Het kopen van een laptop in Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenZuidland
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-04 14:44
In Duitsland hebben ze een QWERTZ toetsenbord, redelijk gegarandeerd: Wikipedia: German keyboard layout

Bij mijn oude (Duitse) werkgever hebben we toen voor mij zelfs maar een laptop uit de VS laten komen (raakte niet gewend aan die toetsenborden)

[ Voor 0% gewijzigd door MaartenZuidland op 12-02-2013 08:31 . Reden: spell check ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
je moet echt even vragen welke toetsenbordlayout gebruikt wordt, als het niet gespecificeerd is is QUERTZ heel waarschijnlijk. soms is het natuurlijk mogelijk best goedkoop een ander toetsenbord te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:14
Als je blind typt, hoeft het natuurlijk helemaal geen probleem te zijn dat er iets anders op de toetsen staat dan op je scherm verschijnt. Zo werk ik al jaren met dvorak op qwerty toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenZuidland
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-04 14:44
Dat plaatje is waarschijnlijk weer uit kosten besparing, de leverancier zal de foto wel aangeleverd hebben, en alleen de foto van het "standaard" model geleverd hebben...

(Zou het zelfs lui kunnen noemen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Brazos schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:32:
Het is een chiclet toetsenbord, die lijken me niet zo makkelijk vervangbaar. ...
die zijn niet noodzakelijk lastiger te vervangen dan borden met andere typen toetsen, maar het verschilt nogal per fabrikant hoe makkelijk het onderdeel te krijgen is en hoe modulair/onderhoudsvriendelijk de computers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij ons op de zaak is voor een HP laptop wel eens een AZERTY toetsenbord besteld bij een nieuwe laptop. Het zal waarschijnlijk per merk en type verschillend zijn hoe makkelijk ze te veranderen zijn, maar het is wel mogelijk.
Je kan ook contact opnemen met de Duitse leverancier en vragen of die ook QWERTY kan leveren ipv QWERTZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 19:39

JT

VETAK y0

Ik heb wel eens een Asus uit Duitsland gehaald met QWERTZ tobo. Voor 20e ofzo tobo'tje op Ebay besteld en zo vervangen, no problemo. Volgens mij levert Lenovo zelf ook direct tobo's aan consumenten als je dat wilt. Maar het verschilt erg per merk/type of en hoe moeilijk het tobo te vervangen is.
SlaadjeBla schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:35:
Als je blind typt, hoeft het natuurlijk helemaal geen probleem te zijn dat er iets anders op de toetsen staat dan op je scherm verschijnt. Zo werk ik al jaren met dvorak op qwerty toetsenborden.
Alleen laat je wel buiten beschouwing dat je laptop veel minder waard zal zijn en veel moeilijker verkoopt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Brazos schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:09:
[...]

Een normaal toetsenbord wip je er zo in zijn geheel uit en is dus makkelijk te vervangen, een chiclet toetsenbord zal per toets moeten worden vervangen, ik heb ook geen idee of de toetsen zomaar los zijn te halen, vooral omdat de laptop toetsenbord verlichting heeft vraag ik mij af of de toetsen er überhaupt zo uit kunnen.
Dat is dus niet waar; mijn Asus heeft een chiclet tobo:

Afbeeldingslocatie: http://www.us-keyboard.com/images/keyboard/Asus_K006_b.jpg

Voor een qua bouw gelijkwaardig model is er zelfs een tobo met achtergrondverlichting te krijgen; sommige mensen hebben die werkend in hun UL30 gebouwd.

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 12-02-2013 14:29 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 140% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee man, in dit geval was het gewoon met een schroevendraaier voorzichtig tobo'tje los wippen, kabel los maken en zelfde procedure omkeren voor het nieuwe tobo. Maar het zal echt per laptop verschillen. Vooral de ultrabooks hebben meestal een behuizing uit 1 stuk waardoor je dus het tobo van binnenuit moet vervangen en het zal ook per fabrikant verschillen of dat praktisch haalbaar is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 10:49
Waarom bel je ze niet even om het te vragen? Als het er niet bij staat dat het QWERTY is ga er dan maar vanuit dat je een QWERTZ toetsenbord krijgt. Bij elke andere Duitse PC boer liggen ze ook op die manier in de winkel en moet je vragen naar een QWERTY als je dat liever hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:02 ]

Pagina: 1