Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HD wisselen SONY laptop

Pagina: 1
Acties:

• Wout62
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik heb een Sony Vaio laptop type VGN-FW51JF.
Ik heb de harde schijf verwisseld voor een nieuwe en hierbij alle partities exact hetzelfde gekloond met True Image 2012, dus inclusief recovery partitie. De nieuwe HD daarna in de laptop gezet en opgestart. Alles werkte. Na een paar uur kreeg ik meldingen van Microsoft dat het besturingsysteem (windows 7) ilegaal zou zijn, wat natuurlijk niet klopt, is een OEM versie behorende bij de laptop. In het systeem wordt aangegeven dat software correct is aangemeld. SONY heeft e.e.a. dus beveiligd. Weet iemand wat ik kan doen om de boodschappen niet steeds te krijgen. Microsoft heeft e.e.a. gecontroleerd en zegt dat alles klopt en verwijst naar SONY. Sony wil mij niet helpen want ik mag zelf geen HD wisselen.

Alvast bedankt
Wout

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

al geprobeerd met microsoft contact op te nemen over de activatie? proberen kan geen kwaad. je hebt geen illegale software immers,alleen een andere schijf.

ora et labora

Verwijderd

Het wisselen van een hardeschijf waar onder andere persoonlijke informatie op staat en ook defect kan raken, is iets wat hoort bij het normaal gebruik van een computer. Net als je bij een walkman ook de batterijen moet kunnen verwisselen, hoor je bij een laptop of PC ook de hardeschijf te kunnen verwisselen zonder dat je recht op garantie of goede werking hierdoor wordt aangetast.

Als het dus klopt dat Sony extra beveiligingen heeft aangebracht en je om die reden nu geen of minder goed gebruik kan maken van je laptop, zou ik denken dat je onder de Nederlandse wet nog behoorlijk wat mogelijkheden hebt.

@Darkside: Als je nog moet activeren, lijkt me niet dat je de melding krijgt dat jouw kopie illegaal is. Of heb ik dat mis?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 16:26 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Het serienummer van je HD zal anders zijn. Daarom zal Windows mekkeren denk ik.
Ik vraag me af wat Sony zou kunnen beveiligen. Denk dat je idd moet aangeven dat je een nieuwe HD hebt en dat je graag windows opnieuw wil laten activeren.
Dit kan je doen door nog contact met MS op te nemen. Over het algemeen gaat dat best soepel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Beetje onduidelijk waar dit topic hoort, maar ik denk dat CSL er dicht in de buurt komt.

Move OM->CSL