Toon posts:

ASUS NVidia 210 wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb, ter vervanging van mijn ASUS EN8400GS, een ASUS GeForce GT210 gekocht (vanwege de aanwezigheid van een HDMI-aansluiting). Zelfde fabrikanten dus weinig kans op incompartibiliteit, dacht ik zo.

Echter de GT210 wordt niet herkend door mijn Medion Akoya E3300 D (AMD Athlon 64 X2 7750 dual core processor, 4GB DDR2 SDRAM). Als ik hem aansluit, duurt het opstarten van Win 7 x64 zo'n 5 minuten extra. In device manager is hij niet zichtbaar, en ook de driver setup van Nvidia zelf kan de kaart niet vinden (en dus geen drivers installeren).

Wat ik al heb geprobeerd:
--BIOS updaten
-Windows opnieuw installeren

Wie o wie heeft er verdere suggesties voordat ik dit kaartje terugbreng naar de winkel?

Alvast bedankt!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kijk of je kaart goed in het slot zit, als dit niet het geval is dan kan dit soms voor rare dingen zorgen.
Als dat het niet is vind ik het gaar dat de kaart niet meteen werkt, het is namelijk dezelfde videokaart als je oude (met uitzondering van de HDMI uitgang en iets hogere core clock).

Als je de kaart in een andere pc kan testen dan zou ik dat even doen. Werkt hij daar wel dan ligt het aan jouw pc en anders kan de kaart RMA.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Check even met nvflash of de kaart herkend zo ja flashen met bios van die kaart of rma en zo niet rma.
In bijde gevallen kan je gewoon rma doen het is niet jou schuld. (hoewel ik in het eerste geval gewoon even zou flashen kost minder tijd en moeite)

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de snelle en nuttige respons!
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:45:
Kijk of je kaart goed in het slot zit, als dit niet het geval is dan kan dit soms voor rare dingen zorgen.
Als dat het niet is vind ik het gaar dat de kaart niet meteen werkt, het is namelijk dezelfde videokaart als je oude (met uitzondering van de HDMI uitgang en iets hogere core clock).

Als je de kaart in een andere pc kan testen dan zou ik dat even doen. Werkt hij daar wel dan ligt het aan jouw pc en anders kan de kaart RMA.
Helaas beschik ik niet over een 2e PC. Ik had inderdaad weinig problemen verwacht omdat het min of meer dezelfde kaart is.
maarten12100 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:52:
Check even met nvflash of de kaart herkend zo ja flashen met bios van die kaart of rma en zo niet rma.
In bijde gevallen kan je gewoon rma doen het is niet jou schuld. (hoewel ik in het eerste geval gewoon even zou flashen kost minder tijd en moeite)
Er staat mij wel iets bij van een melding 'Checking NVRAM..done' voordat win 7 opstart nadat ik de kaart in mijn moederbord heb gestoken. Maar ik ben een beetje huiverig voor flashen aangezien ik daar (bij videokaarten) nul ervaring mee heb.

Aangezien ik de kaart nog geen week geleden heb gekocht, geef ik de voorkeur aan retour.
Mag ik constateren dat het hier om een defect exemplaar gaat (en dus dat ik de kaart kan omruilen voor eenzelfde type)? Of zal dat geen nut hebben en kan ik beter voor een ander type kiezen?

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 18:17

ötzi

eclecticus

Aangezien je wel beeld hebt zou ik nog even naar het volgende kijken; kijk in device manager voor display devices waar een uitroepteken bij staat, zo ja word ie in ieder geval herkent.
Probeer met driversweeper de oude driver te verwijderen en installeer de nieuwe driver.