Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Licentie nieuwe laptop achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:31
Nieuwe Asus laptop gekocht met windows 8. Geen licentistikker.. Gebeld, schijnt dat ie in de bios staat. Gekeken, kun je de licentiecode naar je harde schijf schrijven, maar vervolgens niet terug te vinden.

Hoe kom ik er nou achter wat mijn licentiecode is ??
Ik wil nl een nieuwe installatie uitvoeren zonder al die fabriekszooi er in.

Betreft een Asus X501A-XX261

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 19:02
Je kunt er gewoon een Windows 8 schijf in doen.
Je hoeft dan helemaal geen product code op te geven en er word ook niet naar gevraagd

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

@Willem1981 is niet echt het antwoord op zijn vraag.

@ewal wat meer moeite mag je zelf ook wel doen hoor. Find windows 8 key in google was genoeg om dit programma'tje te vinden:

http://www.belarc.com/Programs/advisorinstaller.exe

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
NeHoX schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:44:
@Willem1981 is niet echt het antwoord op zijn vraag.
Wel een oplossing voor zijn probleem.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Willem1981 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:36:
Je kunt er gewoon een Windows 8 schijf in doen.
Je hoeft dan helemaal geen product code op te geven en er word ook niet naar gevraagd
Dit dus. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

LiquidT_NL schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:45:
[...]

Wel een oplossing voor zijn probleem.
Niet want hij wil een herinstall doen zonder fabrieksmeuk dat gaat je niet lukken met bijgeleverde CD.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Natuurlijk kan dat wel. Gewoon een Windows 8 iso zoeken op het internet, downloaden branden en in de laptop optical drive stoppen en installeren maar.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Quad schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:50:
Natuurlijk kan dat wel. Gewoon een Windows 8 iso zoeken op het internet, downloaden branden en in de laptop optical drive stoppen en installeren maar.
Dan heeft hij toch z'n CD key nodig 8)7

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
NeHoX schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:48:
[...]

Niet want hij wil een herinstall doen zonder fabrieksmeuk dat gaat je niet lukken met bijgeleverde CD.
Ik las de post als "een windows 8" CD. Gezien daar geen kritiek op was, nam ik het even aan als waar (en dat je dan dus gewoon kan installen en hij de key uit het BIOS leest). Dan is het wel een oplossing op zijn probleem.

Merk echter dat zo'n detail opmerking mogelijk over het hoofd is gezien door mn medetweakers :P

[ Voor 3% gewijzigd door LiquidT_NL op 12-02-2013 15:53 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

NeHoX schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:51:
[...]

Dan heeft hij toch z'n CD key nodig 8)7
Daar wordt niet om gevraagd! Windows 8 licentie zit in de BIOS gebakken, Windows 8 controleert het in pakt hem automagisch.
Hij vraagt niet om een licentie in te voeren.

Ik heb het laatst niet gezien in elk geval.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:22
Quad schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:53:
[...]

Daar wordt niet om gevraagd! Windows 8 licentie zit in de BIOS gebakken, Windows 8 controleert het in pakt hem automagisch.
Hij vraagt niet om een licentie in te voeren.

Ik heb het laatst niet gezien in elk geval.
inderdaad :)

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

En wil je toch de key eerst op een papiertje hebben: Magical Jellybean KF is dan de oplossing.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:31
Quad schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:55:
En wil je toch de key eerst op een papiertje hebben: Magical Jellybean KF is dan de oplossing.
Hartelijk dank!
Inderdaad..ik wil graag de key op een papietje hebben, stel dat het mis gaat en er wordt om een key gevraagd..dan heb ik hem! En een oem dvd iso had ik al.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 23:54
De key op papiertje werkt bij HP in ieder geval niet, omdat dat altijd een andere key is. Was ook al zo met Windows 7. Daar was de key op het stickertje anders dan wat je vond met een keyfinder.

Ik zou als ik jou was zeker een image nemen voor je begint te herinstalleren.

http://specs.tweak.to/16567

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

skelleniels schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:15:
De key op papiertje werkt bij HP in ieder geval niet, omdat dat altijd een andere key is. Was ook al zo met Windows 7. Daar was de key op het stickertje anders dan wat je vond met een keyfinder.

Is dat zo bij HP? Nooit geweten.
Heb je er een bron van?

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 12:38

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Tuurlijk, als je een recovery cd installeert dreunt die er altijd een andere key in als op de COA staat. Weet dat ding veel. Maar als het goed is kun je zonder meer de key aanpassen en alsnog de COA key invoeren. Dat heb ik hier tenminste gedaan. Meer als een soort van controle of het geïnstalleerde OS inderdaad overeen kwam met die op de COA.

Met Windows 8 is er wel e.e.a. veranderd idd.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

wat is COA?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

COA = Certificate of Authenticity

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

heb je mijn asus laptop N76VJ probleem ook gelezen
met de oplossing van MS

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:27

Aganim

I have a cunning plan..

De key op papiertje werkt bij HP in ieder geval niet
Nog nooit problemen mee gehad.. Gisteren zelfs nog zonder problemen een HP pc met de papieren code geïnstalleerd..

[ Voor 4% gewijzigd door Aganim op 13-02-2013 20:01 ]

Verwijderd

skelleniels schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:15:

De Windows fabrieksinstallatie van laptops hebben meestal een OEM-key. Dat is dezelfde key voor alle laptops die door de fabrikant/OEM met dezelfde image wordt geïnstalleerd, en is tegenwoordig gekoppeld aan het BIOS. Die key is alleen te achterhalen met een keyfinder-progje. De key op het stikkertje (CoA) is voor elke laptop anders, en wordt meestal niet gebruikt bij de initiële installatie door de fabrikant (want die gebruikt de OEM key). Uit veiligheidsoverwegingen heeft MS, in ieder geval bij XP, latere versies weet ik niet, veel van die CoA keys geblokkerd. Als je Windows op zo'n laptop dus opnieuw wil installeren van andere media dan de bijgeleverde (OEM), zal in dat geval de (CoA) key op het stikkertje niet werken. In dat geval moet je even met de klantenservice bellen.
Pagina: 1