Grafische kaart upgrade | ATi Radion HD 5770 > ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424044

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers!

Ik zat vandaag eraan te denken om m'n grafische kaart te laten vervangen. Ik ga de grafische kaart vooral gebruiken voor het spelen van spelletjes (denk aan DmC: Devil May Cry, Far Cry 3, Assassin's Creed 3, de nieuwe Tomb Raider als die klaar is).

Maar de kaart moet er ook in passen! De kaart die ik nu heb is een ATi Radeon HD 5770 en is 22 cm lang, breedte en hoogte weet ik zo niet. Dus ongeveer deze maat.

Ook moet de kaart goed zijn voor video bewerking en Photoshop. Dus een beetje snelle render tijd als dat mogelijk is.

Ik zat eraan te denken om deze te halen:
http://www.videokaartshop...0-twin-frozr-2gd5-oc.html

Goeie videokaart, is een ATi kaart, stil en snel. Ik keek ook al rond op YouTube voor deze kaart en je kan ook Battlefield 3 op Ultra spelen met deze kaart, maar je moet dan wel je CPU overclocken. Ik heb een AMD x955 Phenom (3,2 ghz QuadCore). Dus ik wil deze CPU gewoon stock houden (dus niet overclocken).

Of deze:
http://www.mycom.nl/Produ...60-Twin-Frozr,2GB/1365122

Is een nVidia videokaart, maar hetzelfde probleem denk ik. Ik wil m'n CPU niet overclocken, want ik ben vaak bang dat iets niet goed gaat. Dus kan iemand een goeie kaart aanbevelen voor mij waarbij je de CPU niet hoeft over te clocken?

Met vriendelijke groet, Devon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Voor rond de 200 euro is de Sapphire 7870 XT momenteel de meeste bang-for-buck.
Hij is sneller als een 7870 of een 660 dus toch echt de beste keus.
pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5

[ Voor 13% gewijzigd door calsonic op 11-02-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dus kan iemand een goeie kaart aanbevelen voor mij waarbij je de CPU niet hoeft over te clocken?
Je kan nemen wat je wil als de door jouw gekozen kaarten zijn een prima upgrade, je mag zelf kiezen tussen ATI en Nvidia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Photoshop en videobewerking hebben veel baat bij een snelle CPU (met een i7 processor ben je baas in Photoshop en videobewerken en renderen).

Als je prestatie winst wilt hebben in zowel Photoshop en videobewerking en in je games, dan zal je iets dieper in de buidel moeten tasten. Je kunt natuurlijk ook in stapjes upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 18:21
Anoniem: 424044 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:48:

Maar de kaart moet er ook in passen! De kaart die ik nu heb is een ATi Radeon HD 5770 en is 22 cm lang, breedte en hoogte weet ik zo niet. Dus ongeveer deze maat.
Waar moet de kaart inpassen? Hoeveel speelruimte heb je bovenop de 22 cm van je Radeon 5770?
De Twin Frozrs waar je naar kijkt zijn in ieder geval langer, namelijk 27 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424044

Topicstarter
Ik heb dus m'n bonnetje gevonden van de PC die ik heb gekocht, hier is het moederbord waarop de kaart op moet: Asus M4A785G-M

@Daaaaf, ik geloof dat er nog 8 cm speelruimte in zit.

En ik heb ook wat research gedaan op Google en heb gevonden dat dit een micro-ATX moederbord is. Maar zou er ook een normale ATX kaart op passen?

En wat vinden jullie van deze kaart: http://www.alternate.nl/h...Promo&utm_source=altactie Is 2x zo snel als de kaart die ik nu heb en dat is genoeg. Of zou ik voor een 7870 gaan van Club 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Micro-atx of atx heeft niks te maken met een grafische kaart. Dat is enkel van belang voor de keuze van moederbord met behuizing. Enige waar je op moet letten is dat je moederbord het juiste slot heeft (PCIe 16x) en dat de nieuwe kaart fysiek in de behuizing past.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Pagina: 1