Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Camping WiFi ticketing software

Pagina: 1
Acties:

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Voor de mini-camping van mijn broer zoek ik een systeem om de kampeerders internet via WiFi aan te bieden. Om de kosten eerlijk te verdelen kan je er bijna niet om heen, de toegang op individuele basis te regelen. Een ticketing systeem wordt dit wel genoemd.

Kortom ik zoek een oplossing met:
  • ticketing software
  • geen abonnement op cloud-dienst of bedrijfs met server
  • bij voorkeur platform-onafhankelijk of OS X
Iemand hier ervaring mee?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Als je een router met DD-WRT kunt flashen, zijn er volgens mij extensies die de landingspagina en authenticatie kunnen verzorgen.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:58
Ik weet dat je met pfSense een ticketing systeem kan maken.

Je kan daar volgens mij je eigen gefabriceerde HTML pagina uploaden om als captive portal te gebruiken, met forms erop waar je de code in kunt vullen. Die codes kan je genereren in de portal van pfSense, en uitdelen / verkopen aan je klanten.

Wat gebruik je voor router?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Gebruik de search eens. Dit is al meerdere keren voor gekomen.

pfsense of www.mikrotik zijn goede mogelijkheden. dd-wrt eventueel ook.

Verwijderd

Waarom moet er geld op verdiend worden? Een ADSL / kabel lijntje kost rond de 30-40 euro/maand. Doe bij iedere maand huur van camping 2 a 5 euro extra erbij, en je hebt het al terugverdiend.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, we leven anno 2013 en internet is geen luxe maar een basisvoorziening. Als ik ergens kom met een gare betaalde systeem kom ik daar volgend jaar niet meer. Sowieso, mobiel internet is dermate gangbaar dat je niet meer kunt vragen dat met mobiele abo gangbaar is.

Kijk naar de NS, zij hadden ook een verdienmodel voor WiFi dat volkomen mislukt is, nu proberen ze het gratis. Er valt niets te verdienen aan betaald internet, maar wel veel te verliezen. Als ook maar een klant elders gaat om omwille van dit soort kinderachtigheid ben je meer kwijt dan de investering kost. Sta daar even bij stil :o

Oslik blyat! Oslik!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:40
Helemaal eens. Vergeet niet dat een ticketsysteem ook de nodige hardware/investeringen/stroom kost. Een simpel AP ophangen zonder pfense server oid scheelt ook weer.

Maak het gewoon gratis, cap het, en verwerk het in de prijs :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

laptopleon schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:35:
Voor de mini-camping van mijn broer zoek ik een systeem om de kampeerders internet via WiFi aan te bieden. Om de kosten eerlijk te verdelen kan je er bijna niet om heen, de toegang op individuele basis te regelen. Een ticketing systeem wordt dit wel genoemd.

Kortom ik zoek een oplossing met:
  • ticketing software
  • geen abonnement op cloud-dienst of bedrijfs met server
  • bij voorkeur platform-onafhankelijk of OS X
Iemand hier ervaring mee?
Wat heb je zelf al gevonden? Hoeveel gebruikers ga je verwachten? Wat voor internetverbinding is er? Wat is je budget?

Kortom: Meer informatie en eigen inzet aub.

Tijd voor een nieuwe sig..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij ons op de zaak en de meeste klanten waar ik kom wordt hier een Cisco oplossing voor ingezet.
http://www.cisco.com/en/US/products/ps6305/index.html

De reden waarom je dit achter een ticketingsysteem wilt zetten is simpel: op die manier kun je mensen namelijk plichten en aansprakelijkheid geven op het moment dat ze inloggen, en je kunt ze tracen (indien username = emailadres). En dat wil je omdat jij in essentie verantwoordelijk bent van wat er via de verbinding gedaan wordt. Als ik mijn buren laat meeliften op mijn verbinding en de buurjongen haalt gekke dingen uit, kloppen ze bij mij aan. En dan wil ik wel kunnen bewijzen dat het niet mijn schuld is.

