en usb3 gebruikt kennelijk, dus zul je zelf een keuze moeten maken.

We do what we must because we can.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:36
Als hij op een vaste plek komt te staan:
pricewatch: Fantec QB-35RFEU3
Passen 4 schijven in, dus met het beeld op de toekomst.

En hier kun je je helemaal uitleven: http://eshop.macsales.com/shop/firewire/
Nederlandse site: http://macupgrade.eu/catalog/externe-hd-c-3.html

Dus niet meer piepen over dat we niet behulpzaam zijn. Ik kan helaas niet overal tegelijk zijn ;) :+

[ Voor 37% gewijzigd door muppet99 op 14-02-2013 14:42 ]

Carpe Diem

• florisboer
Dat is allemaal (net) niet wat ik zoek. De eerste valt zonder te kijken al af, ik zoek echt een portable hardeschijf. De hardeschijven op beide site's hebben esata + firewire of usb 2 + firewire, ook niet wat ik zoek. Toch bedankt voor je reactie.

Ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen met het kiezen van een portable 1.0 TB die firewire 800 en USB 3 heeft.

• muppet99
ik snap hem even niet meer?

http://eshop.macsales.com...eAL/eSATA_FW800_FW400_USB

1.0TB7200RPM
32MB Cache

$159.99 USB 3.0 + FireWire + eSATA

$124.99 USB 2.0 + FireWire

Includes
•OWC Mercury Elite Pro External Drive
•36" High Quality Double Shielded eSATA connecting cable (eSATA - eSATA)
•36" High Quality Double Shielded FireWire 800 connecting cable (9-9 Pin cable)
•36" High Quality Double Shielded USB 3.0 Standard-B to Standard-A (backward compatible with USB 2.0/1.1) connecting cable

[ Voor 51% gewijzigd door muppet99 op 14-02-2013 16:17 ]

Carpe Diem

• florisboer
Wat snap je niet? Deze schijf heeft nog externe voeding nodig trouwens, dat heb ik ook liever niet...

• muppet99
florisboer schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:22:
Wat snap je niet? Deze schijf heeft nog externe voeding nodig trouwens, dat heb ik ook liever niet...
Het dikgedrukte gedeelte was niet eerder genoemd. Verder voldoet de genoemde schijf namelijk aan al je eisen ;) Dan kijk ik wat verder op de genoemde site en kom ik het volgende tegen:

Get maximum storage in minimum space with a 2.5" SATA hard drive or SSD enclosed in a sleek, super-quiet, fanless, impact-resistant acrylic enclosure that weighs less than 11 ounces. Connect via USB 3.0/2.0 & FireWire 800/400.

Bus-powered – no AC adapter needed
.
Safely and conveniently transport large amounts of data

Zie: http://eshop.macsales.com/shop/firewire/on-the-go

[ Voor 40% gewijzigd door muppet99 op 14-02-2013 16:35 ]

Carpe Diem

• florisboer
Klopt, dat had ik er even bij moeten zetten inderdaad. De schijf voldoet verder inderdaad aan alle eisen. Ken je er toevallig ook 1 zonder externe voeding of heb je ervaring met 1 van de schijven uit de openingspost?

• florisboer
De schijf die je aanhaalde, haalt die over firewire een beetje goede snelheden? Deze voldoet namelijk perfect aan mijn eisen:)

• muppet99
Je kunt hem zo snel maken als je zelf wilt. Als jij er een SSD in zet, dan haal je prima snelheden ;) Ikzelf weeg altijd de kosten tegen de baten af. Als de schijf 5% wordt gebruikt om grote hoeveelheden data over te pompen en de rest als reguliere storage om een keer een filmpje vanaf te spelen, dan hoe de schijf van mij geen top prestaties neer te zetten.

Maar ik bedacht mijzelf wat anders... Welke tv heb jij en heeft die geen netwerk functionaliteit?

Carpe Diem

• florisboer
Ik heb een Loewe tv, deze heeft netwerk functionaliteit maar ik wil geen netwerk schijf of nas. Ik wil gewoon een mobiele schijf die ik overal mee naartoe kan nemen. Ssd ga ik er niet inzetten, ik koop gewoon die 1.0TB schijf of de 7200 rpm versie als ie zijn meerprijs waard is. Ik ga de schijf gebruiken om mijn hele filmcollectie op te zetten en hem ook van deze schijf afspelen, ik wil firewire omdat ik heb gemerkt dat het met USB 2.0 niet zonder haperingen en enorme framedrops gaat. Als ik dezelfde film van mijn interne schijf afspeel gaat het wel zonder haperingen... Met firewire zal ik ook een stuk sneller mijn films op de schijf kunnen zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door florisboer op 15-02-2013 11:02 ]

Pagina: 1