Power button, kort vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:09
Hallo,

Ik heb mijn huidige pc case vrij ver onder het bureau staan, om zo min mogelijk last te hebben van de kabels e.d
Alleen nu heb ik elke dag dat ik achter pc wilt, eerst een kruiptocht naar mijn PC om deze aan te zetten.

Weet 1 van jullie waar ik toevallig langere powerbuttons kan verkrijgen?
Dan wilt ik namelijk een knop in het bureau maken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 19:11

Hakker

a.k.a The Dude

knoppen kan je overal kopen. Highflow, Conrad, Aquatuning etc etc en voor je kabels kan je ook zowat alles gebruiken.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:59
Je start knop is gewoon 2 kabels die even contact maken en dan weer los van elkaar gaan.
Je kan deze knop of beter de kabels loskoppelen van de knop, en een knop maken waar je wilt, en kabels langer maken.

Je kan misschien ook je bios instellen dat de pc altijd na uitvallen stroom direct opstart, dan de pc op een tafel schakelaar aansluiten, dan zou de pc starten als je stroom op de tafel schakelaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Sommige motherboards ondersteunen ook dat je via je toetsenbord de pc kunt opstarten.
Check de bios van je motherboard of je jou computer ook zo kunt opstarten scheeld een hoop gedoe.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 21:35
Inderdaad, via het toetsenbord opstarten is misschien een mogelijkheid.

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

of automatisch opstarten 'als er weer stroom is' (optie op je mobo), dan kan je met een schakelaar meteen heel je eergieverbruik een stuk terugbrengen (geen sluipverbruik meer van pc, monitor, ...)
zo werk ik al 5 jaar naar volle tevredenheid.

[ Voor 4% gewijzigd door roeleboel op 10-02-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:09
Sluipverbruik is er niet, heb wel een master/slave stekkerdoos ;)

Ik zoek echt iets van een 'externe' power button. Via toetsenbord gebeurt namelijk vrij snel (dat daar iets op ligt oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

ExploitSolo schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:10:
Sluipverbruik is er niet, heb wel een master/slave stekkerdoos ;)

Ik zoek echt iets van een 'externe' power button. Via toetsenbord gebeurt namelijk vrij snel (dat daar iets op ligt oid)
Soms kan het ook via een muis misschien dat dat een optie is.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-07 00:09
Sharkoon PC jumpstart. Je kan ook gewoon ghetto gaan en twee draadjes van de power jumpers naar je bureau leggen en die verbinden als je de pc wilt starten.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408459

ik heb nog een mooie brede zwarte vierkante grote aanuitschakelaar liggen

dan sloop je een oude pc kas (aan uit knop eraf met kabel)

dan knip je de kabeltjes af ,die verleng je tot op lengte

maakt aan de zijkant van het bureau uit het zicht een gaatje ,knop vastzetten kabels vastsolderen en klaar

kan het ook wel voor je maken als je er niet uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ik heb ook zo'n ding zelf gemaakt, is echt niet moeilijk, gewoon zoals de anderen het zeggen: een draadje pakken met zo'n connector erop (kan ook van LED's, reset knop,...) draadjes eraan solderen of met een kroontje erop vastzetten, en dan aan een knop vastzetten.
Je kan ook zo'n klein doosje maken (of kopen) om de knop ergens aan vast te zetten/plakken.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:19

kevin33

Welkom in Utopia.

Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om een deurbel eraan te hangen.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:37

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Veilige optie: gewoon een klein aan/uit schakelaatje op je bureau en douw daar ook gelijk je scherm(en)stekker(s) in. Gaan/gaat die gelijk ook uit.
kevin33 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:49:
Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om een deurbel eraan te hangen.
Een deurbel? Ik denk niet dat dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Aerkhanite schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:01:
Veilige optie: gewoon een klein aan/uit schakelaatje op je bureau en douw daar ook gelijk je scherm(en)stekker(s) in. Gaan/gaat die gelijk ook uit.

[...]

Een deurbel? Ik denk niet dat dat werkt...
Zeker wel, die is vanuit elektrisch en mechanisch oogpunt precies hetzelfde als een power switch ;)
Push switch/normally open in jargon

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 12-02-2013 19:07 ]

Pagina: 1