Software om webapp te bouwen zonder programmeerkennis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik ben op zoek naar software om met enkel basis databasekennis een webapp te kunnen bouwen. Het moet een soort van documentatiesysteem worden, dus als ik enkel formulieren, tabellen en rapporten kan maken dan kom ik al een heel eind.

Ik heb natuurlijk gezocht op internet en kwam al snel mooie software als CASPIO en LIANJA tegen.
Deze software is eigenlijk precies wat ik zoek, echter het model van huur voor gebruik van de software staat me niet zo aan.

Graag zou ik dergelijke software kopen door eenmalig een bedrag te betalen, echter niet iets wat maandelijks terugkomt. En al zeker niet iets wat door de fabrikant in de cloud gehost wordt. Ik wil niet het risico lopen dat wanneer de fabrikant stopt met de dienst, wij de software niet meer kunnen gebruiken.

De vraag is dus eigenlijk of iemand software kent als caspio of lianja, maar dan freeware of tegen een bedrag < € 1000,- aan te schaffen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sharepoint van Microsoft. Klaar!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Mja, daar kunnen we als Microsoft Cloud Partner geloof ik gratis 25 licenties voor krijgen. Maar in de toekomst wil ik klanten laten inloggen in deze webapp zodat ze zelf rapporten kunnen draaien. Sharepoint gaat al snel te duur worden als we per klant een licentie moeten kopen. Volgens mij is sharepoint ook niet helemaal zonder programmeerkennis in te richten, maar correct me if Im wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 12:05

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Probleem met dit soort tools is dat het tot op zekere hoogte allemaal wel werkt, maar dat je binnen de korste keren vast komt te zitten in het stramien van de tool. De flow van de te bouwen applicatie ligt al vast voordat je bent begonnen.

Kijk eens naar de grotere open source CMS-en (zoals bijvoorbeeld WordPress). Je hebt dan een omgeving die je bij elkaar kan klikken en je kunt plugins gebruiken voor je specifieke problematiek. Dikke kans dat er al een plugin bestaat voor bijvoorbeeld document management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 21:32

lordsnow

I know nothing

jimbo123 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:04:
Het moet een soort van documentatiesysteem worden, dus als ik enkel formulieren, tabellen en rapporten kan maken dan kom ik al een heel eind.
Even voor de duidelijkheid, het moet dus een systeem worden dat documenten archiveerd? Of moet je via het systeem ook nieuwe documenten moeten kunnen maken, of de inhoud van documenten kunnen wijzigen? Of bedoel je met formulieren, tabbellen en rapporten maken dat je gegevens wilt uitdraaien over het gebruik van het systeem door verschillende mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

Je hebt ook nog Oracle Forms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
@sopsop, je hebt 100% gelijk en ik zou ieder ander hetzelfde aanbevelen. Ik zit echter in de situatie dat ik consessies moet doen aan de mogelijkheden van het systeem i.v.m. de kosten van een echte programmeur inhuren of het extern laten ontwikkelen. Graag wil ik dus vooraf goed kijken welke software we gaan gebruiken en dan accepteren dat we binnen de mogelijkheden van deze software moeten blijven. (hoewel als de data in een SQL DB staat we ook nog wel maatwerk kunnen maken natuurlijk).

@lordsnow, de bedoeling is om zonder kennis van programmeren toch een database te kunnen maken. Zie het als een soort access applicatie, maar dan webbased.

Eigenlijk gewoon een webapp waarin je een navigatiemenu kunt maken en dat er op diverse pagina's gegevens uit diverse databasetabellen wordt weergegeven. Tevens kun je records toevoegen in de databse en rapporten genereren etc. Eigenlijk zou het dus prima te maken zijn in visual studio, echter ik wil het zonder kennis van programmeren met drag & drop of via een GUI kunnen doen. Visual studio is dan toch nog net te ingewikkeld.

[ Voor 25% gewijzigd door jimbo123 op 11-02-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Visual Studio LightSwitch is misschien een optie?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In de Programming gaat 't over zélf programmeren/maken/bouwen. Ik zie niet hoe dit topic daar in past; al helemaal niet in PRG waar vervolgens in topictitel al "zonder programmeerkennis" staat :P

Ik tik dit even voor naar WSS; ik hoop dat 't topic daar beter tot z'n recht komt.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 11-02-2013 21:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Bedankt Rob, hoop dat het topic hier doorgang mag vinden :)

@Alex, wow.. lightswitch had ik nog nooit van gehoord, dit lijkt inderdaad precies op wat ik zoek!
We gaan het uitproberen! :)
Pagina: 1