post hier je geforce 3 oc results!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Howdy daar, ik heb eindelijk mijn gf3 gemod (memsinks (oc-shop dingkies op de standaard leadtek sinks) al gedaan door vorige owner).

Ikzelf heb op de core nu een sink van lxbxh
4.5x5.0x3.5cm zitten met een 12cfm fannetje en op het ram 2x een 50mm fannetje van 11 cfm. zodoende kom ik uit op een gezapige 248/550 mhz stabiel.

dit is geen boasten ofzo maar laat me even uitspreken, wie is er hier nog meer aan het
ocen geslagen met de gf3?

kunnen jullie dan het merk, core en mem speed en eventueel det. versie vermelden?
zodat we te weten komen hoe goed deze dingen overklokken??

THANX!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

8MB Sis PCI kaartje overgeklokt naar een GF3 300 mhz

Equipment: hamer, bijtel, zoutzuur en 20.000 volt

• Dr.Q
LOL!

waarom zo'n post?
doe dan eens een zinnig antwoord...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 02 juni 2001 21:05 schreef TweaKERS het volgende:
8MB Sis PCI kaartje overgeklokt naar een GF3 300 mhz

Equipment: hamer, bijtel, zoutzuur en 20.000 volt
sorry.. maar ik vind hem niet grappig.. :?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ik denk niet dat veel mensen dat ding nu al gaan klokken. ze geven eerst vrij veel geld uit voor zo'n GF3 en daarna zouden ze hem per ongeluk kapot kunne laten gaan doordat ze iets te ver geklot hebben. Dat ding is standaardd al vrij snel :)

Verwijderd

hij is inderdaad niet erg grappig, maar ik verwacht niet dat er veel overklok resultaten gepost zullen worden.

Als je 1400 piek voor een kaartje betaalt dan neemt iedere verstandige tweaker wel de beslissing geen risico te lopen en hem voorlopig nog even met rust te laten.

edit:

Bummer, iemand was me net voor :(

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
240/520 100% goed zonder fouten

bij 245 core soms lockups na een tijdje , mem kan tm 540 zonder al teveel fouten , maar je ziet gewoon bij bijv draghotic in 3dm2001 af en toe een wit streepje.

ik heb een 92mm fan aan de zijkant die naar het leadteck blokkkie blaast, dus ook die mem platen een beetje koeling, maar die zijn idd niet ideaal, doctor Q, welke heb jij, en hoe hebbie hem precies gekoeld :)

• Dr.Q
Nou ik heb de mazzel/pech dat ik dat ding 2e hands kon kopen van een gozer met (veel) te veel geld over, die dus voor de asus ging.

Op de originele leadtek memsinkjes zitten per stripje 3 OC-shop alpha sinkjes met AS epoxy, dat was door de vorige eigenaar gedaan. (best netjes hoor...)

zelf heb ik die standaard coresink eraf gehaald. Het was idd een a5 (core gechecked).
AS 1 ertussen (dat dikkere goedje) en dan mijn eigen geprepareerde sink erop.
De sink is gepolijst (spiegeltje is het nu) met tandpasta, 2 handen, een doekje, en 3 uur geduld.
Die sink is lxbxh 4.5x5.0x3.5cm. daarop een 50mm 12 cfm en op elke ramgroep (in totaal 2)
een 50mm fannetje. Het rare is, in 3dmark @ 248/550 veel vastlopers maar games kan uren op het zwaarste van het zwaarste spelen (mcm2, cmr 2.0, UT). Dus volgens mij is dat 3dmark niet zo heel grappig qua overklokken, ik zal het nog eens draaien nu ik deze koeling erop heb (had getest zónder die mega sink, ja ok ben duf kweet, me verhala spoort niet helemaal meer.)

Waar ik wel op gestuit was was dat mijn schroefkop die dus onderop de kaart kwam een SMD'tje eraf drukte, die heb ik weer teruggefixed, niets aan de hand.

Oh jah, garantie kan je nu dus wel vergeten... :P

ik ga ff me kater wegwerken en bijslapen... de mzzls! :)

• Carel
Hmmmm, waarom zijn er nog niet meer reply's ? er zijn toch wel meer mensen met een gf3 OC'ed

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ik heb een leadtek g3, ik heb de kaart op 225/520 geocd, maar ik laat nie op die
snelheid, de mem staat gewoon op 500.

