Windows 8 installatie asus eee pc bevriest

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:05
Op een Asus netbook wat ik nog had liggen probeer ik Windows 8 schoon vanaf USB te installeren.
1. Installatie start netjes op, krijg het scherm met keuze upgrade of normale installatie.
2. Kies volledige install, wis de harde schijf. Vervolgens wordt automatisch een systeempartitie (300 + mb) en installatie partitie aangemaakt (rest van de schijf). Dit weet ik doordat bij 2de poging die waardes anders waren dan eerste keer.
3. Daarna krijg ik nog de EULA die ik goedkeur.
4. Vervolgens zie ik Copying Windows Files 0%
5. Op dit punt doet de muis niets meer, caps lock lampje gaat niet aan, hard disk lampje blijft branden en 30 minuten later is er nog niets veranderd aan de staat.

Het is een Asus EEE PC 1101 HA die oorspronkelijk met W7 geleverd is en bios is op hoogste level ge-update.
Er zit een Kinston SSDNow v100 128 Gb SSD in ter vervanging oorspronkelijke SATA die overleden is.

Heeft iemand enig idee hoe dit verder aan te vliegen, danwel dit meegemaakt en weet er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Om uit te sluiten of je installatie methode werkt kan je het een keer met Win7 proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310264

is het een pirated versie?
Ik weet toevallig met 'kopieën' die op DVD worden gebrand hoger dan 4x, blijft de installatie vaak hangen op 0%.

Naja echter geef je aan dat je een USB stick gebruikt dus dat zal bij jou niet het geval zijn.
Veel Windows 8 installatie en gebruiksproblemen komen echter ook voor bij oudere SSD firmware updates. Ik zou eerst even je firmware van je SSD updaten. Soms is het hiermee al verholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 310264 op 11-02-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Nee, legale versie, gedownload bij MS zelf vandaan.

Ik ga de SSD proberen te updaten en W7 installatie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Tot zover, SSD updaten is niet gelukt. W7 installeren is niet gelukt.

Wat wel gelukt is, is een HD uit een andere laptop te clonen, en daarmee start deze laptop op van de SSD op W7. Ik ga weer verder puzzelen vanavond.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Toevallig op een zelfde machine ook een herinstall van 7 uitgevoerd, afgelopen weekend! Daarbij hebben we geen problemen gehad, met als verschil dat de schijf is vervangen voor een gewone andere HDD (en dus geen SSD).

Ik kan je helaas niet helpen als het gaat om waar het misgaat bij jou. Ik heb namelijk de gewone stappen doorgelopen zoals je dat bij iedere nieuwe Windows 7-install hebt...

• swhnld
Het blijkt de SSD in combinatie met deze specifieke laptop te zijn. Nu gewisseld met een SATA disk in een andere laptop, en met de SATA functioneerd de netbook, en met de flash disk werkt de andere laptop ook prima. Allen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1