Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Autosub] Praktische problemen/vragen

Pagina: 1
Acties:

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-11 17:33
Hallo tweakers

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het automatiseren van mijn downloads, waarbij ik ben begonnen met de series.
Ik download nu alle series die ik en mijn huisgenoten volgen (en dat zijn er veel!) volautomatisch via Sick Beard, die de nzb bestanden naar SabNZDd stuurt, wat me een stevige berg werk scheelt. Nu wil iedereen er hier graag Nederlandse ondertiteling bij. Ook dit wil ik automatiseren. Ik haal normaal al mijn ondertitels (van series) van www.bierdopje.com . Nu vond ik een programma Autosub , wat ook weer gelieerd is aan bierdopje.com zelf.

Het configureren
Ik heb Autosub gedownload vanaf hier. Er is geen installer, dus gewoon autosub.exe starten.
Vervolgens moeten er een aantal dingen ingesteld worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.nzbusenet.com/wp-content/uploads/2012/11/auto-sub-general.png
n.b. dit is geen eigen afbeelding

Nu kom ik al gelijk bij een probleem: Ik heb een netwerk met een hele berg schijven erin, waarbij ik 2x2TB heb voor de series (in mijn geval genaamd Series1 (O:) en Series2 (P). In Autosub kan ik maar een locatie/schijf opgeven waar alles zou moeten staan. Heeft iemand hier een idee voor?
Tijdelijke oplossing: het programma twee keer starten en gewoonweg twee verschillende Autosubs naast elkaar draaien.

Nu alles is ingesteld, beginnen de ondertitels netjes binnen te druppelen.
Een aantal series die nog geen ondertitels hadden, hebben die toegevoegd gekregen. Het nadeel van Autosub is dat bestandsnamen exact moeten overeenkomen met de bestandsnamen in hun eigen database.
Nu hebben een aantal series een bestandsnaam met spaties ipv puntjes, wat maakt dat Autosub die dus niet kan vinden. Dat is voornamelijk een probleem voor de huidige collectie, alles wat nieuw binnenkomt komt nu via Sickbeard binnen, en die laat in mijn geval de originele posternaam intact.

Nu komt wat mij betreft het grootste probleem: een hele reeks series worden niet herkend. Ik heb begrepen via google dat het mogelijk is om een serienaam van mijn schijven te koppelen aan een serie-id van Bierdopje, maar daar las ik ook de waarschuwing bij dat de nauwkeurigheid van de gedownloade ondertitels (matching versie e.d.) verminderd. Heeft iemand hier ideeën over?

Verder is het programma natuurlijk een geweldig idee en een welkome aanvulling op Sickbeard

Wouter

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 17:00
Je kunt heel gemakkelijk in de NameMapping tab series koppelen, zodat de juiste subs binnengehaald worden. Als je koppeling klopt, werkt dat verder prima.

Kijk in het overzicht van Autosub hoe de serie exact genoemd wordt. Voorbeeldje, "The Killing" is hoogstwaarschijnlijk "The Killing (2011)" als je die via SickBeard binnen hebt gehaald.

Zoek vervolgens "The Killing" (de juiste versie uiteraard) op op bierdopje.com. Je vindt daar dan op de overzichtspagina: Bierdopje ID: 14744

Voeg nu een NameMapping toe:
The Killing (2011)=14744

En je subs zullen prima binnenkomen.

Ik heb het zelf niet draaien, kijk veel zonder ondertiteling, maar heb het voor een vriend van me zo ingesteld en dat werkt echt perfect. Bovenstaande is dus uit m'n hoofd, maar het zou moeten kloppen

[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 11-02-2013 19:12 ]

• The_Zohan
Thanks, je hebt het perfect uit je hoofd opgedreund :P

Nu alleen nog een oplossing zien te vinden voor het meerdere schijven probleem

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43

NoTimeRemains

I know

Iemand een idee hoe ik alleen de Engelse subs kan downloaden met Autosub. Ik kan de NL subs wel verwijderen maar dan download autosub ze gewoon opnieuw.

This is the Way.

• The_Zohan
NoTimeRemains schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:42:
Iemand een idee hoe ik alleen de Engelse subs kan downloaden met Autosub. Ik kan de NL subs wel verwijderen maar dan download autosub ze gewoon opnieuw.
wat je kunt proberen is bij Config - General - Subtitle English --> vakje leeglaten. Dan hernoemt hij de engelse subs niet, dus zal hij denken dat ze er al zijn. Verder natuurlijk Download English: Enabled

Edit: wat ik nu bedenk, laat de nederlandse subs in datzelfde instellingenreeksje wel hernoemen, mss dat dat nog helpt

[ Voor 11% gewijzigd door The_Zohan op 12-02-2013 14:28 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:31
Even een paar opmerkingen: Kijk even bij MinMatchScore / MinMatchScore RSS. Want de file name hoeft niet EXACT overeen te komen. De gevoeligheid kan je regelen met deze 2 dingen.

Over de 2 hardeschijven, zoek eens naar een oplossing om je 1e schijf virtueel door te linken naar de 2e. Misschien heb je er wat aan.

• The_Zohan
Ik ben bang dat autosub die niet herkend. Ik heb even wat zitten neuzen op code.google.com (waar autosub ook bijstaat) en daar kwam ik deze issue tegen:
http://code.google.com/p/auto-sub/issues/detail?id=48
er wordt dus aan gewerkt :)
Pagina: 1