Verwijderd

Heb me Asus oc-ed tot 235,530. 240 gaf teveel artifacts ( 26 met artifact tester 2.0) en hing na 4x 3dmark2001 demo te hebben gedraait. heb 2 fans van oude voedingen aan de voorkant van de kaart gemonteerd.

greetz & mucho respecto from the bassman

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 15:01 schreef Bassman het volgende:
Heb me Asus oc-ed tot 235,530. 240 gaf teveel artifacts ( 26 met artifact tester 2.0) en hing na 4x 3dmark2001 demo te hebben gedraait. heb 2 fans van oude voedingen aan de voorkant van de kaart gemonteerd.

greetz & mucho respecto from the bassman
Waar haal je die artifact tester? Ik moet dat hebbe!!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

jow THX man!!

• BenJoep
Ik ga denk ik binnenkort voor de Elsa gf3. Nog geen slechte dingen over kunnen vinden en is 200 piek goedkoper als de asus(die allemaal troep heeft die ik toch niet gebruik).

Verwijderd

ASUS V8200 delux op 480/215 stabiel

Verwijderd

Ik ga een Asus V8200 Deluxe kopen, lekker grote heatsink en daar hang ik een cardcooler voor van 2x 12CM fans 8-)

• BenJoep
Op zondag 03 juni 2001 15:31 schreef iefje het volgende:
Ik ga een Asus V8200 Deluxe kopen, lekker grote heatsink en daar hang ik een cardcooler voor van 2x 12CM fans 8-)
Die heatsink is niet echt effectief vooral die dingen van de memory niet. Deze hangen er namelijk een beetje boven. Dit is 1 van de redenen dat ik voor een elsa ga, en dan wel met tv-out. Maar tv-in en zo'n gaar brilletje zal ik nooit van me leven gebruiken :)

Hiero een stukkie over die heatsink, verder komt die asus trouwens wel goed uit de test:
http://www.digit-life.com/articles/gf3asusagpv8200deluxe/index.html

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 15:35 schreef Genotix het volgende:

[..]

Die heatsink is niet echt effectief vooral die dingen van de memory niet. Deze hangen er namelijk een beetje boven. Dit is 1 van de redenen dat ik voor een elsa ga, en dan wel met tv-out. Maar tv-in en zo'n gaar brilletje zal ik nooit van me leven gebruiken :)

Hiero een stukkie over die heatsink, verder komt die asus trouwens wel goed uit de test:
http://www.digit-life.com/articles/gf3asusagpv8200deluxe/index.html
Dat memory dat is echt voldoende hoor. Beter heb je niks aan. En de heatsink van de core is lekker groot, en als daar flink op wordt geblazen dan koelt dat supergoed. Want dat fannetje dat erin zit is een beetje slap. En dat die heatsinks van het memory apart zijn maakt niks uit. Of ik doe er wel wat AS tussen 8-) Die Elsa is zo standaard, dat is gewoon het nvidia reference design, evenals de Visiontek.

• BenJoep
Yah maar het verschil tussen de asus en een elsa bv is niks, dus dan ga ik toch voor een kaart die 200 piek goedkoper is (trouwens wel met tv-out). De asus ziet er mooit uit, maar me kast kan je toch niet inkijken dus daar heb ik niks aan, en om voor de looks ga ik niet 200 piek meer betalen.

Ik heb trouwens meer vertrouwen in een bedrijf zoals elsa die al jaren videokaarten maakt dan in asus. Maar dit is puur persoonlijk, voor een mobo zou ik meteen asus of abit zeggen (abit wat minder snel tegenwoordig ;) )

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 20:45 schreef Dr.Q het volgende:
Howdy daar, ik heb eindelijk mijn gf3 gemod (memsinks (oc-shop dingkies op de standaard leadtek sinks) al gedaan door vorige owner)
de vorige owner? die kaart is net 1 maand uit en zo'n kaart word weer verkocht?

sorry hoor , maar waar ben je dan mee bezig?

|:(

hij heeft zeker weer een "betere" kaart gehaald (die er niet zijn :s)

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 20:45 schreef Dr.Q het volgende:
Howdy daar, ik heb eindelijk mijn gf3 gemod (memsinks (oc-shop dingkies op de standaard leadtek sinks)
FOTO'S!!!!!!!!!!!!!! :P

• Dr.Q
foto's komen er aan, ben nog ff druk bezig een digicam te regelen. Ik zal dan gelijk ff foto's maken van een v5 5500 mod die ik gedaan heb met sunfield112. Die gozert waarvan ik dat ding gekocht heb had een digicam gekocht en geen sloten meer vrij voor een capture kaartje zodoende moest hij dus voor de v8200 gaan van aarsus.

foto's komen wel een keertje, eerst druk met het werk bezig...

