Iomega Home Media Network Hard Drive 500GB niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182863

Topicstarter
Hi,

Ik heb al een tijdje bovenstaande in mijn bezit er werkte altijd naar behoren, maar helaas sinds vandaag heb ik er problemen mee na een tijdje niet gebruikt te hebben.

Het probleem is dat bij het aanzetten, het apparaat normaal aangaat maar naar een minuutje gaat 1 van de twee ledjes (normaal wit) rood knipperen..ik kan niet precies achter halen wat het probleem is aangezien de Home Storage Manager software de drive ook niet herkend.

Ik heb de drive uit mijn netwerkje gehaald en met de netwerkkabel direkt verbonden aan mijn pc dan wordt door de firewall wel gevraagd of er verbinding gemaakt mag worden met Iomega drive...vervolgens toegestaan en verder weer niks oom de HMS herkend de drive niet...

Vervolgens nog de hdd uit het apparaat gehaald en op de sata aansluiting van de pc aangesloten, bij computerbeheer\schijfbeheer wordt de schijf wel gezien en is verdeeld in drie partities maar er zijn in windows geen drive letters te zien en kunnen er ook niet aangegeven worden..bij schijfbeheer staat alleen partitie verwijderen...maarja wil de data die op de schijf staat wel behouden ;).....anders had ik het wel geprobeerd....iemand enig idee wat ik nog kan doen om dit apparaat werkbaar te krijgen of om in ieder geval mijn data van die disk af te kunnen krijgen..???

Bedankt voor het lezen trouwens beetje veel tekst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Controleer of de schijf mogelijk in EXT3 is geformateerd (Linux FS driver zoeken) anders heb je een probleem want dan zou je de schijf alleen nog kunnen testen door hem wel te formateren je kan ook een andere drive in de Iomega proberen om te zien of die wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 08:55
Iomega gebruikt XFS, ik hoop voor je dat de nas niet zo "Slim" is geweest om zichzelf te formatteren, google anders even hoe je XFS kan mounten in Linux. Bij deze apparaatjes is dat de enige oplossing wanneer de webinterface niet meer werkt ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Is inderdaad XFS, misschien kan je hiermee uitlezen/recoveren: http://www.ufsexplorer.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182863

Topicstarter
theoneandonlytz schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:31:
Is inderdaad XFS, misschien kan je hiermee uitlezen/recoveren: http://www.ufsexplorer.com/
Thanks, met het proggie kunnen zien dat alles nog op de disk staat..en accessible is!! ;)
Maar als ik wil restore wil dan moet ik betalen denk ik...groter dan 64kb dan een foutmelding..
Kan eventueel wel voor een ander kijken maar ik zou graag de disk opgestart zien.

Ik zie alleen een partitie van bijna 4GB waar Ext2/3/4 voor staat en een partitie van 461GB
waar SGI XFS voor staat...ik neem aan dat die laatste alleen voor me data is en dat de Ext2/3/4 voor het opstarten de NAS dient en dat ik deze moet mounten....of moet ik iets met die SGI XFS...?