Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:34
Hallo,

Ik wil een ipad ook als 2e scherm bij een laptop gebruiken (uitbreiding van bureaublad). Hier zijn wel wat programma's voor. Maar in de reviews mis ik vaak enige praktische informatie.

Het liefste zou ik de Ipad via USB op een windows laptop aansluiten. Dit zou makkelijk zijn (ipad laad meteen bij) maar is kansloos. Het bestaat gewoon niet

Dan kom je bij programma's die via wifi werken. Dat zijn er niet eens zoveel. Volgens mij:
air-display
Mocha VNC lite (gratis)
idisplay
MaxiVista
Splashtop XDisplay

Al deze programma's vereisen dat ipad en laptop in hetzelfde netwerk zitten. Dat is thuis geen probleem, maar op werklocaties wel. Het bedrade en draadloze netwerk zijn daar vaak echt verschillend, waarbij ik bij voorkeur via bedraad werk.
Hebben mensen ervaring met deze programma's en is het b.v. mogelijk om terwijl je laptop bedraad met een bedrijfsnetwerk verbonden is een 2e ad-hoc wifi netwerk op te zetten waarin de ipad dienst doet als 2e monitor?
Algemene ervaringen met de software zijn natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Via USB zal de iPad niet werken als tweede scherm, tenzij je een gejailbreakte iPad hebt. Gelukkig kun je een een ad-hoc wifi netwerk hebben en ondertussen een bedrade ethernetkabel gebruiken voor internet. Ik zou dus gaan voor de oplossing.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:34
Update:

Heb gekozen voor Splashtop XDisplay omdat ik daarmee eerst kon proberen of het werkte (10 minuten trail) en het programma niet zo duur is.
Het lukte me niet om mijn ipad verbinding te laten maken met het ad hoc netwerk van de laptop. Dus nu heb ik een accespoint op m'n iphone waarmee zowel de laptop als de ipad verbinding hebben. Werkt heel erg goed en het scherm is ook echt bruikbaar. De laptop blijft daarnaast bedraad verbonden met het bedrijfsnetwerk en dat gaat ook probleemloos.
De ipad wil alleen niet opladen vanaf de laptop, maar dat heeft met de grote stroomvraag van de ipad te maken en niet met de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje omstreden hoe je het gedaan hebt misschien kun je kijken of je in je router instellingen alles goed hebt staan om apparaten elkaar te kunnen laten herkennen. Wat betreft het opladen zou je kunnen kijken of het op verschillende usb porten wel werkt. Ik heb namelijk bij mijn pc dat hij bij sommige wel werkt en andere niet. Heeft geloof ik met usb 3.0 te maken maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Er is ook software beschikbaar die iets meer amperes over de USB verstuurt, waarmee je ipad wel oplaadt. Daar is vast wel wat over te vinden op google.