Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Synology RS812+ sharing problemen

Pagina: 1
Acties:

• ijscobar
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-05 11:49
We hebben hier een RS812+ staan die problemen heeft bij sommige users met toegang tot bestanden en krijgen dan deze melding;

Gekke is dat ik dit ook af en toe heb met de admin account heb als je toegang verschaft via finder;

Als ik met de browser inlog dmv "Filestation" heeft de admin account dit niet maar sommige users weer wel ook al hebben ze read/write acces voor bepaalde shares.
Remote acces met DS file is ook mogelijk voor iedereen dmv Quickconnect...
Iemand een idee waar dit probleem veroorzaakt kan worden?

• ijscobar
Niemand?

• Midas.e
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-05 16:52

Midas.e

Is handig met dinges

Brak netwerk? zitten de gebruikers via WIFI? SMB met usernames maar verschillende passwords?

Hacktheplanet.nl - Storage - VoIP - MS Blog

• thibai
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 06-04 09:21
Is er een manier om per map en/of bestand te zien hoe de rechten precies staan?
Ik weet niet hoe permissies worden uitgedeeld met de webinterface, is het niet mogelijk dit via ssh manueel te doen? Alle users in een groep steken waarbij deze groep de nodige rechten krijgt. Da werkt altijd.

• ijscobar
quote:
Midas.e schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:12:
Brak netwerk? zitten de gebruikers via WIFI? SMB met usernames maar verschillende passwords?
Alle gebruikers zitten op LAN dmv ethernet CAT5, switch is een Cisco SF200-24P en heeft altijd goed gewerkt met een Netgear NAS.
De meeste gebruikers hebben geen problemen, ook niet op een ethernetaansluiting van iemand die wel problemen heeft.
SMB is toch meer een Windows ding? Iedereen heeft een Apple hier.
quote:
thibai schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:44:
Is er een manier om per map en/of bestand te zien hoe de rechten precies staan?
Ik weet niet hoe permissies worden uitgedeeld met de webinterface, is het niet mogelijk dit via ssh manueel te doen? Alle users in een groep steken waarbij deze groep de nodige rechten krijgt. Da werkt altijd.
Het is mogelijk om de permissies per map te zien en deze staan goed voor zover ik zie, ook zijn er verschillende groepen aangemaakt voor de desbetreffende afdelingen.
Heb inmiddels ook contact opgenomen met Synology en ze alle screenshots door gestuurd van instellingen, tot op heden nog niks vernomen.

• Midas.e
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-05 16:52

Midas.e

Is handig met dinges

Werken je shares ook via AFP of gebruik je dus, smb?

Hacktheplanet.nl - Storage - VoIP - MS Blog

• ijscobar
via AFP
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Economie en maatschappij

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True