Lange oplaadtijd iPad 4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:52
Mijn zus heeft sinds kort een iPad 4 maar heeft last van een lange tijd voordat de accu 100% opgeladen is. Ze gebruikt de meegeleverde adapter, maar dan duurt het nog ruim 12 uur voordat de accu helemaal vol is. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de zekerheid: wat is het vermogen (hoeveel Watt) van de oplader? (En gebruikt ze de tablet tijdens opladen?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heb ik ook bij mijn iPad 4. De meegeleverde adapter is 12w. Als ik de iPad tijdens het laden gebruik zakt zelfs het batterijpercentage!

Een keer had de batterij nog een percentage van 5%. Ik hang hem aan de lader en ga de iPad gebruiken, opeens viel hij uit met de melding dat de batterij leeg was, een wtf momentje!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 16:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er was bij de 3rd gen ook al sprake van een langere laadtijd.

Het beste is om `m `s nachts op te laden en `m daarbij op flightmode te hebben. Zo weet je zeker dat alle verbruikers uitstaan en is de accu ook echt helemaal vol. Zwaar gebruiken + laden is een ander uiterste..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Inderdaad gewoon 's nachts opladen. Flight modus hoeft echt niet. Van 0% tot 100% mag echt niet langer duren dan 6 uur.

Waarom het zo lang duurt? Het scherm slurpt enorm veel energie en de iPad 3/4 heeft dan ook een batterij met een capaciteit groter dan in de gemiddelde laptop.

[ Voor 40% gewijzigd door Uniciteit op 10-02-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:11
Hetkan ook handig zijn om even 2 keer kort op de HOME-knop te drukken en vervolgens inhoudend-drukken op een app icoon, en deze daarna af te sluiten door per app op het rode minnetje te drukken, waardoor de apps niet actief blijven en energie verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 18:51
Heb de Ipad3 met een 10W oplader, kan je verzekeren dat ik er geen 12 uur over doe. Weet je zeker dat er niet tal van processen draaien? Bij het opladen schakel ik (voor de zekerheid) alle lopende programma's uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:20
Dat beeld herken ik niet. Laad best wel snel op, alleen niet als ik een niet originele lightning kabel gebruik. Dan lijkt het langzamer te gaan (geen idee waarom)
Pagina: 1