XBMCbuntu persistence

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik heb momenteel een XBMC Live install op een USB drive maar zou graag overschakelen naar XBMCbuntu 12. Ik werkte met XBMC Live altijd met een USB drive en een casper-rw file maar dit krijg ik dus met XBMCbuntu niet in orde :(

Ik het het manueel geprobeerd dmv:
code:
1
2
dd if=/dev/zero of=/mnt/live-rw bs=1M count=3072
mkfs.ext3 -F /mnt/live-rw

en vervolgens in mijn sysconfig.cfg volgende regel aan te vullen met "persistent"

code:
1
append initrd=/ubninit file=/cdrom/preseed/ubuntu.seed boot=casper quiet splash --

Ik heb unetbootin, Lili en Universal-USB-Installer geprobeerd. Ze maken allemaal een casper-rw file aan maar er gebeurd niks mee.
XBMCbuntu is voor zover ik weet afgeleid van Lubuntu 12.10, ik ben al de hele dag aan het prutsen en googlen maar kom er dus niet uit. Kan er iemand mij terug op het juiste spoor zetten? Of is er een bekend probleem of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 19:36
Is het een optie om XBMC live gewoon te installeren op de USB stick? Op deze manier heb ik Ubuntu ook op een stick geinstalleerd omdat de casper-rw file niet groter kan zijn dan 4gb (fat32). Op deze manier kan je met grub gewoon van de stick booten alsof het een HDD is.