Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463549

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na bijna een decennia neem ik afscheid van mijn trouwe nokia en zoek ik een nieuwe mobiel. Door het enorme (onoverzichtelijke) aanbod van smartphones kan ik niet de mobiel vinden die ik zoek (als deze tenminste bestaat..).

Wat voor smartphone zoek ik dan?
Ik zoek een smartphone die aan de volgende eisen voldoet:
- touchscreen
- dual-sim
- simlock vrij
- GPS (van zeer goede kwalitiet, liever meer dan een GPS sensor en AGPS)
- camera (voor en achter)
- batterij duur minimaal 10 uur (GPS actief)
- makkelijke bediening
- als het nog kan ook robuust

Enkele eigenschappen waar ik weinig waarde aan hecht:
- resolutie, processor snelheid en grafische eigenschappen (middelmatig is ruim voldoende)
- media mogelijkheden (geluid, films, spelletjes)

Na een tijdje zoeken kwam ik uit bij de Garmin-Asus A10. Deze telefoon voldoet niet aan alle eigenschappen, maar heeft wel een uitstekende GPS. Echter kan ik nergens een winkel vinden op het internet die deze telefoon verkoopt? :?

En ten slotte de hamvraag. De prijs. Mijn budget max. is € 550,-.

Alle hulp is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-07 18:27
Hoe bedoel je met goede GPS? Dat je er levens mee kunt gaan redden in de Sahara of in een dorp wel gewoon kunt zien of je aan het begin of einde van de straat staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bedoel met 10 uur GPS actief dat je er 10 uur mee wilt kunnen navigeren ? Als je dan bedoelt dan kan je een smartphone die dat kan wel vergeten.

Persoonlijk ben ik erg tevreden over mijn S3 met Sygic navigatie. Alleen voldoet deze niet aan al je eisen. Al helemaal niet als je er 10 uur mee wilt navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06 23:24
10 uur is wel heel erg lang voor constant GPS. Misschien moet je overwegen voor een smartphone met goede gps te gaan en daar een battery pack bij halen. Als je met de auto reist kun je ook zo'n oplader halen die in de sigarettenaansteek poort gaat.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 23:12
Dual Sim smartphone en dan nog met die andere eisen? Dat heb je nog niet.
10h GPS aan dat haal je al sowieso niet met een telefoon.
En de meeste smartphones werken met AGPS dus je hebt ook een internetverbinding nodig.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463549

Topicstarter
Ik bedoelde dat ik regelmatig een dagje de natuur in ga, wandelen, fietsen, schaatsen, zeilen op zee, en dat ik in zulke gevallen nog een goed bereik wil hebben. Wat betreft de batterij duur. Ik had niet door dat de actieve GPS functie zoveel vermogen eiste van de batterij. Het komt erop neer dat ik de GPS de hele dag nodig heb (Bv. 2 uur rijden, 4 uur fietsen, 2 uur rijden). Misschien kan dit probleem worden verholpen met een extra accu?

(Ik wil btw niet afhankelijk zijn van de internet verbinding!)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 463549 op 10-02-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 07-07 18:27
Ik heb bij onze AH nog de Alcatel OT-918D liggen voor €119, heb je geld zat om te investeren in extra accu eventueel :p Komt volgens mij vrij dicht in de buurt van je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De GPS functie is natuurlijk voornamelijk het scherm en CPU/GPU wat veel energie kost. Dit verbruikt net zoveel energie als dat je met de telefoon aan het gamen bent. De S3 bijvoorbeeld heeft een goede accu maar na 2 uur navigeren is ie echt wel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je hebt geen internetverbinding nodig voor GPS, AGPS helpt vooral bij het maken van een fix. Om het moment dat je apparaat weet waar hij is,is AGPS niet nodig.

Maar een smartphone zonder internet is als Clown Bassie zonder rode neus ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNNiX
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02-2024
Er is niet veel keuze als je dual sim wilt, maar misschien dat dit een oplossing is: http://www.magic-sim.com/...r_Nokia_808_PUREVIEW.html

Verder is Gps van Nokia goed, bij andere fabrikanten ook als je navigatiesoftware koopt. (Navfree is gratis navigatie op android)

Dan moet je enkel uitkijken naar toestel met grote batterij. Veel toestellen zoals o.a. de Nokia 808 kan je ook upgraden: http://www.allaboutsymbia...er_3000mAh_Extended_B.php
Hiermee haal je zeker 10 uur navigeren. Navigeer zelf voor 4-5u (incl gesproken navigatie) met de Nokia N8 en 1200mah batterij.

Maar kijk zeker ook uit naar Windows Phone en Android. De Alcatel One Touch 997D bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door GuNNiX op 10-02-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 22:20
Je hebt ook nog andere opties zoals een losse GPS ontvanger.
Deze heeft een eigen accu, en kan met bluetooth communiceren met je telefoon, of je leest hem 's avonds uit op de computer. Er van uit gaande dat je je routes wilt bijhouden.

Een telefoon welke je meer als 10 uur voor GPS wilt gebruiken is niet te doen, of je moet met meerdere batterijen gaan werken, dat is dan de vraag of je dat wilt..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 20:13
Iets met de specificaties die jij noemt bestaat niet, verre van zelfs. Als je echt een goede GPS wilt hebben, neem dan bijvoorbeeld een Garmin Montana of een Garmin Oregon. Hier kun je bovendien topokaarten op zetten, en dat is echt een stuk beter (Google Maps werkt niet in de natuur en andere apps komen ook niet in de buurt van goede topokaarten).

Daarnaast kun je dan nog een gemiddelde smartphone aanschaffen, gezien de specificaties die overblijven hoeft die niet zo heel duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En op zich kan je dan ook nog prima af met een garmin etrex of gpsmap serie, ipv die enorm dure touchscreen modellen. Qua batterijduur doen de etrexen en gpsmaps het ook beter volgens mij.

Bijkomend voordeel is dat die gps ontvangers ook veel beter bestand zijn tegen water (zeilen) en gehobbel op een fietsstuur.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Wat DiedB zegt, koop een outdoor GPS handheld. Die zijn ervoor gemaakt (voorkom je gezeik als die eens vallen of echt nat worden) en gaan veel langer mee.
En doe er dan een leuke 2e telefoon bij.
Mag ik vragen waarvoor je de 2e simslot wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 01:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Voor aankoopadvies hebben we het MAA forum, Een topic zoals door TS deze gestart is hoort daarom ook in het Mobile AankoopAdviesforum!

Dit topic is verplaatst naar MAA.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 19:18
Op E-bay staan gebruike Garmin A50 apparaten, is dat niet iets voor je?

http://www.ebay.com/ctg/G...ile-Smartphone-/108808101
Pagina: 1