Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor virtuele servers/clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Daarnet eens gekeken op de Best Buy - laptop's van Februari maar daar niet echt iets gepasts gevonden voor wat ik naar op zoek ben.

Wat ik vooral zoek is een laptop met veel RAM-geheugen gezien ik op deze laptop veel zal werken met virtuele servers en clients die tegelijk runnen zal dit zeker meer dan welkom zijn.

Bedoeling is deze laptop vooral te gebruiken om mij voor te bereiden op een MCSA: Windows Server 2012 certificaat.

Groetjes

Acid.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf al wat zitten rondneuzen in de Pricewatch en kwam volgende tegen: HP Pavilion g6-2051sd
pricewatch: HP Pavilion g6-2051sd

Denk dat dit zou volstaan, maar andere laptop's en/of meningen zijn welkom

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Die laptop is totaal niet geschikt voor virtualisatie. 6 GB RAM is echt te weinig en met een laptopschijf wil je niet beginnen aan virtualisatie.

Ik heb zelf een Dell 6430u met 16 GB RAM, i7-3667U en Samsung SSD. Dat is voor basic virtualisatie redelijk voldoende. Volgens mij is de 6430u ook een van de weinige ultrabooks waar meer dan 8 GB RAM in kan. Lenovo heeft ook wel wat leuke ultrabooks waar meer dan 8 GB RAM in kan.

Ik heb wel het gevoel dat Intel SSD's bij virtualisatie sneller zijn. Wellicht blijkt dat ook uit benchmarks.

[ Voor 34% gewijzigd door Trommelrem op 12-02-2013 11:22 ]