Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Maken van een reken app

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moet ik een reken app maken met een jsp. Nu wil ik laten tellen hoeveel antwoorden er goed zijn. Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
dit is de code die ik tot nu toe heb.

Java Server Page:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<%@page contentType="text/html" pageEncoding="UTF-8"%>
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
         <title>Optellen en aftrekken</title>
    </head>
    <body>

<section>

<%                
                for (int wat = 1; wat < 31; wat++) {%>
            <form>
                <label><%= wat%>  &nbsp; &nbsp; &nbsp; <%= Math.round(Math.random() * 15) + 1%> + <%= Math.round(Math.random() * 27) + 1%> = </label>
                <input type="number" name="invoer" >
            </form>
            <% }%>

</section>

</body>
</html>

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 21:09 ]

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-11 14:37

Koenvh

Hier tekenen: ______

Mag ik je aanraden om op Google/Bing/Yahoo/DuckDuckGo/Ask te zoeken? Dit is best wel basis en makkelijk te vinden.

🠕 This side up

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-11 12:25

samo

yo/wassup

Tips:
1. Zet je code in [code]-tags zodat het nog een beetje leesbaar is
2. Beperk je tot relevante code
3. Relevante code vindt je door te debuggen, testen en kijken tot waar het goed gaat
4. Geef zelf ook aan wat er goed gaat en vanaf waar je het niet snapt
5. Maak je vraag zo concreet mogelijk aansluitend op waar jij specifiek vastloopt

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Zie ook Huiswerktopics zijn niet per definitie fout!
Huiswerk mag dus wel, indien het aan de volgende voorwaarden voldoet:
• Je pleurt niet je complete opdracht neer en verwacht dat wij het even maken.
• Je hebt de beroemde GoT Search al uitgeplozen.
• Je hebt Google een hoop extra bandwidth afgesnoept.
• Je hebt ook de inhoudelijke PRG FAQ uitgespit.
• Je hebt afdoende vooronderzoek gedaan zelf en kunt dit ook onderbouwen.
• Je hebt al een tijdje zelf geprobeerd op basis van de jou bekende kennis voordat je ons inschakelt.

Eigenlijk dus gewoon dezelfde regels als voor alle topics: toon afdoende inzet en we geven je graag dat tikje de goede kant op als je er even helemaal niets meer van snapt

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met een string de waarden opvangen maar dan wil ik die vergelijken met de waarde die bij het getal hoort. want ik heb al geprobeerd de string naar een int om te zetten maar dan geeft de browser steeds foutmeldingen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 21:13 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:06:
<snip> maar dan geeft de browser steeds foutmeldingen.
Meestal is een foutmelding geen willekeurige reeks tekens, maar heeft het je ook echt wat te vertellen. Dus lees de foutmelding eens en haal hem door Google. Als je dan nog geen idee hebt wat er mis is, kom dan hier terug met je vraag en met je eigen analyse van wat er zou kunnen zijn.

Zo scherp als een voetbal!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus je moet voor school iets maken, je hebt geen idee hoe, en i.p.v. dat eerst aan je docent te vragen dump je hier maar je code en verwacht je dat wij het ff snel voor je gaan fixen?

Kijk ook even naar wat C0rnelis zegt (maar dat had jij beter even aan de mods kunnen overlate). Voor een huiswerk topic moet je toch echt even net wat meer moeite doen dan normaal. Kijk eerst eens hoe ver je komt met de hulp van je docent. Kom je er echt niet uit probeert dan relevante code te posten en geef op z'n minst aan welke fouten je dan waar krijgt. Mijn glazen bol is al jaren geleden kapot gevallen. Ik kan dan ook niet meer zien welke foutmeldingen jij krijgt :/

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 10-02-2013 22:06 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.