Wie helpt met met Spotify en motorola en jvc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-05 22:02
Hallo beste mensen,

Ik (vrouw) ben er erg goed in om te kijken bij anderen en dan te weten wat ik zou willen zonder eigenlijk te weten of het kan...........Laat staan hoe en wat?

Dus ik waag me hier aan een vraag. Maar eerst wat ik nu heb:
KPN digitale tv met motorola tv-ontvanger 1960 en natuurlijk ook wifi internet. Draadloos TV gaat soms goed, vaker niet dus tv zit weer aan de kabel. Omdat ik geluid van de tv slecht vind, heb ik geluid via de KPN Motorola tv-ontvanger laten aansluiten op de JVC TH-S5 dvd digital cinema systeem. Daaraan zit een subwoofer met boxen die aan mijn bescheiden wensen voldoen. Regel tv/radio en de JVC met logitech harmony 555.

Ik heb geroken aan spotify en dat lijkt me wel wat. Heb spotify getest door laptop aan JVC aan te sluiten met usb->tulp en dat ging goed. En ergens gelezen dat er een app is zodat ik dat kan regelen met iPad of android tab of telefoon. Maar dan wil ik naast Spotify ook televisie/radio kijken en opnemen, aan en uitzetten regelen met die app.

Maar wat heb ik nodig en wat sluit ik aan?
Iets van een "ding" dat bij de jvc aangesloten moet worden voor spotify? Heb iets gelezen van Logitech voor rond de 25 euro of juist een WD mediaspeler? En wat doet dat dan?
En ook iets als zender als ik de apparatuur enkele meters van de tv plaatst in een andere kast?
En kan dan tv met HDMI aan de motorola? En de verbinding met de JVC? Of blijft dat hetzelfde maar moet er iets tussen?

Ik heb al een iPad.

Oja, ik las op KNP dat zij ook spotify aanbieden. Werkt dat met huidige motorola??? En is het verstandig het via KPN te doen of beter zelf abonnement te nemen op spotify? Wat is het verschil?

Is mijn vraag duidelijk? Nou ja :( het zijn wel erg veel vragen geworden.Dus kan en wil iemand me in Jip en Janneke-taal uitleggen hoe dat moet? De huidige opstelling is alweer 7 jaar oud en degene die het toen heeft aangesloten, is niet meer beschikbaar. En ik begrijp niet goed waar ik moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-07 22:53
-tv opnemen: kan dat niet (gewoon) bij je provider?
-spotify opnemen: google op spotify recorder.
-één app waarmee je al jouw multimedia-wensen kan regelen: geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
tv-opnemen niet van belang. ik gebruik de JVC voor tussenstap geluid. Dat is toch nodig als ik het geluid van de TV slecht vind en het wil horen via de boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456792

Je kunt twee dingen doen:

Schipperen met de spullen die je reeds in je bezit hebt en zorgen dat het werkt (met een aantal hiaten) of een nieuw apparaat aanschaffen dat de functionaliteit die je ambieert biedt.

Uitgaande van de eerste situatie kun je kijken naar een Apple Airport Express. Deze sluit gebruik je als bridge in je draadloze WIFI netwerk, waarna je via Tulp of Optisch naar de JVC Home cinema werkt. Via de iPad kun je spotify en muziek streamen naar de airport (Airplay) waarna je het geluid hoort over je home cinema. Het volume kun je desgewenst draadloos regelen met de Ipad/ander I device. Het nadeel van deze oplossing is dat het volume van je JVC als eindtrap geregeld dient te worden met de Harmony AB en dat het een matige integratie biedt met de rest van de apparatuur.

Je zou ook kunnen kijken naar de aanschaf van een Receiver waar Spotify en Airplay integratie inzit. Je vervangt dan je JVC home cinema set gedeeltelijk door een nieuwe versterker (de luidsprekers zou je evt aan kunnen houden). In deze reciever (bijvoorbeeld een Marantz NR1603) kan direct spotify streamen, muziek via Airplay ontvangen en met behulp van een app in zijn geheel draadloos bedient worden vanaf een iPad of ander iDevice. Alle apparatuur die je reeds in bezit hebt, zoals het KPN Glasvezel kastje sluit je via HDMI aan, zodat het geluid van de tv ook altijd via de luidsprekers loopt (mocht je dat willen).

