Goedkope 20+ inch LCD monitor, tweedehands, of nieuw?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Momenteel ben ik aan het kijken voor een 20 inch of grotere LCD monitor om op mijn laptop aan te sluiten. In eerste instantie is het om fijner te kunnen werken. Een dag lang achter een 13 inch notebook zitten is niet bepaald een pretje namelijk. ;)

Ik wil er niet teveel aan uitgeven, maar wil tegelijkertijd wel iets wat een beetje redelijk is. Sowieso lijkt een IPS paneel me het best, omdat ik van tijd tot tijd ook nog wel eens wat met fotobewerking doe. Nu zie ik goedkope LG monitoren (rond de 130 euro) die een IPS paneel hebben. Het design van de monitor is niet mooi, maar het scherm schijnt wel aardig te zijn. Helaas zijn deze schermen niet in hoogte verstelbaar, waardoor ik ook eens voor tweedehands ben gaan kijken. Daar zijn ook mooie monitoren te vinden. IPS, hoge resolutie, maar wel oud.

Ik vraag mij af of dit veel uit maakt? De oudere monitoren hebben vaak wel een tragere respons snelheid, maar zijn voor de prijs/featureset ook interessant. Is er veel verschil tussen een IPS paneel van 6 tot 8 jaar geleden en nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is trager? Als dat 12ms is ofzo is er nog prima mee te werken. Panelen worden wel wat beter natuurlijk, maar een goed high-end paneel van een aantal jaren terug is nu nog steeds prima bruikbaar. Ik zou me eerder zorgen maken over de backlight van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
16ms meestal. Ah natuurlijk, die schermen hebben zeker nog geen LED backlights? Daar had ik nog niet over nagedacht. Dat is sowieso niet wenselijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Reb87 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:15:
16ms meestal. Ah natuurlijk, die schermen hebben zeker nog geen LED backlights? Daar had ik nog niet over nagedacht. Dat is sowieso niet wenselijk. :)
Nee, die ga je niet tegenkomen, rond die tijd was het allemaal nog CCFL bij mijn weten. En mocht er toevallig toen al een LEDdisplay zijn geweest verwacht ik eigenlijk niet dat je die zomaar tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Bedankt voor de info TERW_DAN. :) Ik twijfel erg tussen een tweedehands HP L2335, of een nieuwe LG IPS224V-PN. De grootte van het scherm maakt me niet zoveel uit (verschil tussen 22 of 23 inch). Echter is de LG een instapmodel en de HP een high-end model van een paar jaar oud. Prijs is ongeveer gelijk voor beide schermen, waarbij de LG dan net iets duurder is.
Pagina: 1