Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:37
Tweakers,

Vrij recent heb ik een MacBook Pro 17" Early 2011 overgekocht op een tweedehands forum.
Toen ik echter het geheugen aan het upgraden was (van 4gb naar 16gb) bemerkte ik dat het logic board kapot was.

Er ontbreekt een schroef ter hoogte van de superdrive. Er is gewoon een groot gat in het logic board waar normaal de houder van de schroef moet zitten. Dit gat lijkt uitgeboord te zijn, dus vermoedelijk was er een schroef die niet meer loskwam en die dus uitgeboord is ofzo.

De MacBook bleef (ook voor de memory upgrade) vrij dikwijls freezen, ook terwijl ik niks zwaar aan het doen was.

Herstellen kan ik dit uiteraard niet, maar ik vroeg me af wat het mij zou kosten als ik dit zou laten repareren (lees: nieuw logic board laten plaatsen) bij een apple store (of service point of whatever).

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dotcom87 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:40:
Tweakers,

Vrij recent heb ik een MacBook Pro 17" Early 2011 overgekocht op een tweedehands forum.
Toen ik echter het geheugen aan het upgraden was (van 4gb naar 16gb) bemerkte ik dat het logic board kapot was.

Er ontbreekt een schroef ter hoogte van de superdrive. Er is gewoon een groot gat in het logic board waar normaal de houder van de schroef moet zitten. Dit gaat lijkt uitgeboord te zijn, dus vermoedelijk was er een schroef die niet meer loskwam en die dus uitgeboord is ofzo.

De MacBook bleef (ook voor de memory upgrade) vrij dikwijls freezen, ook terwijl ik niks zwaar aan het doen was.

Herstellen kan ik dit uiteraard niet, maar ik vroeg me af wat het mij zou kosten als ik dit zou laten repareren (lees: nieuw logic board laten plaatsen) bij een apple store (of service point of whatever).

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes!
Reken maar minimaal 350,- een nieuwe Logic board is echt verrekte duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:27:
[...]

Reken maar minimaal 350,- een nieuwe Logic board is echt verrekte duur
Dat dacht ik helaas al. Ik heb al naar Easy-M (Authorised Service Provider) gemailed om concreet de prijs te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Maak anders eens een foto van het gat. Het kan zijn dat er op dat stukj board geen circuits lopen en dat je freezes ergens anders vandaan komen. een herinstallatie kan wellicht je problemen oplossen dan?

Anders ben je mooi in de aap gelogeerd, een dure mbp kopen van iemand die heeft zitten boren in het logicboard :(

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
Pixeltje schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:54:
Maak anders eens een foto van het gat. Het kan zijn dat er op dat stukj board geen circuits lopen en dat je freezes ergens anders vandaan komen. een herinstallatie kan wellicht je problemen oplossen dan?

Anders ben je mooi in de aap gelogeerd, een dure mbp kopen van iemand die heeft zitten boren in het logicboard :(
Ik zal vanavond als ik thuis kom proberen om er een duidelijke foto van te maken. Een clean install van mountain lion heb ik al reeds gedaan.

• dotcom87
Het vervangen van het logic board kost 1200 euro (incl. btw). Schandalig!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Wat ik mij afvraag: heeft de verkopende partij niets gemeld over het uitboren van het logic board? Plus: wat heb je betaald voor de MBP?

Afhankelijk van de omstandigheden kan je de verkopende partij wel aansprakelijk stellen voor zover ik weet. Ik zou dit even opzoeken.

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
dotcom87 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:16:
Het vervangen van het logic board kost 1200 euro (incl. btw). Schandalig!
Een los (nieuw) logicboard kost 779.68 ex btw, daarbij komen ook nog kosten voor het plaatsen e/d.
Als de schade meevalt kan het logicboard misschien omgeruild worden voor een omruilprijs, de kosten vallen dan wat minder zwaar (á 350 ex btw).

Schandalig is het eerlijk gezegd niet, het is wél schandalig dat je bent opgelicht door de verkoper.

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 20:04
Als je een los moederbord kunt vinden dan kan ik 'm makkelijk voor je plaatsen, heb zelf al tientallen macbooks gerepareerd. Wat een sneu verhaal dit, je weet niet van wie je 'm hebt overgenomen?

Mocht je interesse hebben in hulp dan kan je me een dm sturen

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De freezes hebben denk ik weinig met het gat te maken. Maar je hebt wel een schadebord, mogelijk water of esd schade.

Eventueel wil ik ook nog wel een keer naar je bord kijken als je in de buurt van Den Haag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam is niet toegestaan.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 06-08-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
En ook deze dicht.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.