TV geeft vervormt beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Hi Tweakers,

Ik zit met een beetje een probleem en ik krijg de oplossing niet via google of elders via dit forum gevonden.
Ik heb sinds kort mijn computer via HDMI op mijn TV aangesloten, nu krijg ik wel gewoon beeld, maar is het digitale scherm net iets groter dan mijn tv scherm.. ehm.. als jullie me snappen?

Ik zal even voor de duidelijk uitleggen hoe het zit:
PC -> HDMI -> 1080p TV (SONY kdl-40p5500)
PC -> DVI -> 1080p Monitor (HP 2311x)

Default loopt mijn verbinding via de monitor, waar alles ook goed staat, en staat de TV "uit" (dus ook niet als 2e beeldscherm o.i.d.)
Maar als ik een film wil kijken verander ik mijn hoofdscherm naar de TV en zet de Monitor "uit". Als ik dit doe dan zie ik slechts het topje van mijn taakbalk en startknop en met bij toepassingen dat rondom het hele scherm een randje ter groote van 75% van de taakbalk ontbreekt. Ik heb verschillende TV instellingen en computer instellingen/resoluties geprobeerd, de TV als 2e scherm gepakt (maar ook dan blijft hij het doen) en de TV als hoofdscherm en de monitor als 2e scherm, maar ook dat lost niets op. Mijn vermoeden is dat het probleem bij de TV ligt en de instellingen daarvan, maar hier heb ik alles opties ook al geprobeerd (4:3, auto, zoom, normal, etc.) waar "auto" de beste was, maar dus dit vertekende beeld geeft

Ik zou graag een passend beeld krijgen op mijn TV, is er iemand die raad weet? :-( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-06 09:09
Even de verhoudingen van de TV aanpassen, p. size heet het knopje op mijn afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wat zijn je specs?

Als je een Ati hebt (mogelijk ook bij Nvidia, maar heb dat al een tijdje niet gehad) moet je even bij de overscan instellingen van je beeldscherm kijken. Bij Ati worden aparte overscan instellingen onthouden voor verschillende refresh rates, dus daar zul je even door de refresh rates moeten stappen als je meerdere gebruikt (bijvoorbeeld als je RR wordt aangepast aan de framerate van je video).

Je TV moet sowieso op "Just Scan" of "1:1" staan, of hoe het ook heet (Als je het niet weet, post ff een lijstje uit die 4:3, Auto, Zoom lijst) en reso op 1920x1080.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ik zal straks thuis eens kijken precies naar die instellingen van mijn tv, ben nu op het werk.
Ik beschouw mezelf overigens geen totale noob op het gebied van TV's en Computers en dus heb de "standaard" dingen wel geprobeerd.. ben ook door die lijst heen gegaan, alle opties uitgeprobeerd maar niks gaf het gewenste resultaat. Kreeg vaak alleen maar een nog vervormder beeld of kleiner.
Ook de resolutie staat uiteraard op 1920x1080.

Ik heb overigens een NVIDIA GTX 660 kaart van MSI

Verdere specs lijken me niet zo ontzettend boeiend maar ok hopelijk heb je er wat aan, bij deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 257,90€ 257,90
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 37,97€ 37,97
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 198,40€ 198,40
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 59,95€ 59,95
1CM Storm Enforcer€ 71,-€ 71,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart)€ 24,85€ 24,85
3Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,45€ 16,35
1Logitech MK520 Wireless Combo€ 33,89€ 33,89
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 84,95€ 84,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,95€ 15,95
1Seasonic M12II 620W€ 72,-€ 72,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je moet de televisie in de PC-modus zetten. Niet met overscan e.d. gaan spelen want daardoor wordt het beeld alleen maar slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dimens schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:52:
Je moet de televisie in de PC-modus zetten. Niet met overscan e.d. gaan spelen want daardoor wordt het beeld alleen maar slechter.
Wat een onzin :S Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat de Ati drivers de overscan standaard ergens in het midden zet. Waar het aan ligt weet ik niet precies, maar daar is het toch echt duidelijk dat die verkeerd staat (oplossing is ook gewoon helemaal naar links slepen, ik hoef niet precies de beelden te matchen aan elkaar).

