• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-01 11:23
Vanochtend toen ik mijn pc wilde opstarten kwam ik niet verder dan de pieptonen die je PC geeft als er wat mis is, dit is 1 lange piep, gevolgd door twee korte piepjen.

Na enig onderzoek ben ik ar al uit dat het aan de videokaart ligt, maar nog niet precies wat, de videokaaart is trouwens een Nvidia GT 320. Ik heb voor nu de igp die ik kan gebruiken, ook heb ik deze pc al weer 2,5 jaar

Ik heb mijn pc de laatste dagen redelijk belast met dualscreen waarbij ik op de ene regelmatig Arma2:OA met wasteland mod draaide of HotS monobattles, vooraal deze laatste was best gestoord met wat er allemaal onscreen gebeurde en tankte behoorlijk.

Ik hoor graag of ik het nog kan fixen of dat er een nieuwe GPU gekocht moet gaan worden

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoe weet je zo zeker dat het je videokaart is?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• wuppieigor
Ik ben erachter gekomen door google en op het moment dat mijn videokaart eruit is heeft ie nergens meer last van op het eerste gezicht, wat wel nog zou kunnen is dat er wat mankeert aan de PCI-aansluiting

[ Voor 21% gewijzigd door wuppieigor op 11-02-2013 13:18 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Gezien het feit dat het een dusdanig oude kaart is, met navenant prestaties, zou mijn advies zijn om voor een nieuwe te gaan. http://www.videocardbench...up.php?gpu=GeForce+GT+320 Hier zie je ook de performance verschillen.

Carpe Diem

• milanosie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Bij een piep toon is het meestal zo dat er iets fout gaat VOOR of TIJDENS de videokaart test van de POST test, stap 5.

hier:

1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information

• wuppieigor
@muppet99:
Ik weet dat het een oudje is en dat ik moet upgraden, maar dat kost geld enzo daarnaast moet k dan gelijk een heel nieuw systeem kopen ongeveer,

@milanosie
op het moment dat ik mijn beeldscherm aan igp hang komt mijn pc er wel doorheen.

Verwijderd

voor 50 euro heb je op V&A een kaartje met 3x de kracht die je nu hebt! Dan kan je het meteen allemaal testen. ArmA2 eist veel van een PC maar heb onder duizenden spelers nog nooit één gezien die er direct mee ophield :)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
@hierboven, je was me net voor ;)

V&A aangeboden: Palit GTX 260 Sonic 216 SP
Deze bijvoorbeeld.

[ Voor 68% gewijzigd door muppet99 op 11-02-2013 13:24 ]

Carpe Diem

• milanosie
wuppieigor schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:21:
@muppet99:
Ik weet dat het een oudje is en dat ik moet upgraden, maar dat kost geld enzo daarnaast moet k dan gelijk een heel nieuw systeem kopen ongeveer,

@milanosie
op het moment dat ik mijn beeldscherm aan igp hang komt mijn pc er wel doorheen.
Tja, als je videokaart echt kapot is is er weinig meer dat je er aan kan doen. een falende POST test betekent meestal het einde van het betreffende onderdeel, in dit geval de videokaart. Aangezien het een oude kaart is al helemaal..

Sorry, maar weinig meer aan te doen :( Kan beter een nieuwe kopen.

• wuppieigor
iIk heb al wel ene nieuw systeem in gedachten alleen moet het geld er wel voor hebben, daarnaast, dit is eeen OEM pc met een M-ITX een nog DDR3 videokaart, ik vermoed ook dat HotS monobattles behoorlijk de druppel was, er gebeurd zoveel in die 4v4s daar heeft bijnsa elk systeem moeite mee

• milanosie
Tja, T hangt allemaal van je budget af wat je t beste kan kopen...
En natuurlijk wat je er mee wilt kunnen.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik denk dat je met beperkt budget moet overwegen om nu een systeem te bouwen met alleen mobo en proc nieuw erin, de rest overnemen van je oude bak, en dan een poosje op de IGP van je proc draaien. HD4000 zal niet heel veel stappen terug zijn tov de oude gpu, denk ik zo.

En zo kan je wel een future proof systeem bouwen maar splits je de kosten minimaal in 2 delen (proc+mobo en gpu) terwijl je wel op korte termijn een werkend systeem hebt dat snel is.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1