SVN server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 22:34
Hallo,

Ik heb een RaspberryPi draaiend met een SVN server. Ik heb alleen het probleem als ik binnen in het lokale LAN netwerk van de RaspberryPi, de RapsberryPi niet bereikbaar is met het externe IP adres van mijn netwerk naar de provider. Als ik buiten mijn lokale LAN netwerk het externe IP adres benader, zijn mijn poorten netjes geforwarded en werkt de SVN server. Lokaal is de SVN server wel bereikbaar met het lokale IP adres.

Hoe zorg ik ervoor dat ik met één IP adres de server lokaal en extern te bereiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Duccan schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:25:
Hallo,

Ik heb een RaspberryPi draaiend met een SVN server. Ik heb alleen het probleem als ik binnen in het lokale LAN netwerk van de RaspberryPi, de RapsberryPi niet bereikbaar is met het externe IP adres van mijn netwerk naar de provider. Als ik buiten mijn lokale LAN netwerk het externe IP adres benader, zijn mijn poorten netjes geforwarded en werkt de SVN server. Lokaal is de SVN server wel bereikbaar met het lokale IP adres.

Hoe zorg ik ervoor dat ik met één IP adres de server lokaal en extern te bereiken is?
Dat heet NAT loopback en is een feature van je router.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een feature, of een beperking:?
IMO is het een beperking van je router als hij niet overweg kan met een packet die eerst van binnenuit geNAT wordt om daarna weer naar binnen te worden geNAT.
Een fatsoenlijke router zou dat gewoon moeten kunnen.

@TopicStarter: welk type router heb je?

Eventueel kan je de beperking van je router omzeilen door intern een DNS server te draaien die de FQDN van je SVN server verwijst naar een intern adres. Dat kan nog makkelijker met een host-entry, maar dan moet je deze PC niet mee naar buiten willen kunnen nemen. (Een host entry is namelijk statisch, en moet handmatig worden aangepast.)

[ Voor 43% gewijzigd door Equator op 12-02-2013 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duccan
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 22:34
Ik heb nog een domein registratie met dns hosting die ik puur voor mijn email koppeling met google apps gebruik. Ik heb mijn dns A records toegevoegd naar mijn svn server. Ik kan nu extern via mijn domein de svn server bereiken. Ik weet nog niet of dit lokaal werkt, want ik zit namelijk op mn werk.

Ik heb thuis overigens een D-LINK DHP-1565 router staan.