Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:35
Beste mensen,

Vanwege een foute studiekeus heb ik nu een half jaartje 'vrij'. Ik ben van plan om informatica op het hbo te gaan doen na de zomer. Echter vroeg ik mij af of het mogelijk is om nu certifiaten te gaan halen in mijn vrije tijd.
Zo ja, waar zou dat het beste kunnen en welke certificaten zijn handig?
(ik wist niet precies waar ik dit neer moest zetten).

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-07 21:40
Welke richting wil je op? Je kunt heel doelgericht certificaten halen.

Systeembeheer: ITIL, prince, al die zooi trekken managers zich veelvuldig bij af (meningen over hoe zinnig het is zijn verdeeld ;)
Netwerkbeheer: CCNA, CCNP, Juniper-'varianten' hiervan
Applicatieontwikkeling: Moet ik zelf opzoeken, hier is ongetwijfeld met een goede google query iets op te vinden.

etc, etc, etc.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Keiichi schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:19:
Welke richting wil je op? Je kunt heel doelgericht certificaten halen.

Systeembeheer: ITIL, prince, al die zooi trekken managers zich veelvuldig bij af (meningen over hoe zinnig het is zijn verdeeld ;)
Netwerkbeheer: CCNA, CCNP, Juniper-'varianten' hiervan
Applicatieontwikkeling: Moet ik zelf opzoeken, hier is ongetwijfeld met een goede google query iets op te vinden.

etc, etc, etc.
Bedankt voor je reactie :).
Op dit moment trekt applicatieontwikkeling mij meer aan. Netwerkbeheer lijkt mij ook leuk, alleen denk ik niet dat dit in de richting van informatica zit maar meer de technische informatie. Of maakt dit niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Vergeet bij systeembeheer ook niet de diverse Microsoft trajecten (MCITP en MCSE) of de LPIC kwalificaties als Linux/Unix meer bij je past.

Applicatie ontwikkeling zou je kunnen denken aan de .NET certificaten van Microsoft, ik geloof dat die nog MCPD heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Als ik jou was zou ik ook even informeren bij je toekomstige opleiding of er tijdens die studie ook certificaten voorbij komen, anders zou je die eventueel nu al kunnen halen en tegen die tijd aanbrengen als vrijstelling waardoor je eigenlijk nu al met je studie begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
gise schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:32:
Als ik jou was zou ik ook even informeren bij je toekomstige opleiding of er tijdens die studie ook certificaten voorbij komen, anders zou je die eventueel nu al kunnen halen en tegen die tijd aanbrengen als vrijstelling waardoor je eigenlijk nu al met je studie begint :)
Heel goede tip. Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En besef ook dat je soms via de school de certificaten een stuk goedkoper kan behalen dan dat jij ze nu als particulier zou moeten halen.

Geloof niet dat er op HBO niveau nu direct certificaten zijn die je een direct voordeel gaan opleveren. Ik denk dat er andere zaken belangrijker zijn als je de applicatieontwikkeling in wilt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:10
Als je richting applicatie ontwikkeling wilt zou ik hier alvast dm.v. zelf studie mee beginnen. Maak alvast wat (kleine) programmaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 09:13
Als ik jou was zou ik proberen om dan tijdelijk voor een detachering te gaan werken..

Zou er alleen niet bij zeggen dat het maar voor een half jaartje is ;)

A. Inkomsten
B. Certificaten halen
C. Alvast wat ervaring opdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 19:18
Je kunt je ook verbreden voor je werk later in de IT met iets als ASL (applicatiebeheer) en BiSL (functioneel beheer). Goedkope boeken en examens zijn ook niet zo prijzig (nou ja...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07 13:22
Zijn de certificaten van www.soaschool.com wat waard?

Het zou naar het schijnt geen lichte stof zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 20:26
Voordat je jezelf op een reeks aan certificaten gaat gooien, probeer eerst te ontdekken wat je daadwerkelijk wilt gaan doen. Uiteraard zijn ITIL en dergelijke voor zo goed als elke richting bruikbaar.

CCNA/CCNP heb je bijvoorbeeld nodig als je echt technisch bezig gaat zijn met routers/switches/VoIP en dergelijke. Houdt er ook rekening mee dat als je het HBO gaat doen, dat je niet altijd automatisch certificaten gaat halen. Zij trainen je wel, maar het is vaak het geval dat je alsnog apart examen moet gaan doen buiten school om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ITIL, TMAP, BiSL, Prince 2. Die drie doen het over het algemeen wel erg goed op de arbeidsmarkt merk ik persoonlijk. Je kunt daarmee vele kanten op, en dat is gewoon handig. Ik denk alleen niet dat het handig is om nu die certificeringen te halen en over 4 jaar erachter komen dat je herexamen moet doen omdat overal nieuwe versies van zijn. Waarschijnlijk biedt het HBO ook een instroom in Februari aan?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1