Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Panasonic gh3 een videotank?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de review over de gh3 wordt vermeld dat de hdmi uitgang een 4:2:2 chroma subsampling heeft. Alle bronnen die ik tot nu toe heb kunnen vinden vermelden echter 4:2:0 over hdmi en in de mp4 en mov bestanden. Wat is jullie bron?
Verder wordt beweerd dat de all-i 72 Mbit/s compressie te preferen is voor "professioneel editwerk" . Ik zie geen voordeel van deze compressie voor editen, behalve dat all-i zonder omzetting naar dnxhd of Prores op iets oudere computers afgespeeld kan worden. De conversie van ipb naar prores tijdens importeren gaat echter sneller dan een sd card de data kan aanleveren, tijdwinst is dus een non-argument.
Als voor all-i 72 Mbit/s en voor ipb 50 Mbit/s wordt gebruikt, zoals in de review vermeld, dan zal ipb een aanzienlijk betere kwaliteit opleveren. Behalve als panasonic bewust een gammele ipb codec heeft gekozen.

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 22:36
Panasonic gebruikt bij de GH3 inderdaad 4:2:0-chroma subsampling. Ik had een bron gebruikt die dat fout had. De opmerkingen over de all-i- en ipb-compressiemethoden zijn leerzaam. Heb de tekst aangepast.