Het grote voordeel van deze twee alternatieven boven het kastje van Logitech dat je zelf al gevonden hebt, is de draadloze overbrenging van het signaal. Die lopen bij de alternatieven die je gevonden hebt via bluetooth zodat je altijd binnen afzienbare afstand moet staan van het kastje, zodat de bewegingsvrijheid beperkt wordt, daarnaast is de geluidskwaliteit van dit soort setjes zeer matig vanwege het bluetooth protocol. De kwaliteit die over WIFI aangeboden wordt resulteert in een veel betere geluidskwaliteit.

Een mediaspeler van WD is niets meer dan een soort minicomputer die alle denkbare video/audio/afbeeldingen afspeelt vanaf je thuisnetwerk/usb hardeschijf en het beeld laat zien naar je televisie. Spotify integratie hebben de meeste over het algemeen niet.

Spotify wordt bij KPN gratis aangeboden als je een alles in 1 pakket afneemt vanaf het zilver pakket geloof ik, maar dat kun je het beste even navragen bij de provider.

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
Zeker heb ik hier wat aan! Bedankt voor je uitleg, want ik zag even door de bits de eigenlijke byte niet meer......

Dus mooiste is de JVC en de Logitech harmony eruit. . Kijken/investeren in nieuwe receiver van bijv Marantz. Wil inderdaad wel af van het richten.... Dus dat kan dan via een app op iPad. Dus dat soort bediening is dus gekoppeld aan de receiver en niet aan (weer) een apart kastje erbij? Dus dat radiografische snoerloze bediening gaat via het netwerk?

Lees vandaag ook over mediaplayers. Is dat een moderne naam voor een receiver? De genoemde Marantz is behoorlijk prijzig in mijn optiek. Zijn er voordeliger mogelijkheden?

KPN vraagt voor bestaande klant 10 euro per maand..... Maar dan zou ik geen nieuwe receiver nodig hebben. Klopt dat? Weet je dat toevallig? En wat zou ik dan nodig hebben om de Harmony weg te doen en te vervangen door bediening vie iPad, heb ik dan toch wel een apart dingetje nodig, lijkt me.

[ Voor 32% gewijzigd door The Scorpios op 11-02-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Scorpios schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:37:

Dus dat kan dan via een app op iPad. Dus dat soort bediening is dus gekoppeld aan de receiver en niet aan (weer) een apart kastje erbij? Dus dat radiografische snoerloze bediening gaat via het netwerk?
Het antwoord op je eerste vraag is een ja/nee antwoord. Radiografische afstandsbedieningen verschillen wezenlijk van WIFI. Het een is een (de naam suggereert het al) radiografische bediening die capabel is om door de kastdeurtjes heen te werken. WIFI is weliswaar een draadloos signaal, maar is een internet verbinding waar naast het aansturen van apparaten, ook gewoon mee ge-internet mee kan worden. Kortom via de Ipad app kun je je receiver bedienen, maar je tv waarschijnlijk niet. Tenzij je beschikt over een 'smart tv'. Je logitech AB zul je dus voor een gedeelte nog nodig hebben. Mits je overschakelt op de Harmony 900 met RF verbinding, zal je altijd moeten richten op de apparaten, en de kastdeurtjes in ieder geval voor een gedeelte van de apparaten open moeten houden. Will je alles kunnen bedienen met een Ipad dan moet je een Receiver + TV + eventuele andere apparatuur hebben die op het internet aangesloten kan worden. Dan kun je alles bedienen met een Ipad.
Lees vandaag ook over mediaplayers. Is dat een moderne naam voor een receiver? De genoemde Marantz is behoorlijk prijzig in mijn optiek. Zijn er voordeliger mogelijkheden?
Nee mediaspelers zijn geen receivers. Mediaspelers spelen alleen content af naar een televisie en zijn in staat geluid onversterkt door te geven aan een receiver (versterker dus). Een Receiver is feitelijk dus een versterker die beschikt over multimedia aansluitingen zoals HDMI of optische aansluitingen waarop een mediaspeler of dvd speler kan worden aangesloten. Receivers worden vrijwel altijd ingezet om surround geluid door te geven aan luidsprekers, al zijn ze ook prima gesckikt om stereo muziek mee te beluisteren.

