Op dit moment heb ik een Netgear Neotv550, welke het kunstje tot nu toe prima doet, maar er zijn ergernissen, welke ik bij een nieuwe MS verberd wil hebben, namelijk :
- lange opstarttijd
- traag menu
- trage benadering van netwerkbronnen
- beheren van netwerkshares gaat niet naar wens, apparaat verliest instellingen
Verder speelt het kastje praktisch alles wat ik hem wil voeren keurig af, alleen erger ik me wel aan de lange laadtijd van Bluray films, maar of dat algemeen zo is weet ik uit eigen ervaring niet.
waar ik geen waarde aan hecht :
- Youtube, of andere internet apps
- interne hardeschijf ( heb een NAS )
- de looks van het apparaat, ga m toch in een kastje stoppen, met ir-repeater oid
Qua budget zit ik voorlopig op max 200-250 euro, maar dan moet het wel een ultiem kastje zijn.
kort samen gevat nog een wensenlijstje :
- Snel menu en netwerk toegang
- stabiel
- snelle bluray
- optie tot Moviewall niet perse, maar mooi als het er bij zit. ( heb dat nu enigszins ook wel, maar ben te lui om dit ZELF te doen, daarnaast te tijdrovend )
ik zie vele goede ervaringen met dune, maar nog nooit zelf gezien of ervaren.
HTPC zie ik niet zitten ivm stroomverbruik en fans die draaien.
- lange opstarttijd
- traag menu
- trage benadering van netwerkbronnen
- beheren van netwerkshares gaat niet naar wens, apparaat verliest instellingen
Verder speelt het kastje praktisch alles wat ik hem wil voeren keurig af, alleen erger ik me wel aan de lange laadtijd van Bluray films, maar of dat algemeen zo is weet ik uit eigen ervaring niet.
waar ik geen waarde aan hecht :
- Youtube, of andere internet apps
- interne hardeschijf ( heb een NAS )
- de looks van het apparaat, ga m toch in een kastje stoppen, met ir-repeater oid
Qua budget zit ik voorlopig op max 200-250 euro, maar dan moet het wel een ultiem kastje zijn.
kort samen gevat nog een wensenlijstje :
- Snel menu en netwerk toegang
- stabiel
- snelle bluray
- optie tot Moviewall niet perse, maar mooi als het er bij zit. ( heb dat nu enigszins ook wel, maar ben te lui om dit ZELF te doen, daarnaast te tijdrovend )
ik zie vele goede ervaringen met dune, maar nog nooit zelf gezien of ervaren.
HTPC zie ik niet zitten ivm stroomverbruik en fans die draaien.