UPDATE:

Ik heb me gf3 @ 248/550 stabiel in ál me spellen, 3dmark 2000, en windows helemaal stabiel. Alleen dat stomme 3dmark 2001 weigerd bij de dragothic bench, alle andere benches kom ik zonder probs door.

Ik heb nature game-4 5 keer gelooped op bovenstaande clocks, niets geen glitches,errors of vastlopers terwijl nature wel het zwaarste is..
conclusie: 3dmark 2k1 zeurt en ik verklaar me gf3 stabiel @ genoemde clocks. Klaar.

• Dr.Q
dat artifact progje gerund@ 248/550 geen artifacts...dat is een goed teken.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

enne wat is je score op die snelheid? :9~
zelf begin ik nog niet aan overclocken van me g3, daar issie te prijzig voor :)

39

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 10:35
Op zondag 03 juni 2001 15:26 schreef Genotix het volgende:
Ik ga denk ik binnenkort voor de Elsa gf3. Nog geen slechte dingen over kunnen vinden en is 200 piek goedkoper als de asus(die allemaal troep heeft die ik toch niet gebruik).
Ik heb ook net Elsa gf3 besteld. Hij is idd paar honderd pieken goedkoper (retail). Ik hoop hem dinsdag binnen te krijgen :) . Maar hier op tweakers is er nog geen review van die elsa langsgeweest (voor zover ik weet).

Weet iemand hier waar ik een review kan vinden van de Elsa ?

• Dr.Q
Op maandag 04 juni 2001 01:07 schreef Homedisc het volgende:
enne wat is je score op die snelheid? :9~
zelf begin ik nog niet aan overclocken van me g3, daar issie te prijzig voor :)
Ík heb geen idee wist je dat, 3dmark dragothic loopt muurvast tijdens het laden op 248/550, alle andere benches kan ik wel draaien, nature heb ik tot 5 keer toe in een loop gedraaid @ max snelheid, die loopt zelfs op 250/550 nog super, alleen ik vertrouw het niet zo, me pc is nu superbrak (hd crash, virus, atoombom :P ) dus ik ga eerst weer es formatteren. Ik post de results zodra ik ze heb...

• Dr.Q
hmmm me pc'tje loopt weer, nu zit ik alleen te twijfelen..

als ik kijk naar die leadtek memsinks, een plaatje metaal zonder vinnen op de chips gelijmd, dan krijg ik de neiging die dingen eraf te halen en me eigen (grotere) sinks er tóch op te zetten.

Probleem: Hoe haal ik die standaard sinks
eraf zonder de chips/kaart te beschadigen?

zou een clean stukje pcb zoeken daar de schroevendraaier op zetten en dan onder de memsink zetten en dan draaien zodat de memsink eraf gaat lukken? of zit dat zo vast dat ik dan de gf3 beschadig? Hij is al crippled (smd'tje eraf, weer erop gelijmd) dus ik heb geen zin in meer van dit soort crap.

Kortom:

Hoe haal ik die standaard sinks eraf ZONDER de pcb/gf3 te beschadigen?
(nee, ik durf het wel,maar niet onvoorbereid :P )

alvast bedankt.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik denk niet dat je geheugen veel boven de 550 uitkomt

En gebruik geen schoeverdraaier, je zit toch niet op een scheepswerf, maar een stukkie hout.

Ik hoor het wel wanneer die gesloopt is.

Niet op voorraad.

• Dr.Q
Ok, vergeet et ik was ff pissed...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 04 juni 2001 16:35 schreef Dr.Q het volgende:
heuh sorry edward, ik mishandel dat ding niet hoor...ik heb er respect voor, het gaat alleen om het principe, dusse niet zo negatiefjes...
Haha, het is toch jouw kaart, ik herken mezelf erin hoor, ik ben bv nog lang niet tevrden met m'n CPU/mobo, maar ik denk dat het weinig zin meer heeft, dat geheugen is niet sneller te krijgen dan 550/560, of je moet met peltier of waterkoeling gaan werken.

,

Niet op voorraad.

• Dr.Q
hahah toch een tweakert, ik neem al het pissige terug wat ik gezegd heb... :P

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 04 juni 2001 16:35 en schreef Dr.Q het volgende:

belachelijk, "ik hoor het wel waneer ie gesloopt is". Bah dat schiet wel ff verkeerd hoor! :(

genoeg.
heb je dat cd'tje nu al gevonden?
Zou je geen psychiater opzoeken, dit is een grap hoor!

Komop zeg

Niet op voorraad.

