Hoe moet ik mijn opstartschijf wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
http://www.plaatjesdump.n...7f1b96c3c02020442308c.jpg

Hierboven een plaatje. Ik heb twee harde schijven, alleen wil ik via mijn SSD Booten. Dit kan wel... maar alleen als ik de andere harde schijf eruit haal. Zodra beide schijven erin zitten pakt hij automatisch de gewone harde schijf.

Hoe zorg ik ervoor dat ik beide harde schijven in mijn laptop kan houden en toch kan booten via mijn SSD?

Ik heb ook al in de bios gekeken, helaas werkt hier ook niets.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Boot volgorde aanpassen in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
PilatuS schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:44:
Boot volgorde aanpassen in de BIOS.
Dit heb ik al geprobeerd. Alleen kan ik de ssd niet bovenaan krijgen omdat ik een legancy boot (ssd) en een uefe boot (hdd ) heb. Kun jij mij adhv afbeeldingen laten zien hoe dat in de windows 8 bios werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De bios is van je mobo, niet van Windows 8. Natuurlijk heb je die Windows 8 prut erin zitten, maar dat maakt het nog steeds een bios voor jouw moederbord. Zonder te vermelden wat die exact is wordt het lastig.

Wat je iig kunt proberen is secureboot simpelweg eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zo lang je op beiden een OS hebt staan zal de laptop altijd de harddisk of ssd pakken die op de 1ste s-ata poort zit. Enigste manier dit op te lossen is een verse install te doen en dan kiezen voor aangepast waarna je het OS van je harddisk weg veegt.