• digishot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Wil even advies/bevestiging. Wil een HTPC maken van de Intel DC3217IYE aangevuld met Crucial CT10246BF160B geheugen (8 Gb) en SSD Crucial m4 CT064M4SSD3 (64 Gb) en een Logitech toetsenbord K400. Hierop doe ik windows8 en XBMC installeren.
De hd 1 TB van mijn huidige PlayonHD en een hd van 1 Tb van mijn desktop plaats ik dan in mijn NAS de QNAP TS419PII zodat ik opslag meer centraal en uit de woonkamer naar de meterkast verplaatst. De NAS maakt voor mij een centrale plek voor de media. De HTPC maakt natuuurlijk ook mijn Samsung 40 inch led tv "smart".
De PlayonHD (firmware r4824) functioneert best goed in video afspelen.
Hebben jullie aanvulllingen ?

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01 13:22
Ik heb geen ervaring met de Intel systemen, maar als voor jou de PlayonHD goed functioneert waarom zet je dan niet alsnog de harde schijven in de NAS en gebruik je die zo met de PlayonHD?

Een HTPC is natuurlijk wel een leuk hebbedingetje waar je meer mee kan als alleen XBMC. Ik gebruik de mijne bijvoorbeeld voor geautomatiseerd downloaden (misschien doet je NAS dat nu al?) en als webserver / vm / speelding.
Waarom wil je voor Windows 8 gaan? Een HTPC is w.m.b. het ideale platform voor vb. Ubuntu of een andere Linux distro.

• digishot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Goed idee. Hoef ik geen content meer naar de playonhd te uploaden ( 1gb duurt 4 a 5 minuten !!!).
Het is natuurlijk ook een hebbeding. Ook bewust geen smart TV gekocht want het blijft toch beperkt met de mogelijkheden.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15
als je wilt bepalen hoe je HTPC eruit moet komen te zien is het wel belangrijk om eerst te bedenken wat je er mee wilt gaan doen.. Als je niet verder komt dan films afspelen..hou dan lekker je geld in je zak en blijf je Playon gebruiken.

Als je niet aangeeft wat je er allemaal mee wilt doen kan niemand je verder helpen.

Strava

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 08:01
Hey. Ik heb de NUC staan zoals je 'm beschrijft, maar dan met kingston geheugen (1x8GB) en nu nog geen SSD (komt nog..). Systeem werkt goed met OpenELEC maar twijfel ook of ik er niet iets meer op wil, heb nu 7,7GB van de 8GB over ;-)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-02 14:16

Nessuno

io sono nessuno

Weet dat dit topic al weer even loopt.
En er een tijd niets gepost is maar misch heeft je er wat aan.
Heb zelf ook sinds kort een Intel nucje.

Gebruik hem als extra desktop/ Media center met windows 7 en xbmc
Kort om gebruik voor naast mijn grote pc zeg maar.
Heb in de woonkamer een Zotac Ad10 staan en was gewoon nieuwschierig hoe de nuc zou zijn.

Config die ik voor heen gebruikte:
Zotac Ad10
1x 4gb ddr3
Ocz Vertex Turbo 30gb.
Windows 7 ultimate.
Logitech k400
Logitech Z10 Usb Speakers
Rest onboard.

Config die ik nu gebruik:
Nuc type versie DC3217IYE
2x2gb ddr3 *2x4gb is onder weg*
Samsung msata 32gb ssd.
En een intel ultimate 6300 wifi kaartje
Windows 7 ultimate / 8 (nu 7 is een persoonlijke voor keur)
Windows 8 boot wel nog sneller maar had wat issue's. (ms issues niets met de nuc verder)
Logitech k400
Logitech Z10 usb Speakers!

Enige wat ik kan zeggen is super!
Tot nu toe overtreft hij mij in alles
Alles is gewoon merkbaar sneller dan met mn zotac Ad10
Wat niet vreemd is Amd a350 vs Intel i3
En kwa prijs ontlopen ze elkaar ook niet echt.
216,- voor de Zotac en 220,- voor de Intel

Was aangenaamd verrast dat de Intel nog iets kleiner is dan de Zotac.
Maar wat me tot nu het meeste opgevallen is, is dat hij een stuk stiller is.
Ja hij word aardig warm 75c+ maar dat doet de Zotac ook.
Echter gaat de fan bij de Intel veel later aan dan bij de Zotac wat hem ideaal maakt voor het kijken van een filmpje oid.

kwa extra hardware aanschaffen / benodig heden komt de Zotac iets beter uit de bus.
2,5"harddisk of ssd vs Msata SSD
Geheugen is het zelfde al heeft de Intel 2 sloten en de Zotac maar 1.
In het kort voor de mensen die twijvelen en toch alles moeten kopen,Koop de Intel.
Die paar extra centen zijn het meer dan waard al was het alleen al qua preformance. _/-\o_

En voor dat mensen gelijk gaan roepen maar een paar extra centen!
je kan het zo gek maken als je wilt.

De extra kosten die ik heb gemaakt waren,
15 euro voor een intel Ultimate Wifi 6300
30 euro voor 2x4gb ddr3
en 27,50 voor een samsung Msata 32gb

Wat het totaal ongeveer 300 euro maakt.
Toen ik mijn Zotec kocht was ik iets meer kwijt.
Enige wat ik nog zou willen is een extra adapter zo dat ik die kan laten liggen als ik hem mee neem.

[ Voor 51% gewijzigd door Nessuno op 31-03-2013 10:11 . Reden: meer text toegevoegd ]

Na rose e cient spin

Pagina: 1