• Dr.Q
heuh... gaan we dissen? :P
ff on-topic blijven hoor, ik heb het al teruggenomen Ed...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ok dan, die cd is onvindbaar, ik zal morgen m'n bureau op m'n werk even op z'n kop zetten, het is mogelijk dat hij daar ligt.

Niet op voorraad.

Verwijderd

edward2 niet zo sacho,hij moet toch weten wat hij doet !
Ook al bouwd hij een vliegtuig van of maakt er een fiets van wat boeid jou dat nou :?
Ik vind het alleen maar strak dat hij dat drufd,ik durf amper mun heatsink van mun net gekochten Hercules Prophet 4500 te halen ( wel gedaan btw ) maar toch,tis best veel geld.
Dus mensen een beetje on-topic blijven nu.

Greetz,

>:) STANLEY >:)

• Dr.Q
Op maandag 04 juni 2001 16:51 schreef edward2 het volgende:
Ok dan, die cd is onvindbaar, ik zal morgen m'n bureau op m'n werk even op z'n kop zetten, het is mogelijk dat hij daar ligt.
ok, bedankt.

Verwijderd

Alle verkrijgbare GeForce3's getest!!!
http://www.rivastation.com/7gf3cards.htm

Moet je wel ff een translator gebruiken, de Asus komt het beste uit de test, vanwege het complete pakket met veel extra's. Bij de hercules kreeg je bijvoorbeeld geen Games enzo.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

hehe, volgens artifactester mot ik wat meer oc-en :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Dr.Q
koud @ 550 geen artifacts, na uurtje gamen 10 artifacts @ 550, geen meer na gamen @ 530
hmm toch maar andere sinks @ ram plakken met een stukkie hout en wat watten eronder eraf wrikken...
(goed idee Ed...)

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 18:33 schreef Dr.Q het volgende:
koud @ 550 geen artifacts, na uurtje gamen 10 artifacts @ 550, geen meer na gamen @ 530
hmm toch maar andere sinks @ ram plakken met een stukkie hout en wat watten eronder eraf wrikken...
(goed idee Ed...)
Weet je he, met die artifact tester heb ik helemaal geen artifacts, maar als ik mijn GeForce SDR niet eens DOWNCLOCK dan heb ik al artifacts in TFC. Dus volgens mij werkt die artifact tester voor geen ene ruk.

• Dr.Q
wat ziet mijn oog hier?

Carel heeft zijn leadtek gf3 op 240 lopen, ben benieuwd of ie em gemod heeft.

voor dragothic bench is 242 mhz echt het max, voor games zoals motocross madness 2.0, colin mcrae 2.0 e.d. kan ie tot 250 mhz geklokt worden zonder problemen. Op 249 mhz kan 3dmark 2000 gedemo'ed worden zonder probs, alleen 3dmark 2k1 (met name dus dragothic, nature e.d. draaien super) blijft het struikelblok voor coreclocks boven de 242 mhz...

• Carel
Nee Q, geen mod, wel een 92mm fan aan de zijkant blazen, en zo'n cool geval met een 80mm fan of meer, wat de lucht eronder wegzuigt, en via een slot naar buiten blaast, en Q, ik zit ook te twijfelen of die heat platen moeten opdonderen, maarja, om nu alweer mijn GF3 in de diepvries te doen...., hmmmm moet ik nog eens goed over nadenken

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:25
Op zondag 03 juni 2001 15:22 schreef Genotix het volgende:
http://www.dangerousdog.com/downloads/stability/artifacttester/artifacttester.htm hiero downen.
WHoeha

"0 artifactmarks"
"it's recomended you overclock some more"

:) :) LOL

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 12:32 schreef [TLT]Lynx het volgende:

[..]

WHoeha

"0 artifactmarks"
"it's recomended you overclock some more"

:) :) LOL
Jah, zei die dus ook bij mij, maar dan ga ik Half-Life doen en stikt het van de artifacts :(

• Dr.Q
Hmmm ik denk dat ik al weet waarom ik niet hoger kom, de core kan met deze spanning gewoon niet hoger. Hoger voltage zou dus helpen. De koeling moet dus voldoende zijn voor een eventuel toekomstige voltage mod.

theorie: Nvidia heeft gewoon 1 gf3 core gemaakt die op x voltage 200 loopt en op x voltage 250 enz. (dus ook dezelfde core voor gf3 ultra, maar dan meer spanning.) dan heb je ook wel een 80watt peltier nodig om de 256 mhz te bereiken. Dus het is gewoon wachten op een how-to voltage mod van de gf3 om dat beestje harder te laten lopen.

sjees, dan had ik dat ding niet eens hoeven te modden, die standaard core koeling was dan wel genoeg geweest...
En wat het ram betreft... misschien dat ik er
andere sinks op plak... weet niet echt, ik zie namelijk geen artficacts in games maar wel in die artifact tester @ 550 mem...

jullie horen het wel weer...
ik ga :Z , te lang gewerkt vandaag...