Bovendien kun je met een ticketingsysteem het gebruik beperken tot je eigen klanten, dus waar het voor bedoeld is. Iemand die zomaar als daggast komt van een ander is niet jouw klant en zou dus ook niet per definitie gebruik mogen maken van je verbinding.
Having said that: een ticketingsysteem zegt niks over een evt prijskaartje dat aan een WLAN verbinding moet hangen natuurlijk. Gratis aan je campinggasten geven is idd wel zo netjes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• laurens0619
The Eagle schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:51:
Bij ons op de zaak en de meeste klanten waar ik kom wordt hier een Cisco oplossing voor ingezet.
http://www.cisco.com/en/US/products/ps6305/index.html

De reden waarom je dit achter een ticketingsysteem wilt zetten is simpel: op die manier kun je mensen namelijk plichten en aansprakelijkheid geven op het moment dat ze inloggen, en je kunt ze tracen (indien username = emailadres). En dat wil je omdat jij in essentie verantwoordelijk bent van wat er via de verbinding gedaan wordt. Als ik mijn buren laat meeliften op mijn verbinding en de buurjongen haalt gekke dingen uit, kloppen ze bij mij aan. En dan wil ik wel kunnen bewijzen dat het niet mijn schuld is.

Bovendien kun je met een ticketingsysteem het gebruik beperken tot je eigen klanten, dus waar het voor bedoeld is. Iemand die zomaar als daggast komt van een ander is niet jouw klant en zou dus ook niet per definitie gebruik mogen maken van je verbinding.
Having said that: een ticketingsysteem zegt niks over een evt prijskaartje dat aan een WLAN verbinding moet hangen natuurlijk. Gratis aan je campinggasten geven is idd wel zo netjes :)
Dat dacht ik ook. Daarom heb ik bij ons guest wifi (wat alleen bestaat uit een knop: Ja ik ga akkoord met de voorwaarden) ook een portal aangezet voordat je het wifi op kan.

Echter hoeft dit niet :) Als je WiFi aanbiedt ben je volgens de wet een internetprovider en ben je niet meer aansprakelijk. Zelfs die portal is niet meer nodig:
Vraag: Als je gratis internet wilt aanbieden aan bezoekers of klanten, welke regels gelden dan?

Antwoord: Gratis internet (wifi) aanbieden is zo'n onderwerp waar vele mythes over leven. Ik erger me wezenloos aan diensten die je dwingen zo'n vinkje te plaatsen voordat je het internet op kan. Dat vinkje voegt niets toe, en ook de daarbij gestelde gebruiksvoorwaarden zijn vaak compleet onzinnig.

Wie internet aanbiedt, is niet aansprakelijk voor wat gebruikers/bezoekers doen. Dat geldt voor UPC en Ziggo, maar ook voor een café of bedrijf dat een gastennetwerk opzet. En je hoeft mensen daar geen disclaimer
voor te laten accorderen, dit staat gewoon in de wet (art. 6:196c BW).
bron:

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 12-02-2013 21:11 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Die voorwaarden kunnen, onder voorwaarden ;) , wel degelijk rechtsgeldig zijn. Dat hebben wij uit laten zoeken door onze bedrijfsjuriste en ik mag aannemen dat die mevrouw weet waar ze mee bezig is (soms moet je nu eenmaal aannames doen...).

Het grootste manco van de meeste voorwaarden op dat soort portals is de gigantische lap tekst en alleen een accepteren knop. Dat is dus niet juist. Wij hebben het, om meerdere redenen, vrij simpel gehouden. En wat erg belangrijk is, je moet de voorwaarden ter inzage/download aanbieden. Dit hebben wij eenvoudigweg via een PDF gedaan en een download link. Simple as that.

Maar inderdaad commercieel gezien zeg ik ook, gewoon gratis en overal een paar cent bij opdrukken :) Iedereen blij!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• laurens0619
WhizzCat schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:03:
Die voorwaarden kunnen, onder voorwaarden ;) , wel degelijk rechtsgeldig zijn. Dat hebben wij uit laten zoeken door onze bedrijfsjuriste en ik mag aannemen dat die mevrouw weet waar ze mee bezig is (soms moet je nu eenmaal aannames doen...).

