Toon posts:

WD Caviar Green staat op offline

Pagina: 1
Acties:
  • 686 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb beide schijven uit mijn My book life gehaald, om dat ik de schijven voor iets anders wil gebruiken.
HDD A is al weer geformatteerd, maar HDD B staat in Acronis Disk Director 11 op offline en kan hem geen mogelijke online krijgen. Ook al schijfbeheer van Windows 7 gebruikt lukt ook niet. Via diskpart staat hij gewoon op online. het gaat de WD caviar green 3TB wd30ezrx.
Iemand een oplossing ?.

My book life werkte ook al niet echt lekker dus misschien het ene met andere te maken ?.

Verwijderd

Post een screenshot van je schijfbeheer onder Windows 7. Ik heb toch echt meer informatie nodig. Post ook de SMART van al je schijven met CrystalDiskMark.

Verwijderd

Topicstarter
CiPHER,

Onder CrystalDiskMark word hij niet herkent. In Acronis staat hij offline en schijfbeheer de time out van de Semafoor is verlopen.

Moet nu nog even uitzoeken hoe ik plaatsjes kan uploaden.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Kan je hem aansluiten via USB, wil ook nog wel eens helpen ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
keur0000,

Heb ik ook geprobeerd, het rare hij draait wel staart gewoon op maar blijft offline.

Verwijderd

Topicstarter
Huh,

kan iemand mij uitleggen hoe ik printscreens kan uploaden ??.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

franssie

Save the albatross

Als je de printscreens in dropbox zet kan je van daaruit wel linken. Als je langer hier actief bent kan je ook foto's direct op tweakers zetten maar voor nu werkt dropbox het beste denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 12-02-2013 11:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 12:47
Kun je nog eens in schijfbeheer een context menu maken (rechtse muis) op de naam /icoon van de disk die je hebt? Staat daar soms online of zoiets bij?

Ik bedoel dus onderin het midden waar je die partities en zo ziet (disc1, basic, ***GB online /offline)

[ Voor 26% gewijzigd door lordloeder op 12-02-2013 11:34 . Reden: locatie aanduiding ]

Verwijderd

Topicstarter
Geeft bij apparaten dat perfect werkt en bij volumes als online.

• lordloeder
Ik neem aan dat je de schijven leeg wil hebben?
heb je al op HDD B geprobeerd op de partities te verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
ging mis

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 11:45 ]

• lordloeder

Verwijderd

Topicstarter
we gaan het verder proberen, zal wel bij dropbox account aanmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 11:57 ]

• lordloeder
staat toch duidelijk offline
zet hem eens online

rechtse muis op het rode icoontje van de 2,729gb en dan online aan klikken

Edit:
- Maak anders ook eens een screenshot in disk management van Windows als deze verschilt met die van Acronis.
-Nog een andere vraag: kun je even uitleg geven wat nu precies in je pc zit?
Want ik zie 2 schijven waarvan me 1 de grote 256 op een ssd of zo duidt. Dat is anders dan je openings zinnen.

[ Voor 99% gewijzigd door lordloeder op 12-02-2013 12:02 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

franssie

Save the albatross

Als je op de webpagina van dropbox inlogt, rechtermuisklik op de afbeelding > share. Dan krijg je een lijkt die je hier kan neerzetten.

edit:// en rechts boven staat een linke [wijzig] boven je posts - kan je gebruiken ipv steeds een nieuwe post te maken, leest wat rustiger.

[ Voor 34% gewijzigd door franssie op 12-02-2013 12:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• lordloeder
Ja dank je wel, maar lees ook eventjes iets omhoog mijn opmerking.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar ben ik mee bezig

Verwijderd

Topicstarter
]https://www.dropbox.com/s/86lnu0l1ctt24nu/eigenschappen.jpg[/img]

nu deze medling

• lordloeder
Die semafoor, volgens mij krijg je die als je een soort van deadlock maakt. Je mag volgens mij niet 2 keer een diskmanagement tool opstarten.
Heb je ze nog allebei draaien? Sluit dan 1tje eerst af.

Stap 1:
-alleen de windows disk management eens opstarten (overige sluiten)
-rechtse muis op de disc onderin waar staat "Niet geinitialiseerd" en dan <Online> kiezen.

als dat niet werkt:
-daar een screenshot van maken wat je ziet

Ik ben even lunchen! Tot dadelijk. Misschien als dit niet lukt WD Smartware gebruiken?

[ Voor 46% gewijzigd door lordloeder op 12-02-2013 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk was je lunch erg lekker?.

https://www.dropbox.com/s...3w/overzicht%20schijf.jpg[/img]

https://www.dropbox.com/s...schijf%20initiaiseren.jpg[/img]

Met de software van wd ben ik ook mee bezig geweest lukte ook niet.

Zal zelf nu ook even lunchen

het rare is dat bij bij schijfbeheer op online staat en bij acronis op offline (spooky)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:00:
Als je op de webpagina van dropbox inlogt, rechtermuisklik op de afbeelding > share. Dan krijg je een lijkt die je hier kan neerzetten.

edit:// en rechts boven staat een linke [wijzig] boven je posts - kan je gebruiken ipv steeds een nieuwe post te maken, leest wat rustiger.
franssie zie nu pas je opmerking over de berichtgeving bedankt zal het zo ook doen.

• lordloeder
Ik zie op plaatje https://www.dropbox.com/s...schijf%20initiaiseren.jpg
dat je wel partities kunt aanmaken.

Kun je een partitie daarmee aanmaken? Ik zou even niet weten of je mbr of guid moet kiezen (geen ervaring met disks groter dan 2TB). Als ik me niet vergis kun je met MBR geen partitie groter maken dan 2,2GB. Dan zul je er 2 of meer moeten aanmaken. Ik neem aan dat je niet wilt gaan booten van die WD discs?

