Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zenbook Upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen, ik heb straks een laptop voor school nodig en ben eens rond gaan neuzen.
Nou ben ik terecht gekomen bij de Zenbook prime UX52VS-CN021H.
Nu wil ik de HDD vervangen voor een Samsung 840 series SSD 250GB.
En een Crucial 8GB module, wat samen met de 2GB onboard 10GB werkgeheugen geeft.
Samen zal dit ongeveer op €1400,- zitten.

Kan dit? En is dit een goede opstelling?
En wat zijn de gevolgen voor de garantie?

Opzich zal dit dan dikke overkill zijn :D

Bedankt!!!

Verwijderd

En waarom niet de sony S15? Dan bespaar je ongeveer €120 en een paar honderd gram en krijg je een full-voltage CPU. Over de UX52SV zijn ook nog geen reviews beschikbaar

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:29
http://tweakers.net/price...enbook-u500vz-cn046h.html

Voor 200 meer heb je zijn grote broer die eigenlijk al meteen af is...256GB SSD en 8GB ram

Daar boven op ook nog is een full voltage CPU en een zwaardere videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:13:
En waarom niet de sony S15? Dan bespaar je ongeveer €120 en een paar honderd gram en krijg je een full-voltage CPU. Over de UX52SV zijn ook nog geen reviews beschikbaar
Die is ook niet met de combinatie van 1080P scherm en een SSD verkrijgbaar :S

Verwijderd

Je moet ook geen SSD bij sony kopen...

Verwijderd

Topicstarter
nooberke schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:17:
http://tweakers.net/price...enbook-u500vz-cn046h.html

Voor 200 meer heb je zijn grote broer die eigenlijk al meteen af is...256GB SSD en 8GB ram

Daar boven op ook nog is een full voltage CPU en een zwaardere videokaart
Dat is eigenlijk weer 200 euro teveel :S 1400 is al veel

Eigenlijk gaat het mij vooral om de garantie en de combinatie die ik opgenoemd heb

Verwijderd

En omdat je een beperkt budget heb koop je voor €1200 iets met een ULV CPU terwijl er veel krachtigere oplossingen te krijgen zijn met een lager prijspunt? Voor €600-650 heb je al een notebook met vrijwel dezelfde specificaties behalve de accuduur en het gewicht)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 22:13:
En omdat je een beperkt budget heb koop je voor €1200 iets met een ULV CPU terwijl er veel krachtigere oplossingen te krijgen zijn met een lager prijspunt? Voor €600-650 heb je al een notebook met vrijwel dezelfde specificaties behalve de accuduur en het gewicht)
Dat valt eigenlijk best wel mee, selecteer maar eens een 1080P Scherm met een SSD combinatie
Ik geloof dat de goedkoopste combinatie net onder de 1000 euro zit.

Of je moet je eigen hardware erin doen, dat je niet naar de opslag kijkt omdat je die zelf regelt.

Ik wil trouwens ook geen SSD en HDD combinatie, gewoon maar een schijf erin, een SSd dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 22:52 ]

Verwijderd

Inspiron 15R SE: i5 en HD 7730m: €600
asus N56: met i5 en GT 635m??: €850
idem met i7: €930
lenovo Y500 met i5 en GT650m: €799
idem met i7 en cache SSD: €999
inspiron 17R SE met i5 en GT 650m: €650

Allemaal met 1080p scherm.

On top of my head, dus de prijzen zullen wel een paar tientjes afwijken. De sony S15 blijft zonder GPU ook dik onder de €1000.

En waarom moet ik eigenlijk in de pricewatch een laptop met een cache SSD aankruisen als je vervolgens zegt dat je zo'n ding helemaal niet wilt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:01:
Inspiron 15R SE: i5 en HD 7730m: €600
asus N56: met i5 en GT 635m??: €850
idem met i7: €930
lenovo Y500 met i5 en GT650m: €799
idem met i7 en cache SSD: €999
inspiron 17R SE met i5 en GT 650m: €650

Allemaal met 1080p scherm.

On top of my head, dus de prijzen zullen wel een paar tientjes afwijken. De sony S15 blijft zonder GPU ook dik onder de €1000.

En waarom moet ik eigenlijk in de pricewatch een laptop met een cache SSD aankruisen als je vervolgens zegt dat je zo'n ding helemaal niet wilt?
Sorry dat ik misschien wat onduidelijk ben.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik best wat eisen aan een laptop heb.
Een SSD als enige en primaire schijf. (geen HDD in het systeem)
1080P Scherm.
En voor uiterlijk wil ik ook nog wel wat meer uitgeven.

Nou vind ik de zenbook gewoon hartstikke mooi en goed maar dan wel met een SSD upgrade.
Nou was de origineel vraag eigenlijk of dit mogelijk is en of dit gevolgen heeft voor de garantie.

:P

Verwijderd

Ja dat kan en heeft geen gevolgen voor de garantie.

Als je tenminste de harde schijf wilt vervangen. De SSD zit vermoedelijk op het moederbord gesoldeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:29:
Ja dat kan en heeft geen gevolgen voor de garantie.

Als je tenminste de harde schijf wilt vervangen. De SSD zit vermoedelijk op het moederbord gesoldeerd.
Ok bedankt! :D
Pagina: 1