Goede onderdelen?/Makkelijk te bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaariets95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Hallo,

Ik ben toe aan een desktop aangezien mijn laptop wat traag is voor games, video bewerking etc.
Dus ik heb geld bij elkaar gesprokkeld door middel van ps3 verkopen, werken etc.
Ik heb wat rond gezocht op internet en alle onderdelen zo goed mogelijk uitgezocht(hoop ik).
Nu wou ik graag weten of deze onderdelen goed zijn voor gaming, videobewerking , geluidsbewerking(beetje van alles wat)

behuizing: Cooler Master Storm Enforcer
moederbord: ASUS P8Z77-V PRO
videokaart: EVGA GTX 660 Ti SuperClock,2GB
processor: Intel Core i7 3770 3.4GHz 8MB LGA1155(ik gebruik graag de standaard koeler)
geheugen: corsair 2x8GB 1600Mhz
ssd: Samsung 840 series Pro 128GB
hdd: western digital 1TB 3,5" Sata-600 64mb 7200RPM
Blue ray schrijfer/lezer: LG BH10LS38
voeding: OCZ 750W Fatal1ty (genoeg Watt?)
extra huiskoeler : Antec TwoCool 120
besturingssysteem wordt waarschijnlijk Windows 7 Ultimate

Ik zal voor dit alles ongeveer 1200 euro betalen.
Zou dit een goede koop zijn?
Zou hij voor iemand die nog nooit een pc in elkaar heeft gezet te doen zijn? :P
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Zou dit een goede koop zijn?
mooi systeem kan je weer paar jaar verder!
Zou hij voor iemand die nog nooit een pc in elkaar heeft gezet te doen zijn?
Ja als je geen twee linkerhanden hebt kan dat (en iedereen laat wel is een steekie vallen) > Cpu erin koeler erop en gaan! Ow ja en dan nog het kassie dicht doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaariets95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Anoniem: 91626 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:23:
[...]
mooi systeem kan je weer paar jaar verder!

[...]
Ja als je geen twee linkerhanden hebt kan dat (en iedereen laat wel is een steekie vallen) > Cpu erin koeler erop en gaan! Ow ja en dan nog het kassie dicht doen
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Voeding
Ik zou nooit een OCZ product in mijn PC's leggen en al helemaal niet als kloppend hart van de PC.
Kijk even naar een goede XFX of corsair voeding, of Seasonic als je top-notch wilt. Daarnaast is 750 watt ZWAAR OVERKILL. Zelfs als je een beetje gaat overklokken kun je af met een seasonic als deze

mobo
Z77 moederborden zijn speciaal gemaakt om intel K processoren flink over te klokken. Jouw model (non K) kun je nauwelijks overklokken, dus een B75 moederbord zou al voldoende moeten zijn(stuk goedkoper)

GPU
Afhankelijk van je merkenvoorkeur kun je gaan voor een AMD 7870 of 7870 xt (ultieme bang/buck) of een 660ti. Ik zou zelf eerder gaan voor een merk als Asus(DC2), MSI(TF3/4) of Gigabyte(WF3) gaan dan EVGA.

SSD
Ik ben van mening dat de Samsung 840 zich nog onvoldoende heeft bewezen qua degelijkheid.
Het snelheidsverschil met een crucial m4 (hoewel in cijfers groot) ga je in de praktijk niet/nauwelijks merken.
De crucial m4 is wat mij betreft de beste all-round SSD ooit.

De rest van de onderdelen is meer een kwestie van smaak. het past allemaal wel en het zijn gerenomeerde merken (m.u.v. OCZ, die is berucht)

Het in elkaar zetten van een PC is kinderlijk eenvoudig. Zoek een tutorial-tje op en binnen 1 (2-3 als je fancy onderdelen hebt) uur kan je windows installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je gaat voor een 3770 (non-k) dan kun je prima een ander moederbord pakken, een Z77 biedt dan niet echt heel veel voordeel.

