windows 8, ssd, formateren. hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 17:30

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik heb een upgrade gedaan van windows 7 naar windows 8.

Maar omdat veel programmas niet werken onder 8 zelfs niet als administrator. besloten terug te gaan naar windows 7 naar enkele weken getest te hebben.

Win7 cd erin gedaan.
Kom ik uit bij mijn schijven heb ik geprobeerd mijn ssd parties te formateren.

Kan dat wel aanvinken maar er wordt niks geformateerd, kan de parties ook niet verwijderen met de windows 7 cd.
Ofwel via de windows 7 cd formateren/ installeren en opnieuw opstarten gaat niet.
Dan maar weer gewoon opstarten in win 8 alleen nu zegt mijn systeem: bootmgr ontbreekt.
ctrl alt del en start opnieuw op.

Wat is nu de makkelijkste manier om die ssd waar nu win 8 op staat te formateren?
Gezien het niet via de win 7 cd gaat en win 8 nu niet meer wil werken om iets te doen vanuit windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Blijkbaar heeft 't wel gewerkt, want anders zou 't niet klagen dat je bootmanager stuk is. Als je echt je partities op je SSD wilt weggooien, start je je systeem desnoods met een Linux Live CD die gparted bevat, zoals die van Ubuntu. Het is wel heel raar dat je met de aangepaste installatie van Windows 7 niet je partities kan verwijderen, dat zou gewoon moeten kunnen, ongeacht of W8 erop staat of heeft gestaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 17:30

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Het is gelukt raar maar waar, ging dit pas na de zoveelste keer opnieuw opstarten....
Toen kon ik plots de schijf selecteren om win 7 op te zetten en te formateren.

Windows 8 is op zich niks mis mee vind ik al vind ik de metro interface niks voor een desktop heb na tijd gebrobeerd te hebben maar een gewone desktop mod gedaan.

Maar al die software en games die crashes zelfs als administator of xp /win 7 uitgevoert toch niet draaien....