PC-modus heb ik bijvoorbeeld niet eens op mijn TV. Misschien dat het Sony specifiek is, maar ik heb dus exact dat probleem opgelost met 1:1 pixelmapping aangooien (Just Scan voor Samsung) en overscan helemaal uit (Ati). En dit is geen halfbakken oplossingen ofzo.

@TS: ja leuk dat je "standaard"-dingen hebt geprobeerd, maar laat dan even weten wat precies.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Jouel schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:56:
Ik heb verschillende TV instellingen en computer instellingen/resoluties geprobeerd, de TV als 2e scherm gepakt (maar ook dan blijft hij het doen) en de TV als hoofdscherm en de monitor als 2e scherm, maar ook dat lost niets op. Mijn vermoeden is dat het probleem bij de TV ligt en de instellingen daarvan, maar hier heb ik alles opties ook al geprobeerd (4:3, auto, zoom, normal, etc.) waar "auto" de beste was, maar dus dit vertekende beeld geeft.
Dit heb ik geprobeerd, en vast nog wel wat dingen tussen het geklooi door, want op een gegeven moment ben ik gewoon dingen aan gaan zetten en uit gaan zetten om te zien wat voor effect het opleverde, maar niets gaf verbetering.

Ik zal je 1:1 "just scan" oplossing zodra ik thuis ben dan ook eens gaan zoeken en testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jouel op 12-02-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
LiquidT_NL schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:11:
[...]

Wat een onzin :S Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat de Ati drivers de overscan standaard ergens in het midden zet. Waar het aan ligt weet ik niet precies, maar daar is het toch echt duidelijk dat die verkeerd staat (oplossing is ook gewoon helemaal naar links slepen, ik hoef niet precies de beelden te matchen aan elkaar).

PC-modus heb ik bijvoorbeeld niet eens op mijn TV. Misschien dat het Sony specifiek is, maar ik heb dus exact dat probleem opgelost met 1:1 pixelmapping aangooien (Just Scan voor Samsung) en overscan helemaal uit (Ati). En dit is geen halfbakken oplossingen ofzo.
Elke bekende televisie tegenwoordig op de markt heeft een PC-modus. Je kan inderdaad Just Scan op je Samsung aanzetten voor 1:1 pixelmapping maar dan heb je alsnog last van chroma subsampling. Pas wanneer je de televisie in PC-modus zet heb je geen chroma subsampling en wel RGB (4:4:4) en zou ook direct het overscan probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Inderdaad, mijn 5 jaar oude LG paneel heeft ook gewoon een PC modus, lijkt me sterk dat recentere schermen het niet hebben. Soms kan het even zoeken zijn, maar elke TV kan een direct signaal 1op1 uitzenden. Want dat is waar we naar zoeken.

het verschil zit m vaak in de softwarematige beeldverwerking en postprocessing die de TV doet. Zo is het met HDMI modus bij mij zo dat er zelfs op een PS3 aangesloten een stuk beeld weg valt maar dan kan bijvoorbeeld het 'XD' en TruMotion (100hz) wel aan, zet ik hem op PC (gewoon cursor > rechts als je de input selecteert in mijn geval) dan forceert het scherm 1080i (met de ps3 dan) ipv 720p en verschijnen de missende beeldranden, maar de opties voor XD kleurverbetering en TruMotion zijn niet meer mogelijk. (Dit zal in mijn geval ook te maken hebben met de maximale reso van 1366x768)

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Vayra schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:21:
Inderdaad, mijn 5 jaar oude LG paneel heeft ook gewoon een PC modus, lijkt me sterk dat recentere schermen het niet hebben. Soms kan het even zoeken zijn, maar elke TV kan een direct signaal 1op1 uitzenden. Want dat is waar we naar zoeken.