Het grootste manco van de meeste voorwaarden op dat soort portals is de gigantische lap tekst en alleen een accepteren knop. Dat is dus niet juist. Wij hebben het, om meerdere redenen, vrij simpel gehouden. En wat erg belangrijk is, je moet de voorwaarden ter inzage/download aanbieden. Dit hebben wij eenvoudigweg via een PDF gedaan en een download link. Simple as that.

Maar inderdaad commercieel gezien zeg ik ook, gewoon gratis en overal een paar cent bij opdrukken :) Iedereen blij!
Wat ik probeer te zeggen is dat je niet aansprakelijk bent voor de bezoekers van je guest WiFi.
Die voorwaarden zijn dus niet nodig. Dat staat los van of ze wel of niet rechtsgeldig zijn (waar je helemaal gelijk in hebt dat deze dat kunnen zijn)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
Is het voor een mini-camping wel de moeite en geld waard om met dit soort systemen te gaan werken? De klanten zul je er echt niet blij mee maken...Gratis wifi is voor veel mensen een top en betaald een flop (Zeker gezien de prijzen die sommige campings durven te vragen)

Mijn ouders zijn fervente kampeerders en de laptop gaat altijd mee, ingewikkelde login/toegang systemen werken erg afstotend voor hun en met hun veel andere kampeerers

Betalen zullen ze alleen doen als de prijs erg laag is

Waarom niet gewoon simpel houden? Gewoon een simpel portal of zelfs helemaal niets...

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Gewoon het stageld per dag 25ct o.i.d. verhogen.
Aangezien mensen toch moeten tekenen bij aankomst voor de voorwaarden/regels kun je het gebruik van internettoegang daar gelijk in meenemen.

Veel mensen zijn allergisch om te betalen voor internet op campings, op de bovenstaande manier is het gewoon een "gratis" dienst zonder garantie.

win win situatie dus.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:14
Voor de volledigheid zal ik op de vragen beantwoorden, ook al is het een oud topic.

• Een WiFi-netwerk aanleggen betekent vanwege bomen en grotere afstand, dat een paar doorsnee SOHO hotspots aanleggen niet volstaat. Ook zul je bepaalde diensten moeten filteren wil je voorkomen dat één of twee mensen het leeuwendeel van de capaciteit gebruiken voor bijvoorbeeld het illegaal downloaden van films. De kosten van de hardware (één profi access point) zijn al gauw € 2500, naast abonnement en aanleggen.

• De camping staat (niet echt een verrassing) in het buitengebied, waardoor vanwege de afstand en gebrek aan kabel-aansluiting alleen een zeer matige snelheid via ADSL haalbaar is. Dit is uiteindelijk opgelost met een straalverbinding naar het volgende dorp met kabel-internet, maar maakte het project wel wéér een stuk duurder (ruim € 1500 ex abonnement).

• Het was een mini-camping oftewel er stonden nog maar een handjevol oude, vaste klanten (type: gepensioneerd), waarvan de meesten geen behoefte hadden aan internet en ééntje met een dongel voor mobiel internet. Hen een verkapte prijsverhoging geven voor WiFi leek niet in goede aarde te gaan vallen.

Kortom een investering van € 4000+ die voorlopig alleen door de tijdelijke campingbezoekers moest worden terugverdiend, dat ga je niet redden met een kwartje per dag extra. Bedenk daarbij dat het gros van de bezoekers komt rond Hemelvaart en de zomervakantie, dus niet het hele jaar rond.

Het was nooit de bedoeling extra te verdienen op WiFi maar voor deze investering was toen gewoon geen budget, ook omdat er nog zoveel andere prijzige investeringen waren, zoals een nieuw toiletgebouw, verharding van parkeerplaatsen en nieuwe aanplant.

Inmiddels is het WiFi zoals beschreven toch aangelegd omdat er nu veel meer losse klanten zijn, met ticketing systeem al was het alleen al omdat anders de snelheid inkakt omdat buren ook gratis proberen te mee te liften. Er wordt geld gevraagd voor de tickets, maar alleen een kleine bijdrage en daar wordt ook niet over geklaagd. Een eigen, mobiel abonnement is duurder.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
En welk ticketsysteem heb je nu toegepast?
Pagina: 1