Verwijderd

Topicstarter
lordloeder schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:47:
Ik zie op plaatje https://www.dropbox.com/s...schijf%20initiaiseren.jpg
dat je wel partities kunt aanmaken.

Kun je een partitie daarmee aanmaken? Ik zou even niet weten of je mbr of guid moet kiezen (geen ervaring met disks groter dan 2TB). Als ik me niet vergis kun je met MBR geen partitie groter maken dan 2,2GB. Dan zul je er 2 of meer moeten aanmaken. Ik neem aan dat je niet wilt gaan booten van die WD discs?
ook al geprobeerd maar dan komt ook de melding van semafoor.

• lordloeder
Enige wat mij eventjes te binnen schiet is test de schijf eens apart testen met
http://support.wdc.com/pr...?modelno=wd30ezrx&x=9&y=4

Als ik zo google op semaphore en disc management dan kom je niet echt op leuke dingen uit...
http://social.technet.mic...ae-4045-a119-ab089887f9f0

Verwijderd

Topicstarter
lordloeder schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:36:
Enige wat mij eventjes te binnen schiet is test de schijf eens apart testen met
http://support.wdc.com/pr...?modelno=wd30ezrx&x=9&y=4

Als ik zo google op semaphore en disc management dan kom je niet echt op leuke dingen uit...
http://social.technet.mic...ae-4045-a119-ab089887f9f0
Ik denk zelf dat het einde oefening is voor de HHD helaas, maar zal nog wel even de software van wd gebruiken

wd test geeft niks aan de hand ik snap er niks meer van. Hij doet nu uitgebreide tetst Duurt c.a 1 uur. .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 14:26 ]

• lordloeder
Beetje vreemd, maar ik zie dat er 1tje op IDE staat en de andere op SATA? Update: ik zie nu ook dat de ssd onder ide valt.

Kun je eens wat meer info rondom je pc geven? Moederbord? Hoe heb je de kabels aangesloten (welke sata poorten)?

[ Voor 56% gewijzigd door lordloeder op 12-02-2013 15:20 . Reden: vraag pc info ]

Verwijderd

john48, hierbij wil ik je aanspreken op het feit dat je veelvuldige achter elkaar post zonder de 'Wijzig'-functionaliteit te gebruiken. Op dit forum is het gebruikelijk dat je je eigen post wijzigt in plaats van een post direct onder een bestaande post van jou zet. Dat is netter en overzichtelijker dan tig kleine posts.

Verder, we hebben informatie nodig om je te kunnen helpen. Je hebt een paar suggesties gekregen. Probeer je daar eens op te richten en de geleverde informatie te presenteren. Pas dan zul je nuttig advies cq. commentaar krijgen wat de oorzaak kan zijn.

Wees dus iets bondiger en duidelijker!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:27:
[mbr]john48, hierbij wil ik je aanspreken op het feit dat je veelvuldige achter elkaar post zonder de 'Wijzig'-functionaliteit te gebruiken. Op dit forum is het gebruikelijk dat je je eigen post wijzigt in plaats van een post direct onder een bestaande post van jou zet. Dat is netter en overzichtelijker dan tig kleine posts.

Verder, we hebben informatie nodig om je te kunnen helpen. Je hebt een paar suggesties gekregen. Probeer je daar eens op te richten en de geleverde informatie te presenteren. Pas dan zul je nuttig advies cq. commentaar krijgen wat de oorzaak kan zijn.

Wees dus iets bondiger en duidelijker![/]
CiPHER,

Het spijt mij dat mijn manier van schrijven jou niet aanstaat. Maar tot nu toe zijn we al een stuk verder met het oplossen van het probleem.

Verwijderd

john48, het punt is niet dat jouw manier van schrijven mij niet aanstaat. Het punt is dat we op GoT hebben afgesproken dit niet te doen, en daarvoor verwijs ik je dus naar de GoT Policy. Op andere fora is dit overigens veelal hetzelfde, al klopt het dat Tweakers.net strenger wordt gemodereerd.

Verder ben je niet verplicht de suggesties te volgen die worden gegeven. Het kan echter wel betekenen dat de geboden hulp afneemt als men doorheeft dat je hun advies niet volgt of geen aandacht aan besteedt. Dat kan iets zijn om rekening mee te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Medion Akoya P5300D,Intelcore i7 2600 3,4 ghz windows 7 pro, 12 gig geheugen.
op sata zit de Corsair 256 Sata 2 de bewuste HDD, Sata 3 de E; schijf, Sata 5 de dvdrecoder.

Lordloeder als ik via de software van WD write zero wil doen, dan regent het met medlingen over foute sectoren. Maar volgens de software is Hdd is goede toestand.
Hopelijk heb je hier iets meer aan. Zal vannacht de uitgevoerde test laten doen.

CiPHER ik zal beterschap beloven.

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik het datatest guard programma van WD, elke x als ik een uitgebreide teste wil laten doen slaat de pc steeds vast.
Het rare is dat het programma de HDD een groen oké teken geeft.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:58

mrc4nl

Procrastinatie expert

zo moeilijk is het wijzigen van een bericht niet :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aGmZ61RWezDiW2WlfA6HbAOt/full.png

[ Voor 96% gewijzigd door mrc4nl op 13-02-2013 15:10 ]

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
bijdehand ha ha

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:06:
zo moeilijk is het wijzigen van een bericht niet :)

[afbeelding]
Bijdehand ha ha

Verwijderd

En toen was mijn geduld even op. john48, het is aan jou dat je adviezen in je eigen topic niet opvolgt, maar de aanwijzingen van een moderator zijn niet optioneel. Bij deze gaat je topic dicht en krijg je een vermelding in je user notes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.