Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb nu een popcorn a200 aangeschaft, maar telkens als ik een film wil afspelen duurt het een aantal minuten voordat ik kan beginnen met kijken, hij blijft heel lang laden.

Popcorn hour a200
Hdmi
Optisch geluid
Laatste firmware

De tv die er aan vast zit is 3 jaar oud daar kan het niet aan liggen, ik hoop dat iemand een oplossing heb want ik word er ondertussen gek van.

Met vriendelijke groet,

Frank

Verwijderd

Van waar komt de film?

Verwijderd

Topicstarter
Ik stream niets, alle films staan op de Mediabox geplaatst, en de mediabox zit niet aangesloten meer op het internet, heb k 1x gedaan om de juiste firmware er op te plaatsen, maar ik heb alleen wifi liggen thuis, en heb geen wiif kaartje er bij aangeschaft, hang me laptop er wel rechtstreeks aan..

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
heb je het met alle type bestanden (dus bv ook met een avi serie van 350- 500 MB?)
Heb je al eens geprobeerd iets via USB af te spelen?
hoe is de transfer snelheid als je bestanden naar de media player overzet?

(de tv heeft hier inderdaad niets mee te maken, dat is slechts een monitor voor je media player, als je computer traag is met opstarten geef je de schuld ook niet aan je monitor ;))

[ Voor 30% gewijzigd door Prulleman op 12-02-2013 16:52 ]

Strava

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Had je dit probleem ook al voordat je de firmware had geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem zelf geinstalleerd ook qua firmware om vervolgens alle nmt applicaties er op te zetten, zodat k hem in een werkgroep kan plaatsen, om vervolgens me films vanaf me laptop, dus het lijkt me sterk dat het daaraan ligt, aangezien het al de nieuwste is..

@ prulleman,

IK heb nog neit met alle types geprobeerd, alleen vraag ik me welaf wat me transfer snelheid is naar me box toe er mee te maken heeft, het is volgens mij niet dat hij die snelheid kopieert om vervolgens met dezelfde snelheid een film af te spelen.......

• Prulleman
als de transfer snelheid ook al achterlijk laag ligt, is je disk misschien gaar, om dat uit te sluiten is het ook verstandig om eens media van andere bronnen af te spelen, LAN, USB, etc

maar probeer eerst eens wat zaken uit, het kan nu nog 100 oorzaken hebben, en wellicht is je device gewoon gaar..

Strava

Verwijderd

Topicstarter
ik ga er niet vanuit dat die disk nu al gaar is, zit er nog geen week in....

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-02 11:23
Speelt je film na het laden trouwens wel goed af zonder te happeren? En heb je bij de LAN instellingen Auto of 10/100 aan staan?

Heb je je disk via de popcorn hour geformateerd?

Als ik jou was zou ik het apparaat geheel resetten. Ook de firmware dus! gewoon alles terug naar af. Dan de LAN kabel aansluiten en iets proberen te streamen. Als dit goed werkt dan de schijf formateren via NMT. Dan de NMT apps installeren. En wat proberen af te spelen vanaf je schijf. Wanneer dit weer goed werkt de firmware updaten en dan weer kijken of alles nog goed werkt.

--
En ik zou je firmware via USB updaten, niet via internet.

Je kan ook altijd even hier vragen:
http://www.networkedmediatank.com/

[ Voor 24% gewijzigd door hdtracer op 13-02-2013 10:18 ]

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:06:
ik ga er niet vanuit dat die disk nu al gaar is, zit er nog geen week in....

(zoek het lekker uit dan)

ik zal het netter zeggen... je hoeft niks aan te nemen hier, maar als je eigenwijs bent is een forum wellicht niet de juiste manier om een oplossing te zoeken, ga dan gewoon terug naar de winkel

[ Voor 30% gewijzigd door Prulleman op 13-02-2013 10:12 ]

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt, ik heb alles eraf gegooid, om vervolgens de firmware via een usb er op te zetten, nu pakt ie alles wel in 1x goed, ik weet niet hoe het kan maar het zal wel..

@prulleman, ik ben blij dat je meedenkt, samen met de rest, en dat ik dat stuur komt miss verkeerd op je over maar het was niet de bedoeling om het af te wijzen, ik vind/vond het alleen onwaarschijnlijk dat die disk al stuk kon zijn.

het is iig opgelost nu.. en bedankt voor de hulp=)
Pagina: 1