En ik zou als ik jou was echt niet met de stockkoeler gaan werken, tenzij je vrolijk wordt van de herrie die die dingen produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Z77 is de snelste chipset waarom zou je die niet nemen? En OCZ maakt prima SSD's al vinden sommige van niet en ook hun voedingen werken hier 24/7 al jaren als een zonnetje maar er waren er bij die wat minder waren. Alleen zijn mensen snel van mening dat iets niet deugt als er ooit iets mis gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Omdat als je een non-K CPU neemt je net zo goed een H77 kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet mee eens. Bij een computer geld altijd het simpele feit dat hoe sneller de chipset hoe sneller het systeem. En hoe minder bottlenecks hoe meer bandbreedte? Ook kan je dan in de toekomst makkelijker overstappen op een andere wel overklokbaare CPU of een andere upgrade uitvoeren. Ook scheelt het in prijs zo weinig dat je het daarom niet hoeft te laten en mogelijk ook de waarde van het systeem op latere leeftijd verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je zou een punt hebben gehad als een Z77 daadwerkelijk sneller was geweest, maar dat is hij dus niet. Hij heeft alleen meer features. Als je die features niet gebruikt en niet gaat gebruiken, waarom zou je er dan voor gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 19:41

Bolletje

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
neem een xeon 1230v2 ipv de i7. Dat scheelt 80 euro en die is even goed alleen heeft die dus geen IGP wat je toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
""Z77 is the "premier" chipset for Ivy Bridge CPU line-up. Primary features include:

Support overclocking unlocked Ivy Bridge CPUs
Support CrossFireX / SLi setup, more expensive ones allow tri or even quad setup
More ports (USB, SATA)

Z75 is virtually like Z77, except:

Less PCI-E slot options (namely, Z77 allows 1 PCI-E 3.0 8x, with 2 PCI-E 3.0 4x)
Does not support Smart Response Technology

B75, compared to Zxx series:

Only supports overclocking integrated GPU in the chipset.
You can overclock CPU using Bclk, but that's dangerous, nothing like Z75/Z77 CPU OC.
Much less PCI-E slot options (none of them support proper SLi / XFire arrangement)
No RAID
Less ports (USB / SATA)
Has a PCI slot
No Intel Rapid Storage Technology
No Intel Smart Response Technology
Supports Intel vPro""

http://www.pugetsystems.c...h77-whats-the-difference/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Dit systeem zal ruimschoots voldoen.
Deze CPU doet niet onder aan je i7. Dus in mijn ogen de betere keuze. Helemaal qua prijs!
Zie hier:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 200,90€ 200,90
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,45€ 56,45
1Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 210,-€ 210,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 79,31€ 79,31
1Fractal Design Define Mini€ 80,72€ 80,72
1Corsair CML16GX3M2A1600C10B€ 72,55€ 72,55
1XFX Pro 550W€ 52,40€ 52,40
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 832,23

EDIT: E3 1220v2 aangepast naar 1230v2, wist niet dat de 1220v2 geen hypertreading had, dit las ik net van mitsumark.

De behuizing kan goedkoper. Alleen vind deze behuizing zelf erg mooi.
Bij dit systeem zou nog een aparte CPU koeler kunnen om de PC stiller te maken.

De AMD kaart is de 2-na-beste single GPU kaart van AMD. Biedt ook erg veel prijs/prestatie.
Nvidia beschikt echter over CUDA-cores. Als je van deze CUDA-cores gebruik denkt te gaan maken, kan je beter voor Nvidia kiezen. (zoals de kaart die je al hebt in je begin post)
MSI had goede prijs/prestatie GTX660(ti) modellen, volgens de Tweakers testen.

[ Voor 3% gewijzigd door mirno op 12-02-2013 19:34 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Die xeon 1220 is niet interessant, geen HT, duurder dan de i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Ik zie wat je bedoeld. Zal het even veranderen naar de E3 1230v2 ;). Wist niet dat de 1220v2 geen hypertreading had.

[ Voor 77% gewijzigd door mirno op 12-02-2013 19:32 ]

我的名字是Mirno

Pagina: 1