Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-12-2023
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb hier een een x530 setje van logitech staan, waarbij de groene, oranje jacks rechtstreeks aangesloten zijn op mijn moederbord.

Nu wil ik graag naast de linker, rechter en de sub speaker ook mijn center speaker gebruiken. In mijn Realtek HD audio driver herkent hij de center wel (het testgeluid wordt ook gewoon via de center afgespeeld). Wanneer ik met VLC films 5.1 films afspeel wordt de center speaker ook gewoon gebruikt.

Als ik echter via chrome of mediamonkey geluid afspeel pakt hij enkel de linker en rechter speaker en de sub.
Is er ondanks dat toch een manier om de center speaker te 'forcen' / te gebruiken? Ik heb al heel wat 'gegoogled' maar nog geen enkele oplossing kunnen vinden. Kameraad van me heeft nog het converter blokje liggen dat stereo naar de drie jacks omzet, zal dit het probleem kunnen verhelpen? Of verpest dit juist weer het subwoofer geluid? Please help me out!

Bij voorbaat dank,

Niekioo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:16
Met dat blokje werkt de subwoofer ook gewoon. Probleem is dat je op deze manier geen gebruik van surround kunt maken. De voor- en achterspeakers geven stereo weer, de center en sub mono.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.