[OSX 10.8] Wi-Fi wachtwoord onuitleesbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:54
Hallo,

een korte vraag : is het mogelijk om de beveiliginscode voor een wi-fi netwerk in te stellen en daarna onuitleesbaar te maken ? als ik op de normale manier het netwerk toevoeg dan kan via de keychain van de hoofdgebruiker ( die tevens Administrator rechten heeft op de macbook ) de code uitlezen. is dit te voorkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Nee. Het systeem kan het daardoor ook niet meer uitlezen.

Maar waarom zou je dat willen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Om een gebruiker toegang te geven tot het netwerk, zonder hem zelf het wachtwoord te geven waarschijnlijk.
Geef je de gebruiker (toegang tot) het wachtwoord dan kan hij ook andere apparaten aanmelden.
Er is geen eenvoudige oplossing voor dit probleem, het wachtwoord geven en vervolgens mbv, een mac-adres whitelist devices toegang geven is nog de meest simpele, maar levert wel extra beheer op.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:51

Fiber

Beaches are for storming.

Voor dit doel hebben veel wifi routers een speciaal gast account...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waarom heeft de gebruiker toegang tot de hoofdgebruikersaccount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 22:53
@Zer0 MAC blokkeren is geen beveiliging. Ik kan per accesspoint (onder Linux) een ander te gebruiken MAC-adres instellen en dan dus als iemand anders rotzooi uitvreten. Daarvoor sniff ik eerst onder eigen account met Wireshark even op het netwerk, zoek het MAC-adres van iemand uit en onder zijn naam is plotseling allerlei vreemde zooi gedownload (bijv. that is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

bdalenoord schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:26:
@Zer0 MAC blokkeren is geen beveiliging. Ik kan per accesspoint (onder Linux) een ander te gebruiken MAC-adres instellen en dan dus als iemand anders rotzooi uitvreten. Daarvoor sniff ik eerst onder eigen account met Wireshark even op het netwerk, zoek het MAC-adres van iemand uit en onder zijn naam is plotseling allerlei vreemde zooi gedownload (bijv. that is...)
Tja, als je al op het netwerk kan.... het is inderdaad geen 100% beveiliging, maar ook niet zo eenvoudig als jij het doet lijken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1