Toon posts:

De amd1100t met ddr2 vraag ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hio ik zit al een tijdje met een amd1100t en was van plan het te gebruiken
met mn 4 stuks geil 2gb pc2-8500 ddr2-1066 op een M4N82 Deluxe want dit ondersteund ddr2.
Aleen maar om te concluderen dat het op die snelheden op maar 2 slots draait :/

Wie heeft hier ervaring mee ,is er een board dat het wel kan ,of is mijn enigste uitweg
echt naar een ddr3 mobo toe te gaan ?
Het is raar dat ik zo weinig op google ben tegen gekomen over am2+/am3 ready conflict.
|:( 8)7 }:| 7(8)7

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Je moet niet meteen willekeurig op google beginnen zoeken.
Waarom kijk je niet gewoon eerst bij de specs van je moederbord?
*Due to AMD CPU limitation, DDR2 1300/1200/1066 is supported by AM3/AM2+ CPU for one DIMM per channel only.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De geheugencontroller zit in de CPU, je moederbord heeft hier dus vrij weinig over te vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Serieus ,zonder al te veel smileys betekent dat ..dat mn proc het wel aan kan ?
Het word niet terug naar 800 mhz gebracht ,ook niet als ik zou overclocken ?

*Due to AMD CPU limitation ,dus ik moet kijken naar de specs van mijn procesor ?
Hier had ik het over met een vriend ,maar daar kwamen we niet uit ,waar vind ik de specs ,of wat zoek ik dan presies beter gezegt ?!

ed: zit ik nog in de safety-marge ?
ik wou morgen een e8500 met p5q pro kopen ,is al gereserveert heh

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik na wat bij lezen van de reacties overtuigt ben :)
http://benchmarkreviews.c...d=63&limit=1&limitstart=1

het ligt aan mij cpu ,is het enigste wat ze zegen ,het ligt niet aan hun moederbord xD ,dam is het echt zo makelijk ?
Modbreak:Aub niet twee keer achter elkaar posten. Als je iets toe te voegen hebt aan je laatste post, doe dat dan met de 'wijzig'-knop. Dat houdt de boel een beetje overzichtelijker :)

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 11-02-2013 11:09 ]

Verwijderd

Als je bedoelt dat 4 slots niet op 1066 gaait draaien dat kan kloppen.
http://www.asus.com/Mothe...17-CACB-F414-7597BD70DAB2
I plan to buy AM2+ CPU and DDR2 1066. I found on that forum that AM2+ CPU does not support more than one DDR2 1066 memory module per channel. Is this true?
Solution
Yes, due to AMD CPU limitation, DDR2 1066 memory module is supported by AM2+ CPU for one DIMM per channel only. Please keep this limitation in mind when you purchase your DDR2 1066 memory module.
Je kan Asus een emailtje sturen en die helpen je verder. De 1100T is niet een AM2+ cpu maar een AM3 CPU dan kom je weer terecht bij je moederbord.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt Asus wel een mailtje sturen, maar feit blijft dat je een CPU hebt die gewoon niet sneller aankan. Ik zou er niet van wakker liggen, draai je geheugen gewoon wat langzamer, of zet er maar 2 DIMMen in.

Verwijderd

Topicstarter
Heb 2 mails gestuurt de een naar hun tech team (erg onduidelijk zonder hoes om de doos) ,en een naar hun gewoone support mail ,nog overduidelijker met meer ..text.

Ik moet denk ik gewoon een dd3 board koopen om hier een mooie prestatie mee te behalen.
Mijn huidige ddr2 gaat dan gewoon bij mn p5q pro met e8500 op Antec H2o 620 Liquid Cooler.
Heb ik echt meer voeding nodig(320w nu) als ik ga oc,en ?
Er zit een quadro 600 in die gebruikt namelijk weinig stroom maar heeft geen physics volgens mij ..

ed: @Athlon-pv ,je hebt gelijk dus ik ben er bijna van overtuigt dat ik voor mn amd1100t toch een ddr3 zoek
zij een vriend van me ook al ;w

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 14:32 ]

Pagina: 1