Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC loopt vast bij start en usb input

Pagina: 1
Acties:

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 10:07
Hallo,

Ik heb deze computer:
- Fractal Design Define R2 Geen Voeding, Zwart
- OCZ ModXstream Pro 500 Watt, 20+24 Pins
- Asus M4A785-M - Socket AM3, 785G + SB710, DDR2, SATA, RAID, Radeon HD 4200, Audio, UATX
- Zalman CPU Koeler CNPS9700NT
- AMD Phenom II X2 545 3.00 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Dual Core
- Asus GeForce GTS 250 DK Top 512 MB
- Team Elite 800 ddr2 sdram pc2-6400 (2x 1 gig)
- Crucial Technology ddr2 sdram pc2-6400 (2x 2 gig)
- WD Caviar Black WD2002FAEX - Vaste schijf - 2 TB - intern - 3.5" SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB
- Toetsenbord Ultra Flat Keyboard
- Muis Logitecht G5

software:
windows 8 pro 64 bit
laatste drivers voor mobo, proc, vga etc.

Het probleem:
De case is voornamelijk als volgt.
  1. Na m'n werk start ik m'n computer op en nadat het is opgestart komt het wel eens voor dat hij dan direct daarna weer herstart. Dit gebeurt altijd maar 1 x en daarna kan ik de computer voor een volle avond/nacht gebruiken (gamen, office, adobe). Ditzelfde probleem komt ook wel eens op een onregelmatig moment. Niet specifiek tijdens een filmpje of een game, maar ook gewoon tijdens windows verkenner.
  2. Een ander probleem is dat m'n toetsenbord en muis wel eens uitvallen. Beide bedraad. Dan moet ik stekker eruit halen en een andere usb ingang pakken en dan werkt het weer.
  3. Het komt ook voor als wanneer ik het metaal aanraak van de usb-ingang dat de comptuer dan opnieuw opstart. Dit is zowel aan de achterkant van de kast als op de front-panel. De usb stekker zit er niet eens in, een kleine aanraking is al voldoende.
Dit is eigenlijk al een lang probleem en de tussentijd heb ik de computer wel tientallen keer opnieuw geinstalleerd van vista tot aan windwos 8. Tevens maak het de kast regelmatig stofvrij en ververs ik de koelpasta wanneer nodig.

Ik denk dat het probleem bij de systeemkast ligt of bij het moederboard, maar wat denken jullie.

Verwijderd

Ik denk dat het probleem bij de systeemkast ligt of bij het moederboard, maar wat denken jullie.
Waar anders ? Sluit de voeding ook uit en meer blijft er niet over. Je kan een controle doen op sluiting tussen mobo en kast ofzo maar denk dat het een probleem van PSU of mobo is met 70% kans op mobo maar das een gok. Aan het werk dus!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 10:07
psu is gloednieuw. heb daarvoor een maand met een andere psu gewerkt en die gaf dezelfde problemen