Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gegevens in word dupliceren

Pagina: 1
Acties:

• Matthiasjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-11 15:54
Hallo mede Tweakers,

Ik ben bezig met een opdracht binnen een bedrijf waarbij er iets bedacht moet worden om gegevens die je in een Word document invult (te denken valt aan een projectnaam, projectnummer en datum) deze gegevens automatisch of door middel van een klik op een knop ook in andere Word of Excel documenten komen te staan. Dit om te voorkomen dat je telkens en de documenten dit opnieuw moet invullen. Er kandan zelf bepalen in welke Word of Excel documenten dit komt te staan.

Mijn vraag luidt daarom als volgt: Op welke manier ik deze opdracht het beste uitvoeren, ik zat zelf misschien te denken aan Microsoft Visual Basic maar hier ben ik niet heel ervaren mee.

Graag hoor ik advies over deze opdracht!

Met vriendelijke groet,
Matthiasjuh :)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Je krijgt niets voor niets de opdracht.
Zoek het zelf uit, dat is ook een onderdeel van de opdracht.

Kijk welke opties je hebt, wat de voor- en -nadelen zijn, wat je kan etc.. en ga dan beginnen.

Verder zijn C# and Visual Basic de logische talen voor een simpele tool in office..

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Moet dat vanuit een knop in word/excel? Dan denk eerst aan macro's.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-11 11:09
Dit lijkt me een beetje karig van de requirements kant, maar het klinkt me logischer als alle documenten hun data ZELF uit een database halen en dat je de info in de database kan aanpassen zodat de Word/Excel files hun gegevens bij volgende keer openen gewoon updaten uit de database. Dan hoef je niet met macro's in de weer en niet te programmeren (je wilt echt niet met office automation oid je Word/Excel files gaan aanpassen, dat is echt redelijk vervelend).

• Matthiasjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-11 15:54
@Big Womly,
Het hoeft niet met een knop vanuit Excel of Word hoor maar het moet wel voor de medewerkers hier toegankelijk blijven.Wel moet ik rekening houden dat ze hier met een volledige Microsoft omgeving werken.
@Coca-Cola
Aan zoiets heb ik ook gedacht inderdaad dat er in een lokale Acces database data wordt gezet door de medewerkers en dat de data dat in de Word en Excel documenten wordt opgevraagd. Zo blijft het inderdaad ook altijd up 2 date als het aangepast wordt. Zijn er bijvoorbeeld eenvoudige scripts die data kunnen importeren naar Word en Excel vanuit een Acces database?

Edit:
Ik ben erachter gekomen dat de functie Mailmerge handig kan zijn.

Bedankt voor de leuke reacties trouwens!

[ Voor 5% gewijzigd door Matthiasjuh op 13-02-2013 13:28 ]