Windows 7 netwerk identieficatie problemen 2 connecties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 16:57
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een laptop met 2 netwerk verbindingen.
1. Domein verbinding vast
2. internet lijn draadloos

Wanneer beide verbindingen aan staan heeft hij problemen met het identificeren van de netwerken, resultaat onbekend netwerk en hij maakt dan geen gebruik van de gateway en dat zorgd voor allerlij problemen.

Ik heb het volgende al geprobeerd
- netwerk kaart drivers verwijderen en herinstalleren
- bonjour service uitschakelen
- bonjour service verwijderen
- "route delete 0.0.0.0 mask 0.0.0.0" maar dat doet ook niks
- vast IP instellen op de domein verbinding

Heeft iemand nog dingen die te proberen zijn, ik heb me al rot gezocht op internet en de bovenstaande dingen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-04 14:30
Ik heb bij mij thuis een vergelijkbaar probleem alleen met 2 vaste verbindingen. Laatst heb ik thuis de router vervangen en het Netwerkcentrum (windows 7) geeft nu aan dat er verbinding is met thuisnetwerk 2.

Als ik mijn computer na de slaapstand weer opstart heeft hij vaak geen internet. Ik kan het altijd tijdelijk oplossen door naar het netwerkcentrum te gaan en op de gele gevaren driehoek te klikken die tussen het computer en netwerk embleempje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
als ik de draadloos uitschakel en weer inschakel is het probleem ook opgelost, maar ik wil een permanente oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 19:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

op verzoek verplaatst naar Windows Clients

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 10:04
Kijk eens wat voor waarde jouw draadloos heeft. En geef eens wat meer informatie. De pc gebruikt altijd een gateway, alleen niet die jij wil.

WiFi kan heel goed een voorkeur krijgen boven de vaste verbinding. Zeker als het bv een 100Mb vs 802.11n verbinding is.
Als het jou alleen om internet gaat moet je ervoor zorgen dat de WiFi verbinding een permanente hogere metric krijgt en dat jouw default-gateway via de WiFi verbinding loopt. Probleem moet dan verholpen zijn.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Het domain verkeer wordt gerouteerd met de hoogste prio/laagste metric. De rest van het verkeer gaat over het draadloos. Wanneer beide netwerken correct worden herkent werkt alles ook gewoon naar behoren. Het probleem zit het in dat wanneer de draadloos niet geidentificeerd kan worden hij die gateway niet kan gebruiken zelfs niet als ik de route er handmatig wil in gooien komt hij er niet bij. Op het moment dat het draadloos netwerk wel geidentificeerd is word de route gewoon toegevoegd.

De domain verbinding heeft de gateway route(0.0.0.0 mask 0.0.0.0) er niet in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 10:04
Maar dat zul je er ook niet uitkrijgen. Als je zegt niet geïdentificeerd, dan heb je dus ook geen verbinding. Logisch ook dat het niet werkt. Je kunt niet je default gateway blijven verwijzen naar een netwerk dat er kennelijk regelmatig uit ligt. Ja het kan wel, maar als de verbinding niet werkt ben je dus de Sjaak.

Als ik jouw verhaal goed interpreteer heb je last van het volgende:

Default gateway gaat via WiFi. Netwerk wordt niet geïdentificeerd, maar de interface is nog wel up. Probleem; Windows wil nog steeds afleveren op de interface, maar het netwerk is niet actief en dus ook niet beschikbaar.

Als dat het geval is, dikke pech. Windows heeft daar geen opvangmechanisme voor zoals routers bv routetracking hebben.

In situaties waarbij je WiFi persé niet wil gebruiken zou ik een shortcut aanmaken die de verbinding tijdelijk disabled. Dan heb je ook het probleem niet van "interface up, maar default-gateway niet beschikbaar".

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
De draadloze verbinding is wel stabiel, het probleem gebeurt bij het opstarten van windows. Het draadloos netwerk krijg wel netjes zijn IP alleen het wordt niet geidentificeerd als zijnde bekent netwerk.

Met niet identificeerd bedoel ik de koppeling bedrijfnetwerk/thuisnetwerk bij het opstarten van de pc herkent hij het niet en na 1 minuut zeg hij onbekent netwerk en blokkeerd de gateway van de draadloze adapter.
Pagina: 1