Verwijderd

Even dit topic omhooghalen :)

Mijn Asus v8200 pure draait nu op 225/565 , maar ik zie dat iedereen zijn core veel hoger krijgt, dus ik zal die proberen nog wat op te krikken.

Als ik mijn memory op 580 zit dan zie ik zeer af en toe knipperende pixels in Q3 en aangezien ik daar allergisch voor ben heb ik hem op 565 draaien :(
Op 570 zie ik er ongeveer 1 per 60 seconden, dus dan maar 565 dan zie ik er gelukkig geen.

Nu maar eens mijn core weer op 240 zetten en kijken hoe snel ik crash, of eerst maar een extra fannetje in stelling brengen, want bovenstaande resultaten zijn met de standaard cooling.

• Dr.Q
dat komt omdat die asus standaard zijn mem op een hogere spanning heeft draaien dan standaard, waardoor die qua mem ook makkelijker oc'ed..

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid en vooral voor de overdrijvers onder ons: 'Een Geforce3 kaart kost geen 1400/1500 of meer guldens tegenwoordig, maar je hebt er 'al' één voor net boven de 1000 gulden ;)

• Dr.Q
of een 2e hands zoals ik... :) (900 piek toen ze nog 1500 waren...)

Verwijderd

Op 240 crasht mijn GF3 onherroepelijk na 30 seconden, dus dat is geen optie :(
Misschien wordt het tijd dat die asusheatsink plaats maakt voor een wat efficienter exemplaar, alhoewel hij er wel mooi uitziet.

Met die asus smartdocotr utility zie ik trouwens dat mijn core op 220 in idle (windows desktop) 56 graden is.
Kan iemand die zijn asus v8200 core hoog heeft geklokt zijn temperatuur vertellen?

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 23:39 schreef Trashbash het volgende:

Kan iemand die zijn asus v8200 core hoog heeft geklokt zijn temperatuur vertellen?
heb hem zelf op 238, max temp 27 graadjes...
Dat met een 80 W peltier.

Heb eigenlijk verder niet meer gekeken of hij hoger kon. Doe ik morgen wel. Mem zit op 545

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier 49 core en 39 gr. mem (V8200 dl) in win op 235/525, 250/530 gaat ook maar 530 geeft artefacts in Q3 en 250/525 is bij mij nauwelijks sneller dan 235/525 dus ik draai altijd de laatste.

Niet op voorraad.

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb hem wel licht over gelocked maar nix aan gemod. ik heb de engine op 220Mhz gezet en de memory staat op 501. niet gebropeerdof ik veder kan durf het niet LoL

Verwijderd

Gainward op 215/530
ik vin die core een beetje laag maar hoger dan loopt ie vast
maar jah ik hoef over mn 3dmarks niet te zeuren*D
zie onder.

Verwijderd

49 graden core op 235 mhz edward? Wat voor cooling gebruik jij? De standaard?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja standaardkoeling, ik heb er wel articsilver tussen zitten en ik heb een goede kastkoeling, nu maar 28 gr..

Na een potje gamen is hij (de vidkaart) nu ook maar even 51 graden.

Niet op voorraad.

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 12:39

YpS

ik heb een GeForce 3 en ik heb hem standaard gekoeld hoeveel zou ik hem over kunnen klokken ???
kep hem nu op 210/470MHz :s

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:24
Ik heb m'n Gainward GeForce 3 goldensample nu op 240/530 draaien. Werkt goed. 250/530 komt ie 2 3dmarks door ofzo, en hij loopt dan vast bij dragothic (het zal ook es niet). 240/530 is wel goed genoeg :) ik haal genoeg 3dmarks vind ik.

Verwijderd

Ik heb een Leadtek Geforce 3 met een 80mm fan, ik haal 240 - 540, stabiel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ha, weer zo'n lekker recent topic ;) Anyway (om m'n post toch nuttig te houden) ik draai 'm op 240/500. 250/550 wil ook probleemloos, het core-overclock 'schuifje' wil niet hoger dan 250 (heb geen zin om een andere tool te installeren) en het ram heb ik nog niet hoger geprobeerd. Ik vind de Ti500 snelheid wel prima zo; houdt m'n kaart het ook langer vol :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1