Je hebt in deze situatie dus een combinatie nodig, of een Airport aangesloten op de JVC (die dient dan dus als receiver) of alleen een receiver met spotify en airplay integratie.

De Marantz is relatief duur, kwalitatief echter zeer goed. Alternatieven zijn er voldoende, alhoewel mij niet bekend is of deze ook allen beschikken over spotify integratie. Je zou kunnen kijken naar de Denon 2113, maar voor alternatieven is hier op het forum en in de pricewatch genoeg te vinden.
KPN vraagt voor bestaande klant 10 euro per maand..... Maar dan zou ik geen nieuwe receiver nodig hebben. Klopt dat? Weet je dat toevallig? En wat zou ik dan nodig hebben om de Harmony weg te doen en te vervangen door bediening vie iPad, heb ik dan toch wel een apart dingetje nodig, lijkt me.
Nee dat staat los van elkaar, spotify is alleen de abbonementsdienst. Je zult hoe dan ook iets modig hebben om het spotify geluid op de luidsprekers te krijgen. Dat kan of een receiver zijn, of een Airportt Express icm de Jvc of een smart tv met spotify integratie zoals de laatste lijn tv's van Samsung bijvoorbeeld. Hoe dan ook, dat tientje per maand blijft noodzaak omdat je altijd een Premium account dient te bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
Anoniem: 456792 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:51:

Het antwoord op je eerste vraag is een ja/nee antwoord. Radiografische afstandsbedieningen verschillen wezenlijk van WIFI. Het een is een (de naam suggereert het al) radiografische bediening die capabel is om door de kastdeurtjes heen te werken.Will je alles kunnen bedienen met een Ipad dan moet je een Receiver + TV + eventuele andere apparatuur hebben die op het internet aangesloten kan worden. Dan kun je alles bedienen met een Ipad.
Dat is me nu dus duidelijk. Receiver en helaas tv net een kwartaal te oud. Dus dat gaat niet lukken.
Je hebt in deze situatie dus een combinatie nodig, of een Airport aangesloten op de JVC (die dient dan dus als receiver) of alleen een receiver met spotify en airplay integratie.
Ok dus een Apple airport express of een Apple TV, wat is het verschil trouwens....[quote]

Ik ga verder met zoeken en lezen. Enne... _/-\o_ wat fijn dat je de tijd neemt om het me allemaal uit te leggen! Die apple airport kost me de kop niet. Zit dan alleen nog met probleem dat TV aan de muur komt te hangen (na de verbouwing) en ik de jvc en de airport dus in een kast 3 meter er vanaf zou willen neerzetten. Heb ik dan een HDMI kabel nodig en kan die die lengte aan? En dan met een harmony die kant op wijzen om de tv te bedienen...... Dus dat moet ook nog anders. met bijv harmony 900. Maar die is zoooo lelijk.

Dus ik ben er nog niet, maar als zoveel wijzer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil tussen een Airport en een Apple TV is wat ze doorgeven. Een Airport gebruik je louter voor muziek, een Apple TV kan naast muziek ook video rechtstreeks doorgeven aan een televisie. Voorwaarde is wel, mocht je een Apple TV gaan gebruiken, dat de JVC set een optische ingang heeft. In tegenstelling tot een Airport kan de Apple TV enkel digitaal (optisch) en niet analoog (dus via tulp) geluid doorgeven.

Zowel audio kabel als HDMI kabel is in de betere electronica zaak te verkrijgen, dus dat moet geen probleem zijn. In principe heb je over die afstand geen versterking oid. nodig. Je zou ook, mocht je de Harmony lelijk vinden een Marmatech (klik) kastje kunnen overwegen, die werkt met een soort extender van het infrarood signaal. De Afstandsbediening hoef je dan alleen maar op dat oogje te richten. De harmony die je nu bezit kun je dan aanhouden. Wellicht nog te overwegen :)
Pagina: 1