Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vertraging in DM?

Pagina: 1
Acties:

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
Hallo,

Vorige week een reactie geplaatst op een V&A advertentie, bijna direct reactie van de verkoper dat ik 'm even een DM moest sturen. Ik las zijn reactie wat laat dus direct een DM gestuurd om 00:29 en daarna om 0:32 nog eentje. De volgende dag nog eentje om 13:03 of hij asjeblief even wilde reageren omdat ik het anders niet meer kon redden om er heen te rijden.

Ik krijg een reactie, maandag de 4e van februari, om 10:17. Dat de DM toen pas aangekomen was. Hij heeft zo af en toe gekeken of er DM was, maar er was niks. Leek wel alsof er een vertraging in zit in het DM systeem.

Hierdoor was de verkoper in de veronderstelling dat ik niet meer geintresseerd was en heeft het product aan iemand anders beloofd.

Ik heb alsnog een Z2300 gekocht een paar dagen later, maar niet via V&A, maar via Martkplaats bij een of ander luguber gastje dat Alex zou heten (ik kom daar, achterbuurt van Almelo, doet meisje open (vriendin ofzo), ik vraag naar Alex 'die woont hier niet'. Maar ze vroeg wel waar ik voor kwam, 'oh, ik had geboden op een speakerset op Marktplaats' en vervolgens wist ze ineens weer wie Alex was, yeah right. Eenmaal binnen stelde de jongen zich ook voor als Alex 8)7 ). Setje mankeerde verder niks en werkte naar behoren, was compleet en amper beschadigingen, dus toch maar gekocht...

Kunnen jullie daar iets van terug zien in de logs ofzo? Hoelaat DM's verstuurd worden en hoelaat ze aankomen bij de geaddresseerde?

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 11-02-2013 10:56 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

crisp

Devver

Pixelated

DM's zijn instant via de notificatie op de site

Intentionally left blank

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
Dus er zou geen vertraging in kunnen zittten? Geen server die even bleef hangen ofzo?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Denk eerder dat die andere gast je aan het lijntje heeft gehouden omdat hij zijn spullen waarschijnlijk niet meer aan je wilde verkopen ;)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat dacht je van cliënt side cache?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat ik een erg handige feature vind op verschillende andere fora is kunnen zien wanneer iemand een bericht heeft gelezen. Bij ieder draadje op de persoonlijke berichten pagina staat in een hoekje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/16492962/msgread.png

Erg handig als je 't mij vraagt. Excuses in de trant van "nooit gehad!" zijn niet meer mogelijk omdat de timestamp automatisch updatet wanneer je dat bericht opent. En wanneer iemand je bericht gelezen (of in ieder geval geopend) heeft is niet echt privacygevoelige informatie als je 't mij vraagt.

[ Voor 30% gewijzigd door Bundin op 11-02-2013 16:15 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat veel mensen dat toch niet zouden willen Bundin...

@FastFred: wat hier denk ik aan de hand is is dat mail-notificaties voor DM's standaard uit staan, en dat sommige mensen zich dat wellicht niet realiseren. Je moet dan echt ingelogd op de site komen om te zien dat je een DM hebt.

Intentionally left blank

• Bundin
  • Niet online
Hoewel licht off-topic ben ik oprecht benieuwd naar mogelijke redenen waarom mensen hier tegen zouden kunnen zijn. Je bent actief op Tweakers (uitgaande van een DM naar aanleiding van iets), dus dat is geen geheim. Dan hou je alleen de tijd/datum van het lezen over. Misschien dat mensen niet willen dat je kan zien dat ze om half vijf 's ochtends actief zijn, soit. Ken me persoonlijk niet boeien maar je zou toch eens je redenen hebben... Laat tijd/datum weg en reduceer het tot een "bericht nog niet geopend" / "bericht geopend" melding.

Als alleen een 'bericht geopend' melding al te ver gaat dan vraag ik me af waarom. Als je niet wil antwoorden dan doe je dat toch lekker niet? Maakt het dan uit dat de ander kan zien dat je het bericht geopend hebt? Eventueel kan de ander je activiteit toch al checken aan de hand van je MyReact en het Activiteit tabje dus je echt verstoppen zit er toch al niet in (tenzij je ophoudt met posten).

Het enige verschil dat ik zie is dat je niet meer wegkomt met een kutexcuus zoals in de OP. Lijkt me winst voor iedereen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 11-02-2013 17:30 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bundin schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:27:
Hoewel licht off-topic ben ik oprecht benieuwd naar mogelijke redenen waarom mensen hier tegen zouden kunnen zijn. Je bent actief op Tweakers (uitgaande van een DM naar aanleiding van iets), dus dat is geen geheim. Dan hou je alleen de tijd/datum van het lezen over. Misschien dat mensen niet willen dat je kan zien dat ze om half vijf 's ochtends actief zijn, soit. Ken me persoonlijk niet boeien maar je zou toch eens je redenen hebben... Laat tijd/datum weg en reduceer het tot een "bericht nog niet geopend" / "bericht geopend" melding.

Als alleen een 'bericht geopend' melding al te ver gaat dan vraag ik me af waarom. Als je niet wil antwoorden dan doe je dat toch lekker niet? Maakt het dan uit dat de ander kan zien dat je het bericht geopend hebt? Eventueel kan de ander je activiteit toch al checken aan de hand van je MyReact en het Activiteit tabje dus je echt verstoppen zit er toch al niet in (tenzij je ophoudt met posten).
Het is net als met notificaties sturen bij het openen van e-mail; dat wil ik bijvoorbeeld ook niet. De reden is eigenlijk simpel: als de verstuurder ziet dat een bericht gelezen is wekt dat wellicht verwachtingen omtrent wanneer hij antwoord kan verwachten, en misschien heeft de ontvanger daar wel helemaal geen zin in of tijd voor. Die verwachting kan je dan beter niet wekken imo.

En inderdaad; ik zou ook niet willen dat mensen zien op welke tijdstippen ik actief ben, dat gaat ze namelijk niets aan :P
Het enige verschil dat ik zie is dat je niet meer wegkomt met een kutexcuus zoals in de OP. Lijkt me winst voor iedereen.
Ik denk dat hier geen sprake is van een k*texcuus, maar meer van een verkeerde verwachting omtrent notificatie via e-mail ipv alleen on-site.

Intentionally left blank

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 06:40
Ik heb er ab-so-luut geen zin in dat mensen zien dat ik hun DM heb gelezen. Om de redenen die crisp aandraagt.

• Bundin
  • Niet online
crisp schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:36:
[...]

De reden is eigenlijk simpel: als de verstuurder ziet dat een bericht gelezen is wekt dat wellicht verwachtingen omtrent wanneer hij antwoord kan verwachten, en misschien heeft de ontvanger daar wel helemaal geen zin in of tijd voor. Die verwachting kan je dan beter niet wekken imo.
Goed punt. Ik zie inderdaad dat dat (en driedubbel in het geval van crew) kan leiden tot tig follow-ups "je hebt 'm DRIE UUR GELEDEN al gelezen en ik heb nog geen antwoord!!". Zelf nooit die neiging gehad maar kan me inderdaad voorstellen dat het verwachtingen schept :)
Pagina: 1