Licht reflector voor interieur auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik wil graag een simpele licht reflector maken voor mijn interieurverlichting. Ik heb onderstaande lampjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AVYrYprNLGBXKgK8BT76mXpX/full.jpg

Zoals je zit stralen ze naar vijf kanten licht uit, naar "voren" en naar alle zijkanten. De lampjes zijn horizontaal gepositioneerd en een enkele zijkant straalt door het plastic naar "buiten". Nu straalt het grootste gedeelte dus gewoon de loze ruimte in aan de andere kant van het armatuur. Dat vind ik zonde en ik wilde dus een simpele reflector maken.
Ik ben zelf vrij simpel dus ik dacht aan een PVC buis die ik open zaag zodat er een half stuk is, die bekleed ik met wat reflecterend materiaal of verf ik in een reflecterende kleur en die zet ik er dan boven op. Klinkt simpel, maar gaat dat ook goed werken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Is aluminiumfolie geen idee? Reflecteert sowieso al wat warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja daar zat ik zelf ook aan te denken. Vroeg me alleen af of dit hele idee echt iets is wat gaat werken of meer mooi bedacht maar nutteloos.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt de plastic reflector misschien bekleden met van die alu-tape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat spul klinkt wel ideaal, alleen dan moe tik wel een hele rol kopen terwijl ik hooguit 50cm nodig heb, volgens mij vrij duur spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Goedkoop rolletje kost drie euro ofzo :)

Je hebt ze ook van dure merken, maar dat zal in deze toepassing niet echt uitmaken.

[ Voor 62% gewijzigd door MikeyMan op 11-02-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Het kan aan mij liggen, maar rondom stralende LED-lampjes kopen voor een toepassing waar eenzijdige uitstraling gewenst is en dan vervolgens allerlei halve oplossingen bedenken, lijkt mij een klassiek geval van het paard achter de wagen spannen 8)7
Alsof iets anders anders niet bestaat...

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
De lampjes waren gekocht voordat ik wist hoe ze geplaatst zouden worden. Daarnaast heeft die eerste optie evenveel ledjes die naar beneden stralen, dan zal deze in combinatie met een reflector waarschijnlijk wel meer licht geven. En die tweede optie past gewoon niet in het armatuur, daar ben ik ook toe beperkt.

Pagina: 1