Signaal voor badkamerradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwtje82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02-2021
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een badkamerradio in mijn verlaagde plafond. Wat FM invoer betreft zou ik idealiter een CAI kabel gebruiken want die zorgt voor het zuivers signaal. Helaas kan ik geen CAI kabel meer trekken naar de badkamer en zoek ik een alternatief. Weet iemand of ik draadloos of via lichtnet mijn FM signaal van beneden naar boven kan zenden zodat ik toch zuiver geluid heb in de badkamer?

[ Voor 4% gewijzigd door blauwtje82 op 10-02-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je met zenders gaat werken voor het kabel fm signaal kan je net zo goed een (draad)antenne op het plafond van de badkamer leggen en zo fm ontvangen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik op een gegeven moment zelf hebt gedaan is een enkele geisoleerde koperdraad met een coax-stekker op de kabel van de CAI aangesloten, en het ander uiteinde verbonden met de antenne van een radio. SIgnaal was sterk genoeg om goed door te komen.

Maar idd, wat al gezegd is: als je toch een verlaagd plafond hebt kun je daar net fzo goed met een FM draadantenne werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)