Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe (game) laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Mijn huidige laptop begint te kutten, dus ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.
Nu ben ik niet zo heel erg thuis is alle specs die nodig zijn, maar ik wil het volgende op de laptop kunnen doen:
- Films kijken (via HDMI naar TV en 5.1 set)
- Gamen (hoeft grafisch niet op max te zijn, als het maar niet hapert op low/medium instellingen)
- Photoshop
- Misschien video's bewerken in de toekomst
- Gauw opstarten enzo zou ook fijn wezen :)

Mijn budget is maximaal €900,-
Als het kan rond de €700,- maar daarvoor zullen mijn eisen wel te hoog wezen.. :P

Ik zat zelf aan deze te denken:
http://www.bol.com/nl/p/s...-laptop/9200000009415370/

Is dit wat, of is het prut?
Hij staat wel aangegeven als game laptop..

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 12:59 ]

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:56
Zelf heb ik net een pricewatch: Asus N56VZ-S4215H gekocht en ben hier zeer tevreden mee, games als Battlefield 3, Borderlands 2 en Dota 2 kan deze laptop makkelijk aan, en hij valt ook nog binnen je budget ook :)

Wel zou ik je willen wijzen op puntje 3 van het LAA beleid :)

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 19:17
Oftewel:

3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zag 't net al. Zit nu op mijn stage dus wou het even gauw in mijn pauze vragen..
Sorry :$

Ik zal eind van de middag even wat onderzoek van mijn kant posten. Heb op diverse sites gekeken, maar heb jullie mening nodig over de laptops die ik zag.

Zethiel, die laptop zag ik ook voorbij komen. Ziet er inderdaad goed uit en als hij spellen zoals BF 3 kan draaien ben ik allang blij. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 13:18 ]

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 12:23
Ik zou eens kijken naar de Dell

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/pd

Ik weet alleen niet hoe goed de grafische kaart is.

Verwijderd

Topicstarter
Even wat meer info van mijn kant.
Ik zie veel Acers voorbij komen in mijn prijsklasse, gevolgt door HP. Zijn dit goede merken of zijn ze meer voor normaal dagelijks gebruik in plaats van gamen?
De Asus die Zethiel en de Dell die Nixo laten zien in dit topic spreken mij veel meer aan. Bovendien is de Dell niet eens zo heel duur!
Een werkgeheugen van 6 tot 8 GB lijkt mij prima om games te spelen toch?
Een 500 GB harde schijf of meer zit tegenwoordig ook wel in de meeste laptops, dus dat moet geen probleem wezen.

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 19:52
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:40:
Even wat meer info van mijn kant.
Ik zie veel Acers voorbij komen in mijn prijsklasse, gevolgt door HP. Zijn dit goede merken of zijn ze meer voor normaal dagelijks gebruik in plaats van gamen?
De Asus die Zethiel en de Dell die Nixo laten zien in dit topic spreken mij veel meer aan. Bovendien is de Dell niet eens zo heel duur!
Een werkgeheugen van 6 tot 8 GB lijkt mij prima om games te spelen toch?
Een 500 GB harde schijf of meer zit tegenwoordig ook wel in de meeste laptops, dus dat moet geen probleem wezen.
Acer is vooral een budgetmerk, en je moet vooral mazzel hebben of je een goede of geen goede laptop krijgt. Dit kun je aan de hand van reviews vaak wel te weten komen. Die Asus en die Dell zijn wel veel meer geschikt voor gamen. 8 gig werkgeheugen (of 6) is echt prima voor gamen.
Kijk anders eens naar de Lenovo Y500 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Lenovo bekeken, en die voldoet zeker aan al mijn wensen. Maar als ik bij de prijzen kijk, ligt dat wel boven mijn budget...
De beide Dells ook even bekeken, zit er veel verschil tussen de Intel Core i5 en i7?

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:21:
Ik heb de Lenovo bekeken, en die voldoet zeker aan al mijn wensen. Maar als ik bij de prijzen kijk, ligt dat wel boven mijn budget...
De beide Dells ook even bekeken, zit er veel verschil tussen de Intel Core i5 en i7?
Voor gamen zul je het verschil niet heel erg merken, maar met het oog op de toekomst vanwege je kopje "Misschien video's bewerken in de toekomst" is het misschien wel verstandig om voor een i7 te gaan.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:02

Quad

Doof

Voor een Dell Inspiron 17R SE: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Kan je nog een hele zut euro's aan afhalen :)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:33:
Voor een Dell Inspiron 17R SE: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Kan je nog een hele zut euro's aan afhalen :)
Bedankt! Dit gaat zeker mee helpen met het maken van een keuze. Scheelt een hoop euro's en krijg er veel kwaliteit voor terug. :)

• Quad

Quad

Doof

Ik kom voor de i7 variant op een bedrag van ongeveer €765,- uit.
Stop je er een SSD á max 100,- bij (128GB) en dan heb je een hele sterke allround laptop voor +- €850,-

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Is een SSD echt nodig en makkelijk te installeren?

