Adaptec 6805 rode leds blijven knipperen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Topicstarter
Hopelijk heb ik dit i nde goede categorie gepost!

Goed, mijn probleem:

Ik heb onlangs in 2 systemen een Adaptec 6805 geinstalleerd en geconfigureerd met RAID-10, bij het configureren heb ik gekozen voor de optie "Build/Verify" zodat ik zeker wist dat de RAID goed opgebouwd werd.
Maar aan de voorkant branden bij 2 schijven de rode leds, ik heb het internet afgezocht naar wat hier de oorzaak van kan zijn maar kan het dus absoluut niet vinden. Zelfs in de user guides is er niks over te vinden.

Wat ik geprobeerd heb:
- RAID configuratie opnieuw opgebouwd met een andere stripe size
- Harde schijven gechecked op errors mbv Hirens Boot CD
- Alle (voor mij) vindbare user guides van de Adaptec RAID controller doorgelezen

De hardware:
MOBO: X8DTN
CPU: 2x Intel E5520 @ 2.27GHz
RAM: 78GB
NIC1: Intel Gigabit ET Quad Port Server Adapter
NIC2: Intel Gigabit ET Dual Port Server Adapter
RAID controller: Adaptec 6805
HDD: 4 x 1TB WD1003FBYX-01Y7B1

De 2 systemen zijn identiek aan elkaar.

Het is geen ernstig probleem want het lijkt erop dat de RAID-10 configuratie gewoon werkt en ook in de BIOS wordt als status "OPTIMAL" aangegeven, echter komen deze 2 systemen te draaien in een datacenter als Cloud oplossing en omdat de klanten nog weleens willen zien waar het precies op draait is het wel zo netjes als er geen rode lampjes staan te knipperen :X

Ohja, kleine toevoeging! Dit is niet het "Knight Rider-syndroom" waarbij de leds heen en weer knipperen als de voorkant van KITT! De lampjes knipperen tegelijk dus aan-uit-aan-uit.

Ik hoop dat iemand hier iets op weet!