het verschil zit m vaak in de softwarematige beeldverwerking en postprocessing die de TV doet. Zo is het met HDMI modus bij mij zo dat er zelfs op een PS3 aangesloten een stuk beeld weg valt maar dan kan bijvoorbeeld het 'XD' en TruMotion (100hz) wel aan, zet ik hem op PC (gewoon cursor > rechts als je de input selecteert in mijn geval) dan forceert het scherm 1080i (met de ps3 dan) ipv 720p en verschijnen de missende beeldranden, maar de opties voor XD kleurverbetering en TruMotion zijn niet meer mogelijk. (Dit zal in mijn geval ook te maken hebben met de maximale reso van 1366x768)
De rede dat het beeld deels ingezoomed wordt bij TruMotion is vanwege interpolatie. Beeldfouten bij interpolatie komen voornamelijk voor bij de randen doordat er weinig informatie bij de randen is om een tussenbeeld te creëren. Door een beetje te zoomen zie je die beeldfouten niet meer wat weer fijner kijken is.
Geen idee of je dat al wist. Je lijkt redelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Laatst online: 16-06 11:15
Nope, dat is nieuw voor mij. Thanks

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dimens schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:39:
[...]

Elke bekende televisie tegenwoordig op de markt heeft een PC-modus. Je kan inderdaad Just Scan op je Samsung aanzetten voor 1:1 pixelmapping maar dan heb je alsnog last van chroma subsampling. Pas wanneer je de televisie in PC-modus zet heb je geen chroma subsampling en wel RGB (4:4:4) en zou ook direct het overscan probleem moeten oplossen.
Nee. Ik heb meerdere televisies gezien die helemaal geen PC-modus hebben. Granted, ze zijn een jaar of 4 oud. Maar dus lang niet elke TV heeft dat. Misschien wel een soortgelijke functie onder een andere naam, dat kan.
Vayra schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:21:
Dat probeer ik hier aan te geven. ECHTER, ik heb als ik windows opnieuw installeer ALTIJD dat CCC mijn scherm op een beetje underscan zet, en dat moet ik per refresh rate instellen. Ik heb wel 1:1 mapping. Ik gebruik een DVI -> HDMI kabel. Ik moest gewoon even denken daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
LiquidT_NL schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:52:
[...]

Nee. Ik heb meerdere televisies gezien die helemaal geen PC-modus hebben. Granted, ze zijn een jaar of 4 oud. Maar dus lang niet elke TV heeft dat. Misschien wel een soortgelijke functie onder een andere naam, dat kan.
Televisies van 4 jaar oud ja. Ik herhaal; Elke bekende televisie tegenwoordig op de markt heeft een PC-modus.

Die Sony heeft een PC-modus ook al is het een redelijk oude televisie.
[...]

Dat probeer ik hier aan te geven. ECHTER, ik heb als ik windows opnieuw installeer ALTIJD dat CCC mijn scherm op een beetje underscan zet, en dat moet ik per refresh rate instellen. Ik heb wel 1:1 mapping. Ik gebruik een DVI -> HDMI kabel. Ik moest gewoon even denken daar aan.
Het kan best dat jij dat altijd doet maar ik heb werkelijk nog nooit met overscan/underscan het probleem hoeven op te lossen. Intel niet, nVidia niet en ATI/AMD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dimens schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:12:

Het kan best dat jij dat altijd doet maar ik heb werkelijk nog nooit met overscan/underscan het probleem hoeven op te lossen. Intel niet, nVidia niet en ATI/AMD niet.
Als je met "het probleem" het probleem van de TS bedoelt: ik weet niet of dit exact hetzelfde probleem is. Bij mij is het simpelweg zo (laat ik het zo dan zeggen) dat Ati mijn TV standaard in een beetje underscan zet, en ik dus zelf underscan naar 0 moet zetten. Het standaard underscan op niet-nul zetten is dus simpelweg mijn probleem geweest. Ik ben het met je eens dat je het niet moet gebruiken om niet-passend beeld passend te maken als de boel al op 0 staat.

Dus even voor de volledigheid :) Mocht je ooit ergens een TV op een PC aansluiten en je hebt zwarte balken, check de CCC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Guys ik heb geen PC modus kunnen vinden..

Wel heb ik bevonden dat wanneer ik mijn bureaublad alleen laat tonen op mijn 23" scherm, alle snelkoppelingen e.d. er normaal uitzien, maar zodra ik uitbreid naar mijn TV scherm (de KDL40P5500) worden snelkoppelingen op mijn 23" scherm ook ineens een tikje groter en vallen net 'onder' de taakbalk. De taakbalk zelf echter blijft wel volledig zichtbaar.

Ik vind ook geen PC-modus, overscan of 1:1 modi. het enige wat ik heb is:
- Auto
- Wide
- Smart
- 4/3
- 14/9
- Zoom
- Ondertiteling

Van al deze modi geeft "Auto" nog het beste beeld waarbij dus een rand van ongeveer 20 pixels om de hele rand van het scherm, wegvalt en dat is behoorlijk storend. Ik zie slechts het topje van mijn taakbalk.

Ik begin te vermoeden dat ik het moet gaan zoeken in mijn instellingen van de videokaart/computer in plaats van het TV scherm, of moet ik accepteren dat mijn TV te oud is/niet compatible is voor gebruik met een pc? Hij is uit midden 2009 als ik de Tweakers pricewatch blind mag geloven.

Graag hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Jouel op 16-02-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:01

kraats

Ik rol

Bij mijn 40w4000 kon ik overscan op de tv uitzetten in het menu bij set-up, screen settings, display area. Deze moet op Full Pixel staan.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 21:26
heb je de uitgangsresolutie naar je tv wel goedstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Als ik op Menu klik staat er:
Digitale favoieten
Analoog
Digitaal
Digitaal EPG
Externe ingangen
Foto / Muziek
Instellingen

Alleen die laatste is een zinvol instellingen menu... hier heb ik de keus uit:
Beeldinstellingen
Geluidsinstellingen
Eco
Kenmerken
Instellingen

Als ik dan bij de beeldinstellingen kijk heb ik:
Beeldmodus
Verlicht, contrast, helderheid, etc etc.
Ruisonderdrukking
Mpeg Ruisonderdrukking

Bij instellingen vind ik:
Auto start
Taal
Automatisch programmeren (m.b.t. zenders)
Programma's sorteren
AV voorkeuze
HDMI instellingen (hier staat ook niets nuttigs)
Gluidsinstellingen
PC Audio ingang (ook niets nuttigs, hier kan ik selecteren tussen PC of HDMI 1, heb al geswitched tussen de 2)
Handmatig programmeren (ook niet zo spannend als het klinkt, vooral gericht op programmeren van zenders e.d.)
Digitaal set-up (als ik daarop tik word ik direct naar de digitale tv modus geleid... zinloos dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
borft schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:25:
heb je de uitgangsresolutie naar je tv wel goedstaan?
Ja die staat op 1920 x 1080 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 11-07 12:37
Je zegt in de TS dat je jouw monitor uitzet, nu zeg je dat je het scherm uitbreid, alleen past je beschrijving eerder bij dupliceren.

Als je gewoon eens via Win+P "Alleen op computer" of "Alleen op projector" probeert of 'echt' dupliceren. Dan kan het weleens verholpen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
alex3305 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:32:
Je zegt in de TS dat je jouw monitor uitzet, nu zeg je dat je het scherm uitbreid, alleen past je beschrijving eerder bij dupliceren.

Als je gewoon eens via Win+P "Alleen op computer" of "Alleen op projector" probeert of 'echt' dupliceren. Dan kan het weleens verholpen gaan worden.
Dit deed ik helaas ook al op die manier... excuses als ik mijn probleem verkeerd omschreef. Ik zette niet alleen de monitor uit maar deed dit middels Win+P en schakel over naar enkel het hoofdscherm, enkel de "projector" (c.q. de TV), beiden en het beeld dupliceren... Ook bij die laatste modus is het beeld op de Monitor perfect maar op de TV te 'groot' waardoor een rand van pixels niet zichtbaar is en als het ware verdwijnen in de 'echte' rand van de TV. Net zoals dat gebeurd wanneer het beeld enkel op de TV is.

EDIT: Wel vreemd valt me nu op dat mijn TV staat gelist als "Computer" scherm en mijn 23" monitor staat ingesteld als "Projector" scherm is er een manier dit om te draaien want dit krijg ik niet voor elkaar (heb al van hoofdmonitor gewisseld en allerlei andere fratsen uitgehaald) of zou dat toch niets moeten uitmaken wat betreft mijn probleem?

[ Voor 31% gewijzigd door Jouel op 16-02-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 03:01

kraats

Ik rol

Ik denk niet dat overscan het probleem is, maar ten overvloede: in de handleiding (http://pdf.crse.com/manuals/4141451212.pdf) staat op pagina 25 dat je onder 'kenmerken' overscan kunt instellen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Ook staat er in de handleiding dat je beelden van een pc op hdmi-ingang 3 moet zetten, heb je dat ook al gecontroleerd? (Pagina 19 NL).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 16-02-2013 16:10 . Reden: Toevoeging naar pagina ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Volgens mij zie ik het al.

volgens de handleiding kan de televisie alleen PC-In via HDMI ontvangen op een maximale resolutie van 1280x1024 of 1360x768. (Pagina 34 van de handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 01:08
Dimens schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:39:

volgens de handleiding kan de televisie alleen PC-In via HDMI ontvangen op een maximale resolutie van 1280x1024 of 1360x768. (Pagina 34 van de handleiding)
dat had ik ook zien staan, de ts kan even kijken in beeldschermeigenschappen, wat voor resolutie er naar het scherm word toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ik zie weer een hoop handige input waaronder een handleiding (die ik op papier niet meer had natuurlijk ... zucht) ik ga hier eens in snuffelen en nog wat dingen proberen.

Ik laat de uitkomst weten, veel dank voor de behulpzaamheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Dimens schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:39:

Ik lees dit nu inderdaad ook, maar de resolutie ligt sowieso hoger dan dat.. dat is het vreemde... zoals ik het zo snel lees in de handleiding kan ik wel via een zogenoemde PC-in aansluiting de pc kan aansluiten via een VGA kabel en zo 1080p kan bereiken.. misschien dat hij via die manier het computer signaal ook beter pikt en een juiste weergave geeft?

Zoiets bijvoorbeeld?
http://www.allekabels.nl/...5/1272/dvi-vga-kabel.html

Heb nog een DVI plekje vrij op m'n videokaart

[ Voor 8% gewijzigd door Jouel op 18-02-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoiets zou moeten werken, alleen kan de kabel alleen op de DVI-I connector van je videokaart. De onderste als ik het plaatje op de MSI-site zo zie.
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com/pic/product/five_pictures5_2685_20120907145856_m.jpg
De kabel uit je link is 10 meter lang. Wil je die lengte gaan gebruiken?
Hou je daarnaast je geluid via de computerspeakers?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 18-02-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Anoniem: 307266 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:36:
Zoiets zou moeten werken, alleen kan de kabel alleen op de DVI-I connector van je videokaart. De onderste als ik het plaatje op de MSI-site zo zie.
[afbeelding]
De kabel uit je link is 10 meter lang. Wil je die lengte gaan gebruiken?
Hou je daarnaast je geluid via de computerspeakers?
Ja, ik heb ongeveer 6/7 meter nodig van waar mijn PC staat en mijn TV en er is alleen maar 1½, 3, 5 en 10.

Shit ja, geluid.. Dat feest gaat dan natuurlijk niet meer door, anders moet ik weer geluidskabels gaan trekken en dan word het me toch iets te veel kabel brij over die afstand... 1 HDMI kabeltje leek me dé perfecte oplossing. Dan denk ik dat ik het zo laat en nog een oplossing probeer te vinden op een of andere manier via HDMI Kabel.. wellicht een andere HDMI-poort? Het aantal pixels dat ontbreekt is voor waar ik hem voornamelijk wilde gebruiken (films) niet enorm relevant en in de praktijk niet eens op te merken. Heb van het weekend nog 2 films gekeken en daarbij was het niet storend. Het ging mij meer om het principe "Het hoort te werken, maar het werkt niet, waarom niet?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich is het maar 1 dun 3,5 mm. stereo kabeltje extra dat is aardig onopvallend :). Als je een alles-in-één kabel wil dan zou je bijvoorbeeld dit verloopstukje http://www.allekabels.nl/...i-vga-verloopstekker.html kunnen combineren met deze kabel http://www.allekabels.nl/...-audio-aansluitkabel.html.
Het wordt wel wat prijzig, tenzij je de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld hier te bestellen http://www.amazon.com/Rit...3-5mm-Audio/dp/B0018MB9U4

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 307266 op 18-02-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Anoniem: 307266 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:01:
Op zich is het maar 1 dun 3,5 mm. stereo kabeltje extra dat is aardig onopvallend :). Als je een alles-in-één kabel wil dan zou je bijvoorbeeld dit verloopstukje http://www.allekabels.nl/...i-vga-verloopstekker.html kunnen combineren met deze kabel http://www.allekabels.nl/...-audio-aansluitkabel.html.
Het wordt wel wat prijzig, tenzij je de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld hier te bestellen http://www.amazon.com/Rit...3-5mm-Audio/dp/B0018MB9U4
En dan is nog maar de vraag of het via die kabel wel goed beeld geeft... want die garantie heb ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Als je met VGA gaat werken, is een resolutie van 1920x1080 al af te raden omdat er veel kwaliteit verloren gaat. VGA is analoog en als er veel data door de kabel moet, krijg je veel verlies in signaal.
Dan is 10 meter ook niet aan te raden omdat je hierdoor ook veel verlies gaat krijgen. Die combinatie is dus helemaal af te raden.

Waar wil je het voor gaan gebruiken? Alleen voor het kijken van films? Want als dat zo is, is dit wat je nu doet een beetje moeilijk doen. Dan kun je beter een mediaspeler kopen met een ethernet aansluiting. Daarmee zorg je dat je films van je computer naar de mediaspeler worden gestreamed en heb je dat geprut met kabels niet. Want anders moet je ook continue de kabel aansluiten als je een film wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Dimens schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:33:
Als je met VGA gaat werken, is een resolutie van 1920x1080 al af te raden omdat er veel kwaliteit verloren gaat. VGA is analoog en als er veel data door de kabel moet, krijg je veel verlies in signaal.
Dan is 10 meter ook niet aan te raden omdat je hierdoor ook veel verlies gaat krijgen. Die combinatie is dus helemaal af te raden.

Waar wil je het voor gaan gebruiken? Alleen voor het kijken van films? Want als dat zo is, is dit wat je nu doet een beetje moeilijk doen. Dan kun je beter een mediaspeler kopen met een ethernet aansluiting. Daarmee zorg je dat je films van je computer naar de mediaspeler worden gestreamed en heb je dat geprut met kabels niet. Want anders moet je ook continue de kabel aansluiten als je een film wil afspelen.
Wel grappig, ik heb hier ook even aan gedacht maar aangezien ik een HDMI kabel van 7,5 meter voor 30 euro een goedkopere, handigere en stabielere oplossing vind dan een mediaspeler van ongeveer 100+ euro (beetje kwaliteits spul) die ook nog eens een netwerkkabel heeft en dus evengoed met "kabelprut" zit.
Op dit moment kan ik gewoon via Windows een monitor in en uitschakelen dus ik hoef niet de kabel in en uit te steken?

Ik snap je punt zeker, maar op die relatief korte afstand is een kabel toch wel handiger in mijn ogen.. Ware het niet dat de boel nu met de kabel niet naar behoren functioneert natuurlijk... Ik hoop nog altijd de zooi via HDMI fatsoenlijk aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jouel schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:33:
[...]

Wel grappig, ik heb hier ook even aan gedacht maar aangezien ik een HDMI kabel van 7,5 meter voor 30 euro een goedkopere, handigere en stabielere oplossing vind dan een mediaspeler van ongeveer 100+ euro (beetje kwaliteits spul) die ook nog eens een netwerkkabel heeft en dus evengoed met "kabelprut" zit.
Op dit moment kan ik gewoon via Windows een monitor in en uitschakelen dus ik hoef niet de kabel in en uit te steken?
Of je bent inderdaad met Windows bezig om het in en uit te schakelen maar je hebt alsnog dat je dit moet doen.

Ik zou lekker met een mediaspeler werken. Minder gedoe.
Pagina: 1