• Quad

Quad

Doof

Ik heb er zelf een, en ik wil niet meer zonder.
De dagelijkse dingen gaan zoveel sneller, heerlijk!

Hopelijk heb je hier wat aan: productreview: Dell Inspiron 17R Special Edition (N0017S12) review door Peatsmoke

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik eerst kijk hoe het gaat als orgineel en dat ik later een SSD installeer. Denk dat de Dell standaard ook aan mijn wensen voldoet. :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:11:
Is een SSD echt nodig en makkelijk te installeren?
Ligt heel erg aan het merk en model.
Bij de meeste kun je de bestaande HDD of DVD speler relatief makkelijk vervangen door een SSD.
Bij sommige is er zelfs een speciaal uitbreiddingsslot voor vrijgehouden.
Maar er zijn ook modellen die het opzettelijk blokkeren (nieuwste imac bvb).

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje lopen gissen en ik neig naar de Dell Inspiron 15R SE (http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/pd)
En dan t.z.t koop ik een SSD en installeer ik die in de laptop.
De 'video bewerken'-wens vervalt waarschijnlijk omdat ik na mijn huidige studie niet door ga studeren in de video richting.
Een i5 processor zal dus volstaan lijkt mij.

Goed plan of mag het in de prullenbak? :P

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
Je processor en RAM zijn niet het belangrijkste voor je games, houd daar rekening mee.

Een SSD is geweldig, zeker omdat je aangeeft dat je het liefst hebt dat de laptop een beetje snel kan opstarten. Een seconde of 10 snel genoeg?

Mocht het niet binnen je budget passen en je hebt nog nooit met een SSD gewerkt dan mis je het waarschijnlijk minder.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dus een SSD zou ik altijd nog een half jaar later ofzo kunnen kopen als ik echt wat 'mis'..
Maar om een beetje te gamen op normale settings en voor de rest internetten, films kijken en voor school bezig voldoet de 15R SE toch?
Ben ik rond de €650 kwijt, met kortingen.
Dan hou ik ook nog wat geld over, wat altijd mooi meegenomen is. Kan ik daarvan bijvoorbeeld een laptop tas kopen, muis, SSD, etc.

• Quad

Quad

Doof

Met alle kortingen zou de E620,- mogelijk moeten zijn :9

Het hangt er wel vanaf of je de HD7730M voldoende vindt. De GT650M is wel bijna 30% sneller uit mijn hoofd..

Edit: De goedkoopste met de i7 CPU komt uit op E680,- incl. shopkorting cashback.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 13-02-2013 11:42 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
De GT650M zit in de 17R SE versie. Maar als ik in dezelfde prijsklasse wil blijven, lever ik die i7 (15R SE) in voor een i5 (17R SE).

• Quad

Quad

Doof

Je hebt er wel het voordeel bij dat je makkelijk een SSD erbij kan plaatsen ipv bij de 15R SE de originele HDD moet vervangen of de Optical drive eruit moet halen en die vervangen voor een HDD caddy.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook weer allemaal geld kost. En bij de 17R SE zit een numpad wat ook handig is voor mijn studie.
Ik ga ze vanavond even naast mekaar leggen en vergelijken ;)

Verwijderd

Een SSD is het geld echt wel waard hoor. Ik heb op mijn stage een dikke hexacore (i7-990x. Ja echt waar), welke ongeveer 3x zo snel is als het exemplaar in mijn laptop. Toch heb ik liever die laatste puur omdat er een SSD in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een keuze heb gemaakt. De Dell Inspiron 17R SE, die €799 kost.
Deze voldoet als het goed is aan mijn eisen. Ik kan alleen niet goed berekenen hoeveel korting ik hier nog op krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 10:05 ]

• Quad

Quad

Doof

Kortingscode á 5% : http://www1.euro.dell.com...69596&acd=240515599820560
EPP korting á 5%
Shopkorting á 7% over bedrag excl. BTW.

De 17R SE met beginbedrag van €849,- (€799,- met €50,- korting van Dell) kost dan €680,-.
De versie met i7 komt op een eind bedrag van €765,- uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 14-02-2013 11:24 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zal het mij zo'n €680 kosten.
SSD erbij van á €100.
Lijkt mij een mooie deal :)

Edit: Ja heb ik het dus goed berekend, dank je!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 11:25